کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۳۴۵۷
تاریخ خبر:

نکته‌بازی| همین‌جوری در زمین حرف بزن ژنرال!

نکته‌بازی| همین‌جوری در زمین حرف بزن ژنرال!

تمجید از قلعه‌نویی و نصیحتی برای ‌طارمی ‌

روزنامه هفت صبح| مقابل ژاپن تقریبا همه خوب یا عالی بازی کردند اما بدون شک مهم‌ترین نقش را در این پیروزی، امیر قلعه‌نویی داشت. سرمربی تیم ملی تا قبل از این بازی تحت فشار شدیدی قرار داشت. بازی‌های تیم او چندان چنگی به دل نمی‌زد اما خودش این واقعیت را قبول نداشت و طبیعتا انتقادها را هم نمی‌پذیرفت. اما حالا ورق کاملا به سود او برگشته است.


تیم او ژاپن را با یک نمایش فوق‌العاده به ویژه در نیمه دوم شکست داد و حذف کرد و تقریبا هیچ انتقادی به این بازی وارد نیست. امیدواریم سرمربی تیم ملی که قطعا از واکنش رسانه‌ها به پیروزی تیمش راضی است، این را بپذیرد که کسی با او و مربیان داخلی پدرکشتگی ندارد. وقتی تیمش بد بازی می‌کند، مقصر اول خود اوست و وقتی تیمش فوق‌العاده ظاهر می‌شود، باز هم این خود اوست که دلیل اصلی این نمایش درخشان است.

 

او باید همانطور که تعریف و تمجیدها را می‌بیند و خوشحال می‌شود، انتقادها را هم بپذیرد. رسانه‌ها همانطور که از ترکیب خوب تیم ملی برابر ژاپن تمجید می‌کنند، از ترکیب اشتباه و تعویض‌های عجیب در یک بازی دیگر انتقاد می‌کنند.

 

این سرمربی تیم ملی است که نباید انتقادها را مغرضانه و به قصد تخریب و به قول خودش «زدن امیر قلعه‌نویی» ببیند. تیم او با همین نمایش خوب دهان منتقدان را بسته و دیگر نیازی به طعنه و کنایه و استفاده از الفاظ توهین‌آمیز علیه منتقدان و رسانه‌ها در نشست‌های خبری نیست. امیدواریم دیگر شاهد حرف‌های عجیب و نبش قبر اتفاقات سال 2007 در مصاحبه‌های قلعه‌نویی نباشیم.


خدا دوستت داشت آقای طارمی 
مهدی طارمی شنبه شب در گفت‌وگوی تصویری با برنامه فوتبال‌برتر درباره محرومیتش از حضور در بازی با ژاپن گفت: «نمی‌دانم چرا اخراج شدم ولی یک مصلحتی پشتش بود. خواست خدا بود که من جلوی ژاپن بازی نکنم. به بچه‌ها گفتم شاید اگر من در زمین باشم، شما نتوانید ژاپن را ببرید. به آنها گفتم، ته قلبم این است که شما بدون من بازی را می‌برید.

 

ایمان داشتم که شاید با حضور من اتفاق خوبی نیفتد.» یاد آن روزی افتادیم که استاد به دلیل فسخ عجیب قراردادش با ریزه اسپور یک روز قبل از بازی پرسپولیس و الهلال از سوی فیفا محروم شد و بعد از این اتفاق در یک مصاحبه کوتاه گفت: «شاید خیریتی در کار بود.» آن زمان البته خیریتی در کار نبود و پرسپولیس با باخت مقابل الهلال از لیگ قهرمانان آسیا حذف شد.

 

حالا اما بی‌مبالاتی جدید او به خیر گذشته و تیم ملی با وجود اینکه روی طارمی حساب ویژه‌ای بازی می‌کند، در غیاب او توانسته بهترین تیم قاره آسیا را با نمایشی درخشان شکست دهد. اما این نباید باعث شود که طارمی همه اشتباهاتش را با این جور کلمات توجیه کند. از کجا معلوم که اگر او بود ژاپن را بهتر نمی‌بردیم؟‌

 

اصلا اگر خدای نکرده پنالتی جهانبخش گل نمی‌شد و در نهایت می‌باختیم و حذف می‌شدیم، طارمی چه حرفی برای گفتن داشت؟ نمی‌دانیم به بازیکن 31 ساله‌ای که سال‌هاست در اروپا و مقابل بهترین تیم‌های این قاره بازی کرده، چه نصیحتی باید کرد که به دردش بخورد.  فقط می‌توانیم بگوییم: خدا دوستت داشت آقای طارمی!

 

کدخبر: ۵۵۳۴۵۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر