کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۷۸۱۱
تاریخ خبر:

پیشنهاد ویژه هفته| تماشای «یادگار جنوب» را از دست ندهید

پیشنهاد ویژه هفته| تماشای «یادگار جنوب»  را از دست ندهید

منتظر یک فیلم معمولی هم نباشید؛ «عشق اون‌ها از کینه تو قوی‌تره!»

هفت صبح|‌ این اصلا یک پیشنهاد متعارف برای سرگرمی نیست! منتظر یک فیلم معمولی هم نباشید؛ «عشق اون‌ها از کینه تو قوی‌تره!» این دیالوگ حرا با بازی درخشان سحر دولتشاهی خطاب به صالح با بازی پژمان جمشیدی در دقایق پایانی فیلم را می‌توان جان‌مایه اصلی روایت «یادگار جنوب» دانست. فیلمی که حسین دوماری و پدرام پورامیری در دومین گام خود برای کارگردانی یک فیلم بلند سینمایی، به سرانجام رساندند و رونمایی از آن در جشنواره فیلم فجر دو سال پیش، با واکنش‌های متفاوتی مواجه شد.

الناز شاکردوست

دوماری و پورامیری، صراحتا اعلام کرده‌اند که ایده اصلی‌شان برای نگارش فیلمنامه و ساخت این فیلم، پرداختن به یک عشق نامتعارف و جنون‌آمیز بوده و این همان عشقی است که در فیلم، موتور محرکه وحید با بازی وحید رهبانی در مقام قهرمان اصلی فیلم شده است.

 

درباره داستان

داستان فیلم «یادگار جنوب» درباره مردی به نام وحید است که گویی دل‌بسته دختری بوده که حالا در کما به سر می‌برد و او در تلاش است تا عشق عمیق خود به او را به اثبات برساند. او در مسیر احوالات عاشقانه خود و درست در لحظه‌ای که متوجه می‌شود بیمارستان دستگاه‌های متصل به معشوقش را از او جدا کرده است تا او راهی دیار باقی شود، به مرز جنون می‌رسد.

 رهبانی

وحید برای التیام عشق جنون‌آمیز خود، سراغ زنی می‌رود که احساس می‌کند می‌تواند او را تبدیل به نسخه‌ای تازه از معشوق خود کند و این موتور محرکه داستان است. اما تصور نکنید که همه چیز به این راحتی و سرراستی است؛ دوماری و پورامیری تلاش زیادی کرده‌اند تا در چند نوبت ورق داستان را برگردانند و به مخاطب رودست بزنند.

 

واکنش منتقدان

در یک نگاه کلی می‌توان گفت تجربه بلندپروازانه دوماری و پورامیری برای رسیدن به یک روایت غیرخطی و نامتعارف، در نهایت چندان با طبع منتقدان قرار نگرفت و به‌خصوص در بازه اکران جشنواره‌ای، فیلم بازخوردهای چندان مثبتی را از سوی مخاطبان جشنواره‌ای و اصحاب رسانه شاهد نبود. با این همه اما در بازه اکران عمومی شرایط کمی تغییر کرد و می‌توان گفت طیف گسترده‌تری از مخاطبان با فیلم ارتباط برقرار کردند.

سحر دولتشاهی

«یادگار جنوب» فارغ از فیلمنامه پیچیده و کارگردانی دشوار، برگ برنده‌ای به نام ترکیب بازیگران دارد. وحید رهبانی و الناز شاکردوست در نقش‌های اصلی حضوری قابل قبول دارند و پژمان جمشیدی هم شمایلی متفاوت از خود ارائه کرده است. در این میان سحر دولتشاهی بازی بسیار درخشانی دارد و به‌واسطه همین درخشش هم توانست نامزد دریافت سیمرغ بلورین فجر شود.

 

* یادگار جنوب/ اکران آنلاین فیلیمو

نمای کلی

کارگردان: حسین دوماری، پدرام پورامیری

نویسنده: حسین دوماری و پدرام پورامیری

تهیه‌کننده: مجتبی رشوند

 

بازیگران: وحید رهبانی، الناز شاکردوست، پژمان جمشیدی، مسعود کرامتی، سحر دولتشاهی، صابر ابر

محصول: ایران/ 1401

زبان: فارسی

زمان: 100 دقیقه

 

 

کدخبر: ۵۶۷۸۱۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر