کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۵۳۱
تاریخ خبر:

جدال تهران و خوزستان قبل از دربی

جدال تهران و خوزستان قبل از دربی

در فاصله 5 روز تا دربی تهران، پرسپولیس و استقلال باید به مصاف ‌ فولاد و استقلال خوزستان بروند

روزنامه هفت صبح| رسیدیم به هفته پیش از دربی تهران. به دلیل احتمال مصدومیت یا محرومیت از دربی، همیشه بازی‌هایی که قبل از این رقابت حساس برای دو تیم پرسپولیس و استقلال برگزار می‌شود، از حساسیت خاصی برخوردار است‎شود و این بار هم همین اتفاق رخ داده‌‌. جالب اینکه هر دو تیم باید به مصاف تیم‌هایی از استان خوزستان بروند و جالب‌تر اینکه هر دو حریف شرایط خوبی در جدول ندارند و ممکن است ضربه بدی به سرخابی‌ها قبل از دربی بزنند.

 

پرسپولیس-فولاد خوزستان

این بازی روز جمعه در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود و دومین بازی از سریال بازی‌های چهارگانه متوالی این تیم در آزادی است. شاگردان اوسمار همین دوشنبه در جام حذفی میزبان نفت و گاز گچساران بودند و با یک پیروزی خوب و نمایش جذاب، به روند صعودی خود ادامه دادند و اگر قرار به ادامه همین روند باشد، باید منتظر یک نمایش خوب دیگر از آنها باشیم.
1-1

با توجه به مصدومیت گئورگی گولسیانی و احتمال محرومیت 4 پرسپولیسی از دربی، ممکن است اوسمار تغییراتی را در ترکیب اصلی تیمش ایجاد کند. در دروازه حضور علیرضا بیرانوند قطعی است. جانشین گولسیانی مصدوم، به احتمال زیاد علی نعمتی خواهد بود و در کنار او محمدحسین کنعانی‌زادگان بازی خواهد کرد که اگر اخطار بگیرد یا اخراج شود، دربی را از دست خواهد داد.


دانیال اسماعیلی‌فر و عبدالکریم حسن مدافعان راست و چپ پرسپولیس در این بازی خواهند بود. سینا اسدبیگی، سروش رفیعی، مهدی ترابی و استون ارونوف در خط هافبک بازی می‌کنند و وحید امیری و عیسی آل‌کثیر هم زوج خط حمله پرسپولیس را تشکیل خواهند داد. اوسمار روی نیمکت مهره‌های خوبی مثل امید عالیشاه، مسعود ریگی، محمد خدابنده‌لو، سعید صادقی و وحدت هنانوف را هم دارد که می‌تواند در صورت نیاز از آنها استفاده کند.
 

سرمربی برزیلی پرسپولیس، فردا در وضعیت دوگانه عجیبی قرار خواهد داشت. تیم او از استقلال صدرنشین 3 امتیاز کمتر دارد و قطعا ترجیح می‌دهد که در روز دربی، اختلاف امتیازش با این تیم کمتر شده باشد. تیم او برای رسیدن به این هدف باید فولاد را در تهران ببرد و این نیاز به پیروزی می‌تواند دردسری مثل محروم شدن بازیکنانش از دربی را به دنبال داشته باشد.


اما به نظر می‌رسد گرفتن 3 امتیاز و زیاد نشدن فاصله با استقلال، آنقدر ارزشمند باشد که به محروم شدن حتی یکی دو ستاره این تیم هم منجر شود. به ویژه اینکه احتمال برنده نشدن استقلال در اهواز هم وجود دارد که اگر این اتفاق هم رخ بدهد، پرسپولیس در بهترین شرایط روحی به دربی خواهد رسید و حتی می‌تواند با پیروزی در این بازی، صدر را هم از استقلال بگیرد.

 

استقلال خوزستان-استقلال

بعد از پیروزی بر سپاهان آن هم با ارائه یک بازی کم‌نقص، کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد استقلال در جام حذفی مقابل مس رفسنجان زمینگیر و حذف شود. اما این اتفاق با ارائه یک نمایش ضعیف و سردرگم رخ داد. البته که اشتباهات داوری در نتیجه این بازی تاثیرگذار بود اما استقلال آنقدر بد بازی کرد که حتی بدون این اشتباهات داوری هم بعید بود بتواند در رفسنجان برنده شود. تفاوت نمایش استقلال در دو بازی قبلی آنقدر زیاد بود که واقعا نمی‌شود پیش‌بینی کرد این تیم در بازی فردا مقابل استقلال خوزستان قرار است چگونه ظاهر شود.

1-2

با توجه به در پیش بودن دربی بعد از این بازی، جواد نکونام هم ممکن است ملاحظاتی در ترکیب اصلی تیمش داشته باشد. او محافظه‌کار هم هست و برای نتیجه گرفتن از هیچگونه احتیاط دریغ نمی‌کند. به همین دلیل پیش‌بینی ترکیب استقلال در بازی فردا شب کار آسانی نیست. البته قطعا سیدحسین حسینی در چارچوب دروازه این تیم خواهد ایستاد. سیلوا و سلیمی و سهرابیان مدافعان میانی استقلال خواهند بود و صالح حردانی و ابوالفضل جلالی در راست و چپ قرار خواهند گرفت.

 

بیشترین تغییرات در ترکیب استقلال در خط هافبک رخ خواهد داد. ماشاریپوف در بازی قبل مصدوم شد و نکونام احتمالا ریسک بازی دادن به او را قبول نخواهد کرد. چشمی، مهدی‌پور و حامدی‌فر هم در معرض محرومیت هستند و ممکن است یکی یا حداکثر دو نفر آنها در ترکیب قرار نگیرند! به احتمال زیاد آرش رضاوند، حامدی‌فر و جعفر سلمانی در خط هافبک به میدان خواهند رفت و آرمان رمضانی و احتمالا مهرداد محمدی در خط حمله بازی خواهند کرد.

 

استقلال اما حتی اگر با کامل‌ترین ترکیبش هم به مصاف میزبان برود، کار آسانی نخواهد داشت. جدا از سختی بازی قبل از دربی و دردسرهایش، استقلال خوزستان نسبت به چند هفته پیش، شرایط بهتری پیدا کرده و با جذب چند بازیکن خوب و موثر خارجی، تبدیل به تیم بهتری شده است. ضمن اینکه استقلال در خارج از خانه اصلا صلابت بازی‌های خانگی را ندارد. به همین  دلیل اصلا بعید نیست نکونام تیمش را با هدف گرفتن یک امتیاز و تثبیت صدرنشینی تا روز دربی به زمین بفرستد.

 

کدخبر: ۵۵۴۵۳۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر