کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۲۰۶۲
تاریخ خبر:

صدرنشین بحران‌ زده

صدرنشین بحران‌ زده

سپاهان مثل فصل گذشته، مدعیان را می‌برد اما مقابل تیم‌های پایین جدولی امتیاز از دست می‌دهد.

روزنامه هفت صبح| در حالی که به نظر می‌رسید با بازگشت 4 امتیاز کسر شده از سپاهان به این تیم، حتی قهرمانی این تیم در پایان فصل هم محتمل‌تر از قبل شده باشد اما امتیازاتی که سپاهان در دو هفته اخیر از دست داد، معادلات را عوض کرد.

 

حالا حتی ممکن است سپاهان نتواند قهرمان نیم‌فصل شود. این اتفاق با از دست دادن امتیاز مقابل تیم‌های پایین یا میانه جدول رخ داد و این چیزی است که فصل گذشته هم رخ داد و باعث شد سپاهان قهرمانی را ناباورانه از دست بدهد.


غولی در میان مدعیان 
بیایید نتایج سپاهان در برابر مدعیان را مرور کنیم. شاگردان ژوزه مورایس در هفته اول لیگ بیست و سوم، تراکتور را به راحتی، قاطعانه و با نتیجه 3 بر یک شکست دادند؛ نتیجه‌ای که حتی می‌شد یکطرفه‌تر هم باشد. آنها در هفته سوم استقلال را با گل رضا اسدی از روی نقطه پنالتی مغلوب کردند.

 

هرچند قبل از خطای پنالتی، این بازیکنان سپاهان بودند که روی بازیکن استقلال مرتکب خطا شدند و اصلا نباید برای این تیم اعلام پنالتی می‌شد اما در طول 90 دقیقه این سپاهان بود که تیم برتر میدان بود و استقلال تقریبا حتی یک فرصت گل هم نداشت.

سپاهان در هفته دهم هم پرسپولیس را با گل دیدنی رضا اسدی از روی یک ضربه ایستگاهی مغلوب کرد. گرفتن این 9 امتیاز از 3 تیمی که به همراه سپاهان، مدعیان اصلی قهرمانی بودند نشان داد که زردپوشان اصفهانی اسب خود را برای قهرمانی زین کرده‌اند و برای رسیدن به این عنوان کاملا شایسته هستند.


دست و دلبازی مقابل پایین جدولی‌ها 
اما امتیازاتی که سپاهان در نیم‌فصل اول از دست داده، باورکردنی نیستند. اولین امتیازات سپاهان در هفته هفتم و بازی بیرون از خانه مقابل نساجی از دست رفت. تیمی که یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های این فصل بود، در خانه موفق شد سپاهان را با تساوی یک - یک متوقف کند.

 

به نظر می‌رسید این یک اتفاق و جرقه باشد اما هفته بعد، سپاهان در خانه به ملوان باخت! این تیم 3 بار از میهمانش پیش افتاد و فقط توانست دو بار جبران کند چرا‌که گل سوم ملوان در دقیقه 90 به ثمر رسیده بود و فرصتی برای جبران باقی نمانده بود. بعد از این باخت شاگردان مورایس به خودشان آمدند و در لیگ برتر به 4 پیروزی متوالی رسیدند و تبدیل به تیمی ترسناک شدند.

 

اما درست در روزی که می‌توانستند با وجود کسر 4 امتیاز، به صدر جدول برسند، در خانه به آلومینیوم اراک باختند! آن هم در حالی که تیم اراکی فقط یک شوت در چارچوب داشت. همین آلومینیوم اما به پرسپولیس، استقلال و تراکتور باخته بود و در میان مدعیان فقط سپاهان را شکست داد!

 

یک باخت قابل پیش‌بینی 
یک هفته بعد، باخت سوم از راه رسید که برخلاف قبلی‌ها غیرمنتظره نبود. 3 بازیکن اصلی این تیم در بازی قبل اخراج شده بودند، رامین رضائیان محروم بود و با حکم فدراسیون فوتبال، 6 بازیکن این تیم هم تا اطلاع ثانوی از بازی برای سپاهان محروم شدند.

 

در چنین شرایطی سپاهان به سیرجان رفت و با نتیجه 3 بر یک مغلوب گل‌گهر شد. آنها البته به لطف بازگشت امتیازات کسر شده هنوز صدرنشین هستند اما باخت‌های عجیب باعث شده تا پیروزی‌های‌شان در برابر مدعیان، در سایه قرار بگیرد.

 

سناریوی فصل پیش تکرار می‌شود؟ 
سپاهان فصل گذشته تا پایان هفته بیست و ششم صدرنشین بود و 4 بازی باقی مانده مقابل 4 تیم پایین جدولی باعث شده بود تا قهرمانی این تیم قطعی‌تر از همیشه به نظر برسد. پیروزی قابل پیش‌بینی در هر 4 بازی باعث می‌شد تا این تیم بدون توجه به نتایج سایر مدعیان قهرمان شود اما یک تراژدی در راه بود.

 

سپاهان در هفته بیست و هفتم میزبان ملوان پایین جدولی بود و در حالی که با یک گل پیش بود و حداقل 5 گل مسلم دیگر را هم نزده بود، در دقیقه 88 مقابل تنها شوت در چارچوب ملوان تسلیم شد و گل مساوی را دریافت کرد و دو امتیاز را از دست داد. این دو امتیاز باعث شد تا پرسپولیس با پیروزی در دربی برگشت به صدر جدول برگردد و سرنوشت قهرمانی را در اختیار بگیرد.

 

سپاهان 3 بازی بعدی را برد اما دیگر نتوانست به پرسپولیس برسد و در نهایت ناباوری نایب‌قهرمان شد. سپاهان در همین فصل یک باخت مقابل پیکان پایین جدولی و یک شکست خانگی مقابل فولاد هم داشت که تاثیر زیادی در قهرمان نشدن این تیم در پایان فصل داشت.

 

از یاد نبرید که سپاهان در این فصل مقابل استقلال و پرسپولیس 3 پیروزی و یک تساوی به دست آورده بود. این همان سناریویی است که فعلا تا اینجای فصل جاری هم برای سپاهان رقم خورده و هوادارانش را نگران کرده است.

 

کدخبر: ۵۵۲۰۶۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر