کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۳۰۹۶
تاریخ خبر:

مسیر دشوار؛ از سوریه به ژاپن

مسیر دشوار؛ از سوریه به ژاپن

مرور مرحله یک‌هشتم نهایی عجیب جام ملت‌ها و البته آشنایی با سوریه حریف بعدی ایران.

روزنامه هفت صبح| ‌جام ملت‌های آسیا 2023 بعد از 13 روز رقابت جذاب 24 تیم در قالب 6 گروه، به نقطه پایان کارش در مرحله گروهی رسید و تکلیف 16 تیم برتر رقابت‌ها مشخص شد؛ به‌طوری‌که از هر گروه 2 تیم برتر توانستند جواز حضور در مرحله حذفی را به‌دست آورند و همچنین از میان 6 تیم حاضر در رده سوم هر گروه، نهایتاً 4 تیم موفق شدند خود را به جمع 16 تیم برتر رقابت‌ها برسانند تا نمودار مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا 2023 تکمیل شود.

 

تیم‌های ملی قطر، تاجیکستان، استرالیا، ازبکستان، سوریه، ایران، امارات، فلسطین، عراق، ژاپن، اندونزی، بحرین، کره‌جنوبی، اردن، عربستان و تایلند توانستند در پایان مرحله گروهی به مرحله حذفی راه پیدا کنند و طبق برنامه‌ریزی انجام شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، مسابقات جام ملت‌ها 2 روز در تعطیلات خواهد بود و فعالیت تیم‌ها در مرحله یک‌هشتم نهایی از روز یکشنبه هشتم بهمن‌ماه آغاز خواهد شد و تا روز یازدهم بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت تا تکلیف 8 تیم برتر مشخص شود.

 

ایران-ژاپن، خیلی زودتر از مرحله فینال؟ 
شاگردان امیر قلعه‌نویی در تیم ملی ایران با توجه به صدرنشینی در گروه سوم باید در مرحله یک‌هشتم نهایی به مصاف تیم سوم گروه دوم بروند که تیم ملی سوریه است. با توجه به اینکه ژاپنی‌ها در گروه خود به مقام دوم رسیدند، حالا آنها در سمتی از نمودار مرحله حذفی قرار گرفتند که تیم ملی ایران هم در همان سمت است.


شاگردان موری‌یاسو در گام نخست مرحله حذفی باید به مصاف تیم ملی بحرین بروند و در صورتی‌که تیم‌های ملی ایران و ژاپن در اولین بازی‌شان در مرحله حذفی با پیروزی کار خود را به پایان برسانند، باید در مرحله یک‌چهارم نهایی برابر هم صف‌آرایی کنند!

 

کره‌‌جنوبی؛ مزد ترس 
تیم ملی کره‌جنوبی که ‌توقفی غیرمنتظره برابر مالزی داشت، در قامت تیم دوم گروه پنجم به مرحله حذفی رسید و حالا شاگردان یورگن کلینزمن در یکی از حساس‌ترین و جذاب‌ترین دوئل‌های مرحله یک‌هشتم نهایی باید به مصاف تیم ملی عربستان بروند.


جالب آنکه حتی اگر کره‌ای‌ها بتوانند عربستان را از پیش بردارند، باید به مصاف برنده دوئل استرالیا - اندونزی بروند که احتمالاً تیم ملی استرالیا خواهد بود تا شاگردان کلینزمن برای رسیدن به مرحله فینال راه دشواری را در پیش داشته باشند!

 

آسان‌ترین مسیر در مقابل عراق؟ 
تیم ملی عراق که با شگفتی‌سازی توانست صدرنشین گروه چهارم شود، حالا باید در مرحله یک‌هشتم نهایی به مصاف تیم ملی اردن برود که در گروه خود سوم شد. عراقی‌ها در صورت پیروزی در برابر اردن، در مرحله بعدی باید به مصاف برنده دوئل تاجیکستان - امارات بروند و با این اوصاف، روی کاغذ شاگردان خسوس کاساس از قرعه مناسبی برخوردار هستند.


تیم‌های ملی ازبکستان و قطر هم که دیگر مدعیان این دوره از رقابت‌ها محسوب می‌شوند، در شرایطی در نمودار مرحله حذفی جای گرفته‌اند که اگر آنها در مرحله یک‌هشتم نهایی موفق شوند، باید در مرحله یک‌چهارم نهایی برابر هم به میدان بروند!


قرعه آسان برای میزبان 
طبق معمول چنین تورنمنت‌هایی، این بار تیم میزبان هم در مرحله گروهی و هم در مراحل حذفی کاملا خوش‌شانس است. قطر که در مرحله گروهی با تاجیکستان، چین و لبنان همگروه بود، هر 3 حریفش را شکست داد و بدون گل خورده راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شد و در این مرحله باید مقابل تیم ملی فلسطین قرار بگیرد که یکی از تیم‌های برتر رده سوم گروه‌ها بود.


در صورت پیروزی محتمل بر فلسطین، قطری‌ها در یک‌چهارم نهایی به مصاف برنده بازی ازبکستان و تایلند خواهند رفت و به این ترتیب تا قبل از رسیدن به نیمه‌نهایی با 8 تیم برتر رنکینگ فیفا روبرو نخواهند شد!


تیم دندان‌گرد کوپر! 
ایران قبل از رسیدن به یک‌چهارم نهایی و تقابل با برنده ژاپن و بحرین باید ابتدا از سد سوریه بگذرد. سوریه‌ای که در یک گروه دشوار متشکل از استرالیا، ازبکستان و هند 4 امتیاز گرفت و راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شد. این تیم، معمولا در دیدارهای رسمی، مقابل ایران تبدیل به حریفی سخت و دندان‌گرد می‌شود.


در همین جام ملت‌ها هم سوری‌ها فقط یک گل از استرالیا خوردند و در دفاع تیمی مستحکم و منسجم نشان داده‌اند. از نظر هجومی هم اگر چه فقط یک بار موفق به گلزنی شده‌اند اما با حضور مهاجمی مثل عمر خریبین که راه باز کردن دروازه تیم‌های ایرانی را به خوبی بلد است، می‌توانند تیمی خطرناک باشند. به ویژه اینکه آنها در این جام با هکتور رائول کوپر نامدار وارد شده‌اند و اگر دستکم گرفته شوند، بعید نیست موفق به شگفتی‌سازی هم بشوند.

 

کدخبر: ۵۵۳۰۹۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر