کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۲۶۹
تاریخ خبر:

نکته‌بازی| جای شما در کادر فنی استقلال خالی است!

نکته‌بازی| جای شما در کادر فنی استقلال خالی است!

طعنه خانی به علی خطیر و 6 باخت پیاپی‌ سپاهان

روزنامه هفت صبح| بعد از پیروزی استقلال بر سپاهان، یکی از نشریات فوتبالی با علیرضا خانی یکی از اعضای سابق هیات مدیره استقلال مصاحبه کرد. جناب خانی در این مصاحبه هر جور که توانسته به علی خطیر طعنه زده است. او گفته: «خوشبختانه مشخص شد که صدرنشینی استقلال در دور رفت بی‌دلیل نبوده است و این میسر نمی‌شد مگر با انتخاب خوب مدیرعامل قبلی استقلال آقای حجت کریمی در بهار امسال که جواد نکونام را به عنوان سرمربی تیم استقلال منصوب کرد.»

 

استاد در همین مصاحبه گفته که دل و فکرش همواره با استقلال است اما چرا حالا که نکونام و خطیر آرام شده‌اند و علیه هم حرف نمی‌زنند، ایشان که دل و فکرش با استقلال است چرا آتش می‌سوزاند؟‌ چرا به بحرانی که فعلا به آرامش تبدیل شده، دامن می‌زند؟ برای اطلاع از دانش فوتبالی ایشان به این بخش از مصاحبه‌شان هم توجه کنید:

 

«نکته جالب توجه در پیروزی تیم استقلال مشارکت بازیکنانی بود که قراردادشان را با آقای حجت کریمی بستند. در واقع نفراتی همچون بلانکو یا ماشاریپوف که بعد از حضور آقای کریمی در استقلال حضور پیدا کردند نقشی در این برد نداشتند.»

 

یعنی بلانکویی که آن همه دوید و تلاش کرد و ماشاریپوفی که چند موقعیت ایجاد کرد، نقشی در برد نداشتند و فقط بازیکنانی که آقای کریمی آورد، در این پیروزی سهم داشتند. واقعا آفرین به فهم فوتبالی شما. شما باید مربی می‌شدی نه مدیر! ولی با منطق خودتان هم اگر بخواهیم جواب‌تان را بدهیم، باید بدانید که این گل روی ضربه سر سیلوا به دست آمد و سیلوا را همین آقای خطیر به استقلال آورد.

 

بحران در فاصله یک امتیازی صدر جدول؟ 
6 باخت پیاپی حتی برای یک تیم ته جدولی هم فاجعه و بحران به حساب می‌آید و اگر تیمی پایین جدولی، در 6 بازی متوالی به حریفان ببازد، به احتمال زیاد سرمربی‌اش برکنار خواهد شد. حالا اگر تیمی بالانشین و پرستاره و گران‌قیمت مثل سپاهان، که سقف بودجه را هم رد کرده بود و با هزار تبصره و ترفند توانست به زیر سقف برگردد، در 6 بازی پشت سر هم ببازد، تکلیف چیست؟

 

آیا وارد بحران شده یا نه؟ آیا باید سرمربی‌اش را برکنار کند یا با همین جناب مورایس ادامه دهد؟ در ظاهر که به نظر می‌رسد هیچ شکی در بحرانی بودن اوضاع سپاهان نیست اما این 6 باخت متوالی زوایای دیگری هم دارد. دو تا از این باخت‌ها مقابل بهترین تیم فعلی آسیا یعنی الهلال عربستان رقم خورده.

 

در هر دو بازی هم سپاهان دقایق زیادی را ده نفره بازی کرده و بعد از ده نفره شدن وا داده است. در 3 باخت لیگ برتری هم رد پای عواملی مثل محرومیت چند بازیکن و اشتباهات داوری به چشم می‌خورد. آخرین باخت هم مقابل استقلال صدرنشین در ورزشگاه آزادی رقم خورده. اصلا و ابدا قصد توجیه نتایج مورایس را نداریم .

 

اما اگر همین حالا به جدول نگاه کنید می‌بینید که سپاهان با بردن دو بازی معوقه خود به یک امتیازی استقلال می‌رسد! این تیم در 12 هفته اول لیگ آنقدر خوب کار کرده که حتی با 4 باخت متوالی، فقط یک امتیاز با صدر فاصله دارد. شاید یک پیروزی در بازی بعد، سپاهان را از بحران خارج کند. سپاهانی‌ها تا الان صبر کرده‌اند. این یک هفته را هم اگر صبر کنند ضرر نمی‌کنند.

 

کدخبر: ۵۵۴۲۶۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر