کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۳۹۹۹
تاریخ خبر:

جدال برزیلی-اسپانیایی در آزادی

جدال برزیلی-اسپانیایی در آزادی

بازی مهم این هفته لیگ‌برتر، گذشته از حساسیت جدولی می‌تواند اتفاقات مهم‌تری را رقم بزند

روزنامه هفت صبح| هفته هفدهم لیگ‌برتر امروز با برگزاری 4 بازی آغاز می‌شود. در سیرجان گل‌گهر میزبان پیکان است، استقلال خوزستان مقابل مهمانش آلومینیوم اراک قرار می‌گیرد، نساجی در مازندران با مس رفسنجان روبه‌رو می‌شود و در آخرین بازی امروز که حساس‌ترین آنها هم هست، پرسپولیس در ورزشگاه آزادی با تراکتور بازی می‌کند. نتیجه این بازی احتمالا تاثیری بیشتر از اتفاقات جدولی خواهد داشت.

 

وضعیت پرسپولیس: نزدیک به بحران 
از نظر آخرین نتایج، شرایط پرسپولیس خیلی خوب نیست. این تیم در 5 بازی آخر خود در لیگ‌برتر، دو برد، دو مساوی و یک باخت داشته است. البته 4 بازی از این 5 بازی مربوط به قبل از تعطیلات نیم‌فصل می‌شود و شاید نباید برای تحلیل وضعیت این تیم خیلی روی آنها حساب کرد .

1-1

اما واقعیت این است که پرسپولیس قبل از باخت به آلومینیوم در اراک، در دو بازی دوستانه هم مغلوب شده بود که همین دو باخت به علاوه شکست در اراک نشان‌دهنده شرایط نه‌چندان خوب این تیم در روزها و هفته‌های اخیر است.

 

قبل از بازی امروز، اختلاف پرسپولیس با استقلال صدرنشین به 5 امتیاز رسیده است. سپاهان هم حتی با یک بازی کمتر از پرسپولیس یک امتیاز بیشتر از این تیم دارد. اگر پرسپولیس نتواند این اختلاف را پس از بازی‌های این هفته کم کند، فشار روی اوسمار به شدت زیاد خواهد شد

 

آنقدر که حتی شاید مدیرعامل باشگاه هم نتواند این فشار را تحمل کند و مجبور به برکناری اوسمار شود. سرمربی برزیلی بدشانس است که در چنین بزنگاه حساسی باید تیمش را مقابل تراکتور به نتیجه خوب برساند.

 

ستاره‌های خاموش پرسپولیس 
علاوه بر تردیدهایی که درباره اوسمار روی نیمکت پرسپولیس وجود دارد، این تیم مشکل بزرگ‌تری هم دارد و آن ناآمادگی ستاره‌های این تیم است. بیرانوند در حال گذراندن تاریک‌ترین دوران فوتبال خود است و بعد از نمایش‌های معمولی در تیم ملی، هفته پیش یک سوپرگل در اراک خورد.

 

دانیال اسماعیلی‌فر تبدیل به یک مدافع راست معمولی شده است، سروش رفیعی در فرم ایده‌آلی قرار ندارد و مسعود ریگی هم هفته پیش با از دست دادن توپ، زمینه تنها گل آلومینیوم را فراهم کرد. شهاب زاهدی هم به همراه نبیل باهویی فرصت‌های خوبی را در اراک از دست دادند. ترابی هم که در تیم ملی یک نیمکت‌نشین محض بود، تا هفته شانزدهم گل نزده و فقط یک پاس گل داده است!

 

ترسناک‌تر از همه اینها، وضعیت خریدهای جدید پرسپولیس است که به احتمال زیاد به بازی امروز هم نمی‌رسند و اگر کمیته انضباطی هم قبل از شروع بازی امروز، حکم علیه کنعانی‌زادگان را هم صادر کند، اوسمار در بدترین شرایط روحی و فنی تیمش را مقابل تراکتور ارنج خواهد کرد.

 

وضعیت تراکتور: نزدیک به اوج 
شکی نیست که تیم تبریزی این روزها شرایط خوبی دارد. آنها البته هنوز نیم‌فصل دوم را شروع نکرده‌اند و بازی هفته قبل‌شان مقابل سپاهان به دلیل حضور این تیم در لیگ قهرمانان آسیا برگزار نشد اما این تیم در 5 بازی آخر نیم‌فصل اول 4 برد و یک مساوی داشت.

1-2

تنها مساوی این تیم هم در انزلی برابر تیم آماده ملوان رقم خورده بود. آنها   از تیم‌هایی بودند که از رسیدن تعطیلات نیم‌فصل ضرر کردند اما به نظر می‌رسد توانسته‌اند شرایط خوب خود را تا حدود زیادی حفظ کنند و در فرم نسبتا خوبی به این بازی برسند.

 

تراکتور در پایان نیم فصل اول 28 امتیاز کسب کرد و در رده چهارم به تعطیلات رفت. فاصله آنها با تیم سوم جدول فقط یک امتیاز است و این یعنی اگر آنها بتوانند امروز بر پرسپولیس غلبه کنند، در جدول جای این تیم را خواهند گرفت

 

و علاوه بر اینکه شرایط خود را بهتر خواهند کرد، پرسپولیس را وارد بحرانی عمیق‌تر خواهند کرد. آنها بعد از این بازی وارد برهه‌ای خواهند شد که بازی‌های نسبتا ساده‌تری خواهند داشت و حتی می‌توانند وضعیت خود را در جدول بهتر از این هم بکنند.

 

ستاره‌های آماده تراکتور 
تراکتوری‌ها علاوه بر لغو بازی هفته شانزدهم خود مقابل سپاهان، در بازی جام حذفی مقابل چوکا هم به میدان نرفتند و بیشتر از هر تیم دیگری در لیگ‌برتر، از شرایط بازی دور هستند اما به نظر می‌رسد سرمربی و مدیریت این باشگاه توانسته تا حدود زیادی این مشکل را با برگزاری بازی‌های دوستانه و تمرینات منظم مرتفع کند.

 

آنها برخلاف پرسپولیس مشکلی برای بازی دادن به خریدهای جدید خود ندارند و خمز امروز می‌تواند از بازیکنانی مثل میلوش دلتیچ و رحمان جعفری استفاده کند. سرمربی اسپانیایی خوش‌شانس هم هست که بازیکنان کلیدی تیمش تقریبا روی فرم هستند. ریکاردو آلوز بعد از شروعی ضعیف، خیلی زود به خودش آمد و حالا در جدول بیشترین پاس گل‌ها، مثل فصل گذشته صدرنشین است.

 

مهدی عبدی هم در همین نیم‌فصل، 5 برابر فصل گذشته که در پرسپولیس بود گل زده است! پورحمیدی هم بعد از شروعی فاجعه‌بار، حالا بیشتر از بیرانوند و حسینی کلین‌شیت کرده است. شجاع خلیل‌زاده، گوستاو واگنین، عارف آقاسی و سیامک نعمتی هم آماده هستند و روز سختی را برای پرسپولیس رقم خواهند زد.

 

کدخبر: ۵۵۳۹۹۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر