کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۲۱۴۷
تاریخ خبر:

نکته‌بازی| سلاطین جنگ روانی!

نکته‌بازی| سلاطین جنگ روانی!

جنگ روانی بین عنایتی و نکونام و ماجرای حضور سردار آزمون در جام ملت‌ها.

روزنامه هفت صبح| در نشست خبری قبل از بازی استقلال و پیکان، رضا عنایتی سرمربی پیکان گفته بود: «استقلال در سال‌های اخیر هیچ وقت به این اندازه پرمهره نبوده است.» می‌فهمیم که پشت این جمله چه چیزهایی پنهان است اما مهم‌ترین آنها تحت فشار گذاشتن سرمربی حریف قبل از بازی است که یکی از متداول‌ترین شیوه‌های جنگ روانی در فوتبال حرفه‌ای است.


عنایتی البته باید طاقت شنیدن پاسخ این جنگ روانی را هم داشته باشد و از اشاره نکونام به نتایج او با تیم امید از کوره در نرود. به هر حال این هم بخشی از جنگ روانی است و واقعیتی است که نمی‌شود کتمان کرد. حداقل اینکه حرف نکونام منطقی‌تر از حرف عنایتی است و کمتر کسی مثل عنایتی قبول دارد که این پرمهره‌ترین تیم استقلال سال‌های اخیر است.

 

اما روی صحبت‌مان با نکونام است. آقا جواد! وقتی جنگ روانی عنایتی را تحمل نمی‌کنی، چرا دقیقا با همان شیوه او امیر قلعه‌نویی را تحت فشار می‌گذاری؟‌ ما که در هفت‌صبح رابطه خوبی با امیرخان نداریم و از منتقدان سفت و سخت او هستیم اما آیا واقعا از ته قلبت مطمئنی که این تیم ملی یکی از تیم‌های پرستاره و شاید یکی از بهترین تیم‌های تاریخ فوتبال ایران در کنار چند تیم ملی دیگر است؟

 

این تیم با توجه به نفراتی که دارد، می‌تواند قهرمان آسیا شود؟ قطعا تیم ملی تیم پرمهره‌ای داریم اما آیا در حضور مدعیانی مثل ژاپن و کره‌جنوبی و استرالیا و عربستان، این تیم می‌تواند قهرمان آسیا شود؟ ما شک نداریم که قلعه‌نویی پاسخی برای این جمله شما خواهد داشت. این خط و این نشان!

 

یک بله یا نه بگو، خلاص! 
درست از همان روی که سردار آزمون به شکلی غیرمنتظره به آ‌اس رم ایتالیا پیوست، شایعه عجیب تفاهم او با این باشگاه برای شرکت نکردن در جام ملت‌های آسیا در برخی از رسانه‌ها منتشر شد. اما سردار تا مدت‌ها درباره این خبر اظهار‌نظر نکرد.

 

بعدها در مصاحبه‌های مختلف، پاسخ‌های مبهمی در این باره داد و هیچ وقت خبر را تکذیب نکرد و در نهایت بعد از بازی با هنگ‌کنگ در پاسخ به سوالی در این باره گفت: «این چه سوالی است؟ من واقعا نمی‌فهمم. دفعه قبل هم گفتم این چه سوال...» با این جواب او باز هم خبر را به صراحت تکذیب نکرد اما باز هم جوری جواب داد که انگار ما مقصریم!

 

حتی مهدی محمدنبی سرپرست تیم ملی هم مدعی شد که سردار حتما در جام ملت‌ها حاضر خواهد بود! گذشت و گذشت و حالا به روزی رسیدیم که لیست تیم ملی اعلام شده و مشخص شده که این احتمال وجود دارد که سردار در جام ملت‌ها غایب باشد.

 

دلیلش هم توافقنامه‌ای است که خود او با آ‌اس رم امضا کرده است. برگزاری جام ملت‌ها در روزهایی غیر از فیفادی هم باعث شده تا شانس حضور سردار در جام ملت‌ها به شدت کم شود و حالا تمام فدراسیون بسیج شده‌اند تا اجازه حضور او در تیم ملی را از آ‌اس رم و مورینیو بگیرند.

 

حالا امیدواریم اگر به تریج قبای جناب سردار برنمی‌خورد درباره این ماجرا و این تفاهمنامه به صراحت توضیح بدهند. واقعا نیازی به قیافه گرفتن و عصبانی شدن نیست. فقط کافی است بگویند چنین بندی در قراردادشان با آ‌اس رم هست یا نه.

 

کدخبر: ۵۵۲۱۴۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر