کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۱۸۹
تاریخ خبر:

خمز فاجعه، مورایس فوق‌العاده

خمز فاجعه، مورایس فوق‌العاده

نتایج این دو مربی خارجی در مقابل تیم‌های مدعی به شکل عجیبی با هم متفاوت است

روزنامه هفت صبح| در مدت حضور پاکو خمز و ژوزه مورایس در فوتبال ایران، مقایسه‌های زیادی بین این دو نفر انجام شده ‌ اما یکی از مهم‌ترین مقایسه‌ها درباره این دو نفر که اتفاقا به شدت هم با هم متفاوت هستند، مقایسه نتایج آنها در برابر مدعیان سنتی است. 


خمز؛ فاجعه مقابل مدعیان

پاکو خمز از هفته دوازدهم لیگ بیست و دوم روی نیمکت تراکتور نشست. در این مدت او نتایج جالبی گرفته است؛ نتایجی پر از نوسان که گاهی او را تا حد گزینه جدی هدایت تیم ملی بالا برده و گاهی هم احتمال اخراج او را از تراکتور مطرح کرده است. اما مهم‌ترین نکته منفی در کارنامه او نتایج به شدت ضعیفش در مقابل تیم‌های مطرح و همیشه مدعی یعنی سپاهان، پرسپولیس و استقلال است.


خمز تا امروز 9 بار روی نیمکت تراکتور مقابل این 3 تیم قرار گرفته و در آماری عجیب 7 بار شکست را تجربه کرده است. او البته کارش را با پیروزی 2 بر صفر مقابل استقلال در هفته پایانی نیم‌فصل اول لیگ بیست و دوم شروع کرد اما در ادامه به همین تیم در جام حذفی 2بر یک باخت. چند هفته بعد در بازی برگشت لیگ برتر، 3 بر 2 در تبریز مغلوب پرسپولیس شد.


در هفته‌های پایانی، یک برد یک بر صفر پر حرف و حدیث را همراه با اشتباهات داوری مقابل سپاهان به دست آورد اما فصل را با باخت وحشتناک 7 بر یک مقابل استقلال تمام کرد. در فصل جاری، تراکتور با خمز ابتدا 3 بر یک به سپاهان باخت، سپس در خانه یک بر صفر مغلوب پرسپولیس شد و در ادامه 2 بر صفر در آزادی مقابل استقلال شکست خورد. آخرین بازی این تیم هم با شکست 2 بر صفر برابر پرسپولیس به پایان رسیده است. تراکتور در دور برگشت دو بار در خانه به مصاف سپاهان و استقلال خواهد رفت.


مورایس؛ گربه‌سیاه مدعیان

ژوزه مورایس از ابتدای لیگ بیست و دوم هدایت سپاهان را برعهده گرفت. او هم در این تیم گاهی با فراز و نشیب‌های زیادی مواجه بوده است. مثلا همین حالا 5 بازی آخر سپاهان با شکست به پایان رسیده اما جایگاه مورایس در این تیم آنقدر محکم هست که حتی با 5 شکست متوالی هم به لرزه نیفتد. مورایس با پیروزی 2 بر صفر خارج از خانه مقابل استقلال میخش را محکم کوبید.

 

چند هفته بعد در خانه با پرسپولیس به تساوی بدون گل رسید و در ادامه تیمش 4 بر 2 تراکتور را مغلوب کرد. تیم او در بازی برگشت هم استقلال را 2 بر یک شکست داد اما در جام حذفی و در روز نمایش افتضاح سیاوش یزدانی 4 بر 2 به پرسپولیس باخت و حذف شد اما این باخت را در بازی برگشت لیگ‌برتر و در ورزشگاه آزادی با پیروزی یک بر صفر جبران کرد.

 

هرچند دو هفته بعد در ورزشگاه یادگار امام، تیمش ناسزاوارانه با یک پنالتی مغلوب تراکتور شد. در فصل جاری اما هر 3 بازی این تیم مقابل مدعیان با پیروزی زردپوشان به پایان رسیده است. تیم او ابتدا تراکتور را 3 بر یک شکست داد، سپس استقلال را با یک گل مغلوب کرد و در نهایت با یک گل بر پرسپولیس غلبه کرد و حالا  آمار 7 برد، دو باخت و یک مساوی را ثبت کرده است. نکته مهم اینکه هر 3 بازی در ورزشگاه نقش جهان برگزار شده و سپاهان در دور برگشت باید میهمان این 3 تیم باشد.

 

استقلال-سپاهان؛ حساس و کُشنده

هفته هجدهم لیگ‌برتر امروز با برگزاری 3 بازی آغاز می‌شود. از ساعت 14:30 گل‌گهر میزبان نساجی قائمشهر است، از ساعت 16 فولاد مقابل ملوان شگفتی‌ساز قرار می‌گیرد و از ساعت 17:15 در ورزشگاه آزادی، مهم‌ترین بازی هفته بین استقلال و سپاهان برگزار می‌شود.

 

استقلال تمام بازی‌های خانگی قبلی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته و اگر امشب هم سپاهان را ببرد، در جدول به حاشیه امن خوبی در برابر این تیم و پرسپولیس خواهد رسید. مساوی این بازی هم پرسپولیس را خوشحال خواهد کرد اما پیروزی سپاهان، جدول را تا حد جدول لیگ‌برتر انگلستان حساس خواهد کرد.

 

کدخبر: ۵۵۴۱۸۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر