کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۷۲۱
تاریخ خبر:

ستاره‌های سال قحطی

ستاره‌های سال قحطی

پیدا کردن همین 5 نفر هم به عنوان بهترین بازیکنان سال فوتبال ایران دشوار بود

روزنامه هفت صبح| درسالی که گذشت، فوتبالیست‌های ایران خیلی خوب ظاهر نشدند. به زحمت افتادیم و به سختی توانستیم 5 بازیکن را به عنوان بهترین‌های فوتبال در سال 1402 انتخاب کنیم. 

‌سردار آزمون: سال عجیبی را پشت سر گذاشت. در لورکوزن پرفراز و نشیب ظاهر شده بود و به نظر می‌رسید نمی‌تواند در این تیم به جایگاهی که دوست دارد برسد. ناگهان و بدون این که قبلا شایعه یا خبری مطرح شده باشد، خبر رسید که به تیم آس رم در سری آ پیوسته است. بازی زیر نظر ژوزه مورینیو می‌توانست به شدت جذاب باشد اما آقای خاص هرگز برای فیکس کردن سردار متقاعد نشد و به او فقط در دقایق پایانی میدان می‌داد.

 

آزمون بعد از شایعه‌ها و حاشیه‌های قراردادش با آ اس رم که می‌توانست مانع حضور او در جام ملت‌ها شود، با کمی تاخیر به اردوی تیم ملی رسید و در حالی که به نظر می‌رسید خیلی آماده نیست، اما در مجموع بهترین بازیکن ایران در این تورنمنت بود. به ویژه در برابر ژاپن که درخشان‌ترین نمایش او برای تیم ملی بود. سردار بعد از جام ملت‌ها و جدایی مورینیو از رم، شرایط بهتری در این تیم پیدا کرد و در چند بازی از ابتدا در ترکیب اصلی گرگ‌ها قرار گرفت. او در سال افت طارمی، بهترین فوتبالیست ایران بود.

 

 رامین رضائیان: از همان ابتدای سال که با هفته‌های پایانی لیگ بیست و دوم بود، درخشش فوق‌العاده‌ای در سپاهان داشت. تمام تلاشش را کرد اما نتوانست تیمش را قهرمان کند و این عنوان به پرسپولیس رسید. رضائیان فصل جدید را هم با همان فرم خوب آغاز کرد. در 15 بازی لیگ برتر تا پایان هفته نوزدهم، 4 گل زده و 4 پاس گل هم داده و البته بسیاری از پاس‌های طلایی‌اش را هم همبازیانش در سپاهان به هدر داده‌اند.

 

رضائیان در تیم ملی هم تورنمنت نسبتا خوبی را پشت سر گذاشت. مقابل ژاپن درخشان ظاهر شد و در فاز دفاعی بهتر از همیشه بود اما در بازی مقابل قطر آفساید را پر کرد و یکی از مقصران گل سوم حریف بود. رامین در لیگ قهرمانان آسیا هم عالی ظاهر شد و در 7 بازی،‌ آمار 5 گل و دو پاس گل را ثبت کرد. او یک گفت‌وگوی پر سر و صدا و جذاب را هم به همراه پدرش با عادل فردوسی‌پور داشت که در فضای مجازی حسابی دیده شد. با وجود سن نسبتا بالایش، او حالاحالاها می‌تواند برای تیم ملی بازی کند.

 

احمد نورالهی: در اوایل سال با تیم الشباب الاهلی قهرمان لیگ امارات شد و در حالی که به نظر می‌رسید فصل بعد هم در این تیم بماند، ناگهان به تیم سوم جدول یعنی الوحده پیوست. اما نمایش‌هایش آنقدر خوب بود که به تیم ملی دعوت شود. با این حال بعد از خط خوردن نامش از فهرست بازی با هنگ‌کنگ، اردوی تیم ملی را به حالت قهر ترک کرد و وقتی جواب تماس‌های کادر فنی و مسئولان فدراسیون را نداد، با خشم امیر قلعه‌نویی مواجه شد و جام ملت‌ها را از دست داد.

 

پیش‌بینی می‌شد خط خوردن از فهرست تیم ملی باعث افت روحی و فنی او شود اما بعد از جام ملت‌ها،‌ بهترین و آماده‌ترین ورژن خودش را ارائه کرده است. در 21 بازی با پیراهن الوحده 8 گل زده و 7 پاس گل به همبازیانش داده است. اما بخش مهمی از این آمار را درست بعد از جام ملت‌ها ثبت کرده است.  او در هر 3 بازی اخیر تیمش گلزنی کرده و در 3 بازی قبل‌تر هم 4 پاس گل داده بود. غیبت او در جام ملت‌ها، یک بازی دوسر باخت بود.

 

مهدی قایدی: اوایل سال، روزهای موفقی را در هفته‌های پایانی لیگ برتر با استقلال پشت سر گذاشت اما نتوانست با استقلال جامی به دست بیاورد. بعد از پایان فصل اخبار ضد و نقیضی از او منتشر می‌شد اما سرانجام به تیم الاتحاد کلبا پیوست و شاگرد فرهاد مجیدی شد تا مشخص شود شایعات درباره او خیلی هم بی‌اساس نبودند. با این تیم شروع نسبتا خوبی داشت و در مقطعی به تیم ملی دعوت شد اما نمایش ناامیدکننده‌اش در تورنمنت کافا باعث شد تا به اردوهای بعدی دعوت نشود.

 

با این حال در تیم باشگاهی‌اش همچنان خوب کار می‌کرد و سرانجام در حالی که به نظر می‌رسید جایی در تیم ملی نداشته باشد، به اردوی آخر دعوت شد و راهی جام ملت‌ها شد. در هیچ کدام از بازی‌ها به طور کامل در زمین نبود اما هر بار بازی کرد موفق و زهردار بود و نامش در تیم منتخب جام هم قرار گرفت. ولی ناباورانه در دو بازی آخر مقابل ژاپن و قطر حتی یک دقیقه هم بازی نکرد و بعدها مشخص شد اتفاقات زندگی شخصی‌اش باعث شده تا روحیه مساعدی برای این دو بازی نداشته باشد.

 

 امین حزباوی: با درخشش در تیم امید و باشگاه فولاد خوزستان به سطح اول فوتبال ایران معرفی شد. آنقدر خوب بود که شایعه شد کارلوس کی‌روش از او خواسته به قطر برود و تابعیت این کشور را قبول کند و برای تیم ملی قطر بازی کند. این شایعه البته تایید یا تکذیب نشد. در حالی که همه منتظر پیوستن او به یکی از تیم‌های مدعی لیگ برتر بودند اما در انتقالی شگفت‌انگیز به تیم مدعی السد قطر پیوست.

 

در هفته‌های ابتدایی کمتر در ترکیب اصلی السد پرستاره قرار می‌گرفت اما به تدریج جایگاه خوبی در این تیم به دست آورد. او استحقاق حضور در فهرست تیم ملی برای جام ملت‌ها را داشت اما ناباورانه خط خورد و این تورنمنت را از دست داد. خط خوردن او و نمایش‌های انتقادآمیز مدافعان تیم ملی باعث شد تا منتقدان به خاطر خط خوردن او از تیم ملی به شدت به امیر قلعه‌نویی حمله کنند. حزباوی 20 ساله، بعد از جام ملت‌ها، تقریبا در تیم السد فیکس شده و حالا جزو ارکان اصلی خط دفاع این تیم به شمار می‌رود. او قطعا در آینده‌ای نزدیک در تیم ملی هم فیکس خواهد شد.

 

کدخبر: ۵۵۴۷۲۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر