کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۶۲۴
تاریخ خبر:

عقاب‌های خسته

عقاب‌های خسته

اشتباهات مرگبار دروازه‌بان‌های لیگ‌برتری در این دو سه روز، سوژه داغ فوتبال ایران بود

روزنامه هفت صبح| هفته نوزدهم لیگ بیست و سوم احتمالا تا مدت‌ها سیاه‌ترین هفته تاریخ لیگ‌برتر برای دروازه‌بان‌ها خواهد بود. بعضی از گل‌هایی که در چند بازی از رقابت‌های این هفته لیگ‌برتر به ثمر رسید، روی اشتباهات باورنکردنی چند دروازه‌بان رقم خورد و کاملا روی نتایج این بازی‌ها تاثیرگذار بود. 


علیرضا رضایی (نساجی-صنعت‌نفت)

این اولین و عجیب‌ترین اشتباه دروازه‌بان‌ها در هفته نوزدهم بود. در یک جدال 6 امتیازی میان دو تیم پایین جدولی یعنی صنعت‌نفت آبادان و نساجی قائمشهر، تیم شمالی تا وقت‌های تلف‌شده نیمه دوم از میزبانش پیش بود. به نظر می‌رسید صنعت‌نفت باز هم در آبادان بازنده خواهد شد اما روی یک اتفاق باورنکردنی بازی به تساوی کشیده شد.

 

توپ روی ارسال تقریبا بی‌هدف و ضعیف فرشاد محمدی‌مهر از میانه‌های زمین به داخل محوطه جریمه نساجی رسید و علیرضا رضایی قصد داشت با کنترل توپ با سینه، در شرایطی که ارتفاع زیادی هم نداشت، هم اعتماد به نفس خودش را نشان بدهد و هم چند ثانیه‌ای وقت را تلف کند. صحنه آنقدر بی‌خطر بود که بسیاری از بازیکنان دو تیم با تصور اینکه رضایی توپ را خواهد گرفت، دیگر ماجرا را تعقیب نکردند و خب یک اتفاق باورنکردنی را از دست دادند و ماجرا را ندیدند.

 

توپ در آخرین لحظه پس از برخورد به زمین، دیگر ارتفاع چندانی نگرفت و به جای برخورد به سینه رضایی، از میان پاهای او عبور کرد و آرام آرام از خط دروازه رد شد. بااین اشتباه مهلک، نساجی پیروزی را با تساوی عوض کرد. صحنه آنقدر عجیب بود که در فضای مجازی، گلر جوان نساجی که سابقه بازی در استقلال را دارد، از سوی کاربران به شرط‌بندی متهم شده است! رضایی دو فصل پیش وقتی در استقلال بازی می‌کرد، از سوی مجیدی به عنوان دروازه‌بان اصلی تیم ملی در 10 سال آینده معرفی شده بود.

 

  محمد ناصری و پیام نیازمند (سپاهان-پیکان)

دو دروازه‌بان باتجربه در بازی سپاهان و پیکان، روی 4 گل از 5 گل رد و بدل شده مقصر بودند. محمد ناصری در دقیقه 4 با تعلل در ارسال توپ به میانه میدان، باعث شد تا احمدزاده به او نزدیک شود و به این ترتیب شوت او به بدن هافبک سپاهان خورد و تبدیل به گل اول سپاهان شد. ناصری روی گل دوم هم می‌توانست ضربه سر اسدی را دفع کند اما دفع او به شکلی بود که توپ بعد از برخورد به زمین به سمت دروازه برگشت و در نهایت تبدیل به گل دوم سپاهان شد.

 

در آن سوی میدان، پیام نیازمند همچنان به روند ضعیفش ادامه داد، آن هم با قدرت هر چه تمام! روی گل اول پیکان، اگرچه توپ با برخورد به پای سیاوش یزدانی تغییر مسیر داد اما اگر نیازمند همان گلر آماده سابق بود، می‌توانست مانع گل شدن توپ بشود. روی گل دوم اما هیچ توجیهی برای او وجود ندارد. ضربه از سر رفع تکلیفیِ محمدحسین فلاح، به راحتی قابل مهار بود و حتی می‌شد بلافاصله یک ضدحمله را هم با آن ترتیب داد اما نیازمند نتوانست ضربه به آن سادگی را مهار کند و توپ از دستان او خارج شد و گل دوم پیکان به ثمر رسید. این گل آنقدر مورایس را عصبانی کرد که بین دو نیمه نیما میرزازاد را جانشین گلر ملی‌پوش تیمش کرد!

 

علیرضا بیرانوند (پرسپولیس-فولاد)

در ادامه روند ضعیف و نامطمئن بیرانوند، او روی هر دو گلی که تیمش از فولاد خورد متهم ردیف اول بود. در صحنه گل اول فولاد، البته می‌توان ردپای اشتباه دانیال اسماعیلی‌فر را هم مشاهده کرد اما ضربه کولیبالی به شدت ضعیف بود و مهار کردنش برای یک دروازه‌بان ضعیف هم کار آسانی بود ولی بیرانوند با اعتماد به نفس بیش از حدش، نتوانست توپ را که حتی در چارچوب هم نبود کنترل کند و توپ با برخورد به دستان او به داخل دروازه پرسپولیس غلتید و گل به نام او ثبت شد.

 

گل دوم فولاد هم اگرچه روی یک سلسله اشتباه به ثمر رسید اما اشتباه کلیدی اول را بیرانوند مرتکب شد. بیرانوند روی ارسال ضربه ایستگاهی وحید حیدریه، خروجی اشتباه داشت و نتوانست توپ دفع شده توسط فرشاد فرجی را در مرحله دوم دفع یا مهار کند و در برگشت به دروازه هم از همه مدافعان تیمش عقب‌تر بود! در نهایت شلوغی روی خط دروازه باعث شد تا عبدالکریم حسن در محاسباتش اشتباه کند و دروازه تیم خودی را به اشتباه باز کند.

 

کدخبر: ۵۵۴۶۲۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر