کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۲۰۱۸
تاریخ خبر:

نکته‌بازی| این شاهکار فقط از شما برمی‌‎آمد

نکته‌بازی| این شاهکار فقط از شما برمی‌‎آمد

درباره برگشت امتیازات کسر شده سپاهان و پرسپولیس ‌ و تکلیف ده‌ها شکایت از این تیم‌ها و استقلال .

روزنامه هفت صبح| اتفاقی که از همان ابتدا هم مشخص بود خواهد افتاد، بالاخره روز سه‌شنبه رخ داد و امتیازات کسر شده سپاهان و پرسپولیس به آنها برگشت. به هر حال قانونی که دوستان تصویب کرده بودند، آنقدر خلأ و ضعف داشت که راه‌های دور زدنش زیاد بود و تقریبا همه تیم‌های مدعی به اشکال مختلف آن را دور زدند.

 

دوستان هم وقتی دیدند نمی‌توانند این ماجرا را جمع و جور کنند، امتیازات را برگرداندند. جالب اینکه حالا مسئولان و هواداران هر 3 تیم مدعی هستند که با این رای، فقط تیم خودشان ضرر کرده است! از بیانیه‌ها و مصاحبه‌های مدیران این باشگاه‌ها اگر بگذریم، جواد نکونام در مصاحبه‌ای گفته: «حق ما را خوردند. این قانون فقط برای استقلال بود.

 

سر استقلال کلاه گذاشتند. این امتیازها نوش جان رقبا که هم تیم خوب بستند و هم اینکه سرشان کلاه نرفت و کار خودشان را کردند.» یحیی گل‌محمدی هم گفته: «کلاه گشادی سر پرسپولیس رفت. این قانون را فقط برای پرسپولیس گذاشتند و هدف دیگری نداشتند.» ژوزه مورایس البته از این رای ناراحت نیست اما هواداران سپاهان به این ماجرا مشکوک هستند و مدعی هستند که از این به بعد قرار است سر این تیم را با داوری‌ها ببرند!

 

هواداران پرسپولیس هم معتقدند کمیته استیناف چون نمی‌خواست و نمی‌توانست علیه استقلال رای صادر کند، امتیازات پرسپولیس و سپاهان را برگرداند. هواداران استقلال هم می‌گویند این دو تیم سوگلی فدراسیون هستند و همه این ماجراها یک نمایش بود! خب دوستان کمیته انضباطی و کمیته استیناف! اگر ما را هم جریمه نمی‌کنید، می‌توانیم بپرسیم چه توضیحی برای این شاهکارتان دارید؟

 

بعید می‌دانیم عبرت بگیرید! 
حالا که رای کمیته استیناف صادر شده و امتیازات کسر شده از سپاهان و پرسپولیس به این تیم‌ها برگشته، تکلیف ده‌ها شکایتی که از این تیم‌ها و استقلال از سوی دیگر تیم‌ها صورت گرفته بود هم مشخص می‌شود و همه آنها راهی سطل زباله خواهند شد!

 

فقط می‌ماند یک سوال از دوستان در فدراسیون: نتیجه آن همه قانون و بند و تبصره در ماجرای سقف بودجه و آن همه بگیر و ببند و حسابرسی و حساب‌کشی چه شد؟ خودتان خوب می‌دانید که همین چند تیم سقف بودجه را رعایت نکرده‌اند و به اشکال مختلف آن را دور زده‌اند اما توان برخورد قاطع با آنها را ندارید.

 

فقط امیدواریم این بار دیگر برای‌تان درس عبرت شود و از فصل بعد شاهد قوانین خلق‌الساعه‌ای که خودتان هم می‌دانید رعایت نمی‌شوند، نباشیم. یادتان هست با قانون ممنوعیت جذب دروازه‌بان‌های خارجی چه اتفاقی افتاد؟‌ قیمت معمولی‌ترین دروازه‌بان‌های داخلی هم سر به فلک کشید. به خاطر دارید قانون ممنوعیت استخدام مربیان خارجی چه تبعاتی داشت؟‌

 

قیمت بعضی از معمولی‌ترین مربیان داخلی هم از آنها بیشتر شد! قانون سقف قرارداد را به یاد دارید؟‌ باعث شد بازیکنان مبالغی به عنوان زیرمیزی دریافت کنند یا حتی از باشگاه ماشین و خانه بگیرند بدون اینکه سقف قرارداد را بشکنند.

 

قانون محدودیت در جذب بازیکنان خارجی را به خاطر دارید که باعث شد خیلی از باشگاه‌ها برای جذب یک بازیکن برای او رزومه‌سازی کنند؟ انصافا کدام قانون خلق‌الساعه شما در این سال‌ها به بهتر شدن اوضاع فوتبال کمک کرده؟‌ سر جدتان از این به بعد بی‌خیال قانونگذاری شوید. 

 

 

کدخبر: ۵۵۲۰۱۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر