کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۲۳۰
تاریخ خبر:

تیم نکو حالا مدعی اصلی قهرمانی است

تیم نکو حالا مدعی اصلی قهرمانی است

با پیروزی بر سپاهان پرمهره و ترسناک، استقلال خودش را در قواره جدی‌ترین مدعی قهرمانی لیگ‌برتر نشان داد

روزنامه هفت صبح|  بعد از 5 باخت متوالی در لیگ‌برتر و لیگ قهرمانان آسیا، سپاهان با یکی از هجومی‌ترین و خطرناک‌ترین ترکیب‌های این فصل خود در ورزشگاه آزادی مقابل استقلال قرار گرفت. پیام نیازمند مثل همیشه دروازه‌بان این تیم بود.

 

سیاوش یزدانی و محمد دانشگر زوج میانی خط دفاع سپاهان بودند، امید نورافکن در دفاع چپ و رامین رضائیان در دافع راست بازی می‌کردند. برایان دابو، میلاد زکی‌پور و محمدجواد حسین‌نژاد در خط هافبک به کار گرفته شده بودند و رضا اسدی، شهریار مغانلو و فرشاد احمدزاده 3 مهاجم تیم مورایس در این بازی بودند.

 

در سمت مقابل استقلال صدرنشین با ترکیبی تقریبا قابل پیش‌بینی به مصاف سپاهان آمد. سیدحسین حسینی مثل تمام بازی‌های این فصل در دروازه استقلال ایستاد. رافائل سیلوا، ایمان سلیمی و آرمین سهرابیان 3 مدافع استقلال بودند. ابوالفضل جلالی، روزبه چشمی، مهدی مهدی‌پور و صالح حردانی در خط هافبک بازی کردند. آرش رضاوند کمی جلوتر از هافبک‌ها قرار گرفت و جلال‌الدین ماشاریپوف و گوستاوو بلانکو مهاجمان تیم نکونام در این بازی بودند.


گرم‌تر از زمستان

بازی در هوای به شدت سرد ورزشگاه آزادی شروع گرمی داشت و حساسیت بازی و تاثیر نتیجه آن در جدول کار خودش را کرد. همانطور که از ترکیب سپاهان مشخص بود، این تیم برای پیروزی به میدان آمده بود و در همان دقایق اولیه می‌توانست صاحب یک ضربه پنالتی شود.

 

در دقیقه 4 پرتاب اوت میلاد زکی‌پور در محوطه جریمه به سهرابیان رسید که ضربه این بازیکن هنگام دفع توپ به دستش که کاملا باز بود و از بدنش فاصله داشت برخورد کرد. نیمکت‌نشینان و بازیکنان سپاهان اعتقاد به خطای پنالتی داشتند اما حیدری دستور به ادامه بازی داد! بعد از چند دقیقه عطش اولیه سپاهان فروکش کرد و استقلال هم خودی نشان داد.

 

ابتدا ضربه ایستگاهی مهد‌ی‌پور از بالای دروازه تیم میهمان به بیرون رفت و چند دقیقه بعد روی ارسال حردانی از راست، بلانکو و یزدانی با هم گلاویز شدند و هر دو تعادل‌شان را از دست دادند. این بار استقلالی‌ها بودند که منتظر اعلام پنالتی بودند اما باز هم حیدری اعتقادی به خطا نداشت.

 

چند دقیقه بعد، ارسال ایستگاهی رامین رضائیان را حسینی به کرنر فرستاد. در دقیقه 36 یک سوپرگل یخ بازی و ورزشگاه را آب کرد. ضربه سر سیلوا را یزدانی به بیرون از محوطه جریمه سپاهان دفع کرد اما روزبه چشمی آنجا حاضر بود و بعد از کنترل،‌با یک شوت سرضرب و تماشایی توپ را به طاق دروازه نیازمند چسباند.

 

با این گل سپاهان دوباره سراپا حمله شد و جواد حسین‌نژاد با حرکات دیدنی و تکنیکی خود چاره‌ای جز خطا برای بازیکنان استقلال نگذاشته بود. با این حال بهترین موقعیت سپاهان برای گلزنی روی اشتباه مرگبار صالح حردانی به دست آمد.

 

پاس حسین‌نژاد با دخالت هافبک‌های استقلال در داخل محوطه جریمه به حردانی رسید اما او به جای دفع توپ، سایه توپ را زد و شهریار مغانلو در موقعیت گلزنی قرار گرفت. شوت زمینی او از حسینی هم گذشت اما به پایه تیر عمودی دروازه برخورد کرد و از میان دو مهاجم سپاهان رد شد و سیلوا توپ را دفع کرد. یکی دو دقیقه بعد هم سوت پایان نیمه اول به صدا در آمد.


ترسناکی که ترسو بود! 
دو تعویض در بین دو نیمه نشان داد که مورایس از نتیجه بازی راضی نیست. فرشاد احمدزاده و حسین‌نژاد که هر دو مصدوم به نظر می‌رسیدند بیرون رفتند و علی‌اصغر اعرابی و آریا یوسفی به جای آنها به میدان آمدند. اما به نظر می‌رسید سپاهانی‌ها تحت تاثیر نتایج بازی‌های اخیرشان، تا حدود زیادی اعتماد به نفس‌شان را از دست داده‌اند.

 

حملات آنها با اشتباهات زیاد در خط هافبک عقیم می‌ماند و به نتیجه نمی‌رسید. در دقیقه 62 روی پاس تماشایی و دیدنی رضا اسدی، اعرابی با سیدحسین حسینی تک به تک شد که کاپیتان آبی‌ها با خروج به موقع از دروازه توانست شوت بازیکن سپاهان را مهار کرده و دروازه تیمش را نجات دهد. در این دقایق استقلال هم می‌توانست روی ضد حملات دو بار به گل برسد اما با اشتباه در لحظات آخر فرصت‌ها از دست رفت.

 

با رسیدن به 20 دقیقه پایانی بازی، سرمربیان دو تیم آخرین حربه‌های‌شان را به کار گرفتند. برای استقلال مهرداد محمدی و امید حامدی‌فر به جای ماشاریپوف و مهدی‌پور به زمین آمدند و برای سپاهان کاوه رضایی و عیسی عباس جانشین زکی‌پور و اسدی شدند.

 

اما تغییری در روند بازی ایجاد نشد. در دقایق پایانی هم آرمان رمضانی به جای بلانکوی خسته به زمین رفت. در ادامه ارسال‌های بلند سپاهانی‌ها با دفاع منطقی و کم‌اشتباه استقلالی‌ها هم بی‌نتیجه ماند و در نهایت استقلال با تک گل چشمی این بازی 6 امتیازی را برد و ششمین شکست پیاپی سپاهان رقم خورد.

 

کدخبر: ۵۵۴۲۳۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر