کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۳۱۹۳
تاریخ خبر:

ملاقات با دوستان در ماه داغ| اتفاقات و حواشی تلویزیون و شبکه نمایش خانگی در تیرماه

ملاقات با دوستان در ماه داغ|  اتفاقات و حواشی تلویزیون و شبکه نمایش خانگی در تیرماه

احسان و عادل و رامبد سهم زیادی از اتفاقات تیر 1403 داشتند

هفت صبح| ‌تیرماه 1403 اتفاق و حاشیه کم نداشت اما بر‌خلاف اغلب ماه‌های سال روان مخاطب آسوده بود! همین ابتدا برای سعید راد آرزوی سلامتی داریم؛ بازیگری که این شب‌ها شاهد نقش‌آفرینی او در سری سوم «سرزمین مادری» هستیم. نیمی از تیرماه  زیر سایه انتخابات ریاست‌جمهوری بود؛ جایی که دور دوم مناظره‌ها برگزار شد و این بار نتیجه‌ای بهتر به دست آمد. مهدی خسروی در مقام مجری درخشید و بیش از پیش در کانون توجهات قرار گرفت. همچنین تصویر سید‌محمد خاتمی رئیس‌جمهور اسبق پس از مدت‌ها در قاب تلویزیون دیده شد؛ وقتی که با مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب دیدار داشت.

 

تلویزیون در روز برگزاری دور دوم انتخابات دست و دلباز بود و مثل همیشه سراغ پخش تصاویر واقعی بانوان ِجامعه رفت! دوم تیر مراسم بزرگداشت مجید قناد تهیه‌کننده، کارگردان و مجری با سابقه کودک و نوجوان با حضور جمعی از هنرمندان پیشکسوت برگزار شد. علی فروتن نیز در این مراسم حضور داشت و همین اتفاق یکی از نشانه‌های پایان اختلافات در اردوگاه عمو فیتیله‌ای‌ها تعبیر شد. راستی قرار نیست سنت پخش سریال «مختارنامه» پس از 13 سال شکسته شود. امسال نیز همزمان با آغاز محرم، این سریال از شبکه آی‌فیلم بازپخش می‌شود. دیگر اتفاقات و حواشی تلویزیون و شبکه نمایش خانگی را در پرونده امروز هفت‌صبح بخوانید. 

 

بحث ماه/ کشمکش بر‌سر عادل

ماجرا چه بود؟ عادل فردوسی‌پور در برنامه اینترنتی فوتبال 360 ویژه یورو 2024 سهم‌ زیادی برای چهره‌ها قائل شد و به همین خاطر مورد اتهام قرار گرفت. مخالفان گفتند فردوسی‌پور باید همانی باشد که نود را تهیه و اجرا می‌کرد؛ نه اینکه سرگرم شب‌نشینی با سلبریتی‌های رنگارنگ باشد. اشاره این طیف به حضور هوتن شکیبا، رامبد جوان، مهدی پاکدل، رعنا آزادی‌ور، سروش صحت و... در فوتبال‌360 است.

 

چه واکنش‌هایی داشت؟ نظر خیلی‌ها عکس مخالفان بود و عقیده داشتند عادل همانی است که با ویدئوکست فوتبال 360 پرونده فساد در فوتبال ایران را واکاوی کرد و موج آفرید. پس ویژه‌برنامه یورو صرفا حکم تنفس دارد و هدفش ایجاد حال خوب برای مردم است. ضمن آنکه در این برنامه سهم زیادی به چهره‌ها و کارشناسان فوتبالی ایرانی و خارجی اختصاص داشت که سرآمد آنها حضور علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا در قسمت آخر است.

 

چه فرجامی رقم خورد؟ ویژه‌برنامه فوتبال 360 برای یورو 2024 در مقیاس بالا دیده شد و اغلب گفته‌های مهمانان مورد توجه قرار گرفت. این برنامه تجربه‌ای تازه برای عادل فردوسی‌پور و همکاران بود و باید دید همزمان با شروع لیگ‌برتر چه ایده‌هایی رو خواهند کرد. راستی محمد بحرانی زوجی خوب برای فردوسی‌پور در یورو 2024 بود. همچنین باید یاد کنیم از آیتم فان‌لایت با اجرای ابوطالب حسینی که مورد توجه کاربران قرار گرفت.

 

رمزگشایی ماه/ راز توقف خندوانه

ماجرا چه بود؟ در باکس قبل اشاره شد که ویژه‌برنامه فوتبال 360 زمینه طرح برخی موضوعات را فراهم آورد. مثلا سروش صحت خبر ساخت برنامه‌ای مشابه «کتاب‌باز» در شبکه خانگی را تایید کرد. یا هوتن شکیبا از سانسور «لیسانسه‌ها» در زمان پخش از شبکه سه خبر داد و همچنین اصلاحات فیلم «صبحانه با زرافه‌ها» را زیاد دانست. البته تهیه‌کننده بلافاصله عنوان کرد که این فیلم با کمترین ممیزی اکران می‌شود. پژمان جمشیدی هم اکران فیلم «شیشلیک» را ضعیف دانست. درمیان صحبت‌های گوناگون رامبد جوان، اشاره او به احتمال ساخت سری جدید «خندوانه» مورد توجه قرار گرفت. او مدیران تلویزیون را مقصر توقف این برنامه دانست.

 

چه واکنش‎‌هایی داشت؟ «معلوم است به خندوانه فکر می‌کنم؛ معلوم است از اینکه آن را نمی‌سازم ناراحتم.» این بخش از جمله رامبد جوان یعنی احتمال تولید سری جدید «خندوانه» وجود دارد؛ البته نه در دوران فعالیت مدیران فعلی صدا و سیما. خود جوان اشاره کرد: «{تلویزیون} مدتی است دست یک عده است که باید آن را به زودی تحویل بدهند.»

 

چه فرجامی رقم خورد؟ تلویزیون واکنشی به حرف‌های رامبد جوان نداد و این ظن تقویت شد که مقصر ساخته نشدن سری جدید «خندوانه» خود مدیران کنونی هستند. در مقابل علاقه‌مندان به برنامه با اشتراک نظرات خود در صفحات مختلف مجازی عنوان کردند که مشتاق ساخت سری تازه هستند .

 

 اعتراض ماه/ سیما علیه سرزمین مادری

ماجرا چه بود؟ فصل اول و دوم «سرزمین مادری» پنجشنبه و جمعه هر هفته روی آنتن شبکه سه می‌رفت و در تلوبیون نیز بارگذاری می‌شد. این شیوه به دیده شدن سریال کمال تبریزی کمک کرد اما در تصمیمی عجیب، فصل سوم آن در دهه محرم و به شکل شبانه پخش شد و خیلی‌ها نفهمیدند که «سرزمین مادری» آغاز شده!

 

چه واکنش‎‌هایی داشت؟ علاوه بر اعتراض همراهان سریال، سایت مشرق‌نیوز تیتر زد: «قربانی ‌شدن مهمترین سریال تلویزیون در سه سال اخیر». در بخشی از گزارش این رسانه آمده است: «علی‌رغم اینکه کمال تبریزی شرط کرده بود در صورت پخش سریالش همکاری خود را با سیما ادامه می‌دهد، اما با این پخش نامرتب و غیربرنامه‌ریزی شده و انتشار خبر آغاز فعالیت این کارگردان در شبکه نمایش خانگی، باید پیش‌بینی کرد که عملا کاربلدان این حوزه از تلویزیون خداحافظی کرده‌اند و آماتورها در دوران تحول به کار خود ادامه خواهند داد.»

 

مشرق همچنین نوشته است: «به نظر می‌رسید که تحول‌خواهان این سریال سوپر با کیفیت را به نام خود مصادره کنند و این مجموعه بتواند بحران و رخوت ۳ سال گذشته در حوزه سریال‌سازی را ترمیم کند‌ اما سرزمین مادری آنقدر اثر با کیفیتی بود که به جای برگ برنده برای تحول‌خواهان تبدیل به تیغ برنده‌ای برای برجسته شدن کاستی‌های اخیر شد.»

چه فرجامی رقم خورد؟ پخش سریال به همان شیوه شبانه ادامه دارد!

 

دوئل ماه/ احسان موفق یا ناموفق؟

ماجرا چه بود؟ فصل دوم رئالیتی‌شو «جوکر»، موقعیتی متضاد پیش مخاطبان به‌دست آورده. برخی به شدت علاقه‌مند به آن و نیز اجرای احسان علیخانی هستند و عده‌ای عقیده دارند سری جدید کیفیت لازم را ندارد و همچنین عملکرد علیخانی به خوبی سیامک انصاری نیست.

 

چه واکنش‌هایی داشت؟ اگر سری به صفحات اینستاگرامی بزنیم به خوبی می‌توان متوجه اختلاف نظر شدید مخاطبان «جوکر 2» شد. یک دسته که تعدادشان هم کم نیست، تاب کوچک‌ترین انتقاد را ندارند. یک دسته ضعف‌ها را می‌پذیرند اما در عین حال می‌گویند «جوکر» توانسته اسباب خنده و شادی آنها را برای ساعتی ‌ فراهم آورد و این امتیاز کمی نیست. یک عده از اساس با چالش خنداندن و نخندیدن مشکل دارند! طیفی هم می‌گویند برنامه می‌توانست قاعده‌مندتر باشد و مثل مسابقه «اسکار» آیتم‌هایی حساب شده برایش طراحی می‌شد. رقص شرکت‌‌کنندگان هم حاشیه آفرید که بهرنگ علوی توضیح داد برای شاد شدن دل مردم بوده است.

 

چه فرجامی رقم خورد؟ «جوکر» جزو پرمخاطب‌ترین محصولات فعلی پلتفرم‌ها است. احتمالا سری دوم فصل دوم آن پر سر و صداتر هم می‌شود؛ چون برای اولین بار فرصت به بانوان رسیده است. طبق اطلاع‌رسانی‌ها ادامه «جوکر» بعد از پایان ماه صفر در فیلیمو منتشر خواهد شد و باید دید نتیجه حضور خانم‌ها در چالش خنده چه بوده است.

 

گلایه ماه/ سدی برابر این چهار بانو

ماجرا چه بود؟ احضار الناز شاکردوست به دادسرا، اتفاق برای لیلی رشیدی در فرودگاه، ادعا درباره توقیف فیلم باران کوثری و ممنوع‌التدریسی پانته‌آ بهرام از جمله ماجراهایی است که نام این چهار بازیگر را سر زبان‌ها انداخت.   

 

چه واکنش‌ هایی داشت؟ الناز شاکردوست متن اخطار دادسرای فرهنگ و رسانه مبنی بر حضور در جلسه رسیدگی پرونده‌اش را منتشر کرد و نوشت:«هرچی فکر می‌کنم نمی‌دونم من چطوری تونستم عفت عمومی‌رو جریحه‌دار کنم؟ خسته‌ام کردین...» احترام برومند درباره دخترش لیلی رشیدی نوشت: «امروز صبح در فرودگاه، پاسپورت و موبایل و لپ‌تاپش ضبط شد، چمدانش را گشتند، تا مبادا کوچک‌ترین شیء شخصی او از چشم پنهان بماند.

 

کاش، دزدان و غارتگران اینطور رصد شوند، کاش همه دشمنان ما به خطرناکی لیلی و امثال او باشند!!!» جهانگیر کوثری، در ویژه‌برنامه یورو 2024 آپارات اسپرت علت اصلی عدم اکران «رگ‌های آبی» را به ممنوع‌التصویر بودن باران کوثری مرتبط دانست. مدیرکل نظارت بر نمایش فیلم سازمان سینمایی اما این مسئله را تکذیب کرد و گفت:« در یک سال اخیر، «گیج‌گاه» و «عامه‌پسند» با بازی این بازیگر روی پرده رفته‌اند و خود جهانگیر کوثری برای اکران فیلمش اقدامی نکرده است.» این توضیح منطقی است اما تصویر باران از اقلام تبلیغی دو فیلم مذکور حذف شده بود.

چه فرجامی رقم خورد؟  از این جمع الناز شاکردوست به زودی با نمایش «نبرد رستم و سهراب» روی صحنه خواهد رفت.

 

 نتیجه ماه/ سایه روشن‌های یورو

ماجرا چه بود؟ همزمان با آغاز مسابقات جام ملت‌های اروپا 2024‌، ویژه‌برنامه‌هایی از طریق تلویزیون و پلتفرم‌ها پخش شدند و متن و حاشیه رویداد را پوشش دادند.  

 

چه واکنش‎‌هایی داشت؟ درباره کیفیت برنامه‌ها مطلبی مفصل نوشتیم و همین‌قدر اشاره کنیم که تلاش شبکه سه و شبکه ورزش نتوانست رضایت‌ها را جلب کند. این را می‌توان از نقدهای رسانه‌ای و نیز نظرات مخاطبان پی برد. اتفاق خوب اما اعتماد به زوج حمید محمدی و پیمان اسدیان در شبکه سه بود .حیف که خود برنامه برگ برنده نداشت و روی کلیشه‌ها گام برداشت. در شبکه ورزش نیز رسول مجیدی در مقام مجری موفق بود اما موج اعتراض‌ها نسبت به عملکرد جواد خیابانی و خداداد عزیزی تمامی نداشت. فوتبال 360 با اجرای عادل فردوسی‌پور و محمد بحرانی مورد توجه قرار گرفت که در باکس بالا به شکل مجزا درباره‌اش نوشتیم.

 

چه فرجامی رقم خورد؟ یک اتفاق خاص را نباید از یاد برد و آن ویژه‌‌برنامه یورو 2024 محصول آپارات اسپرت  است که در اقدامی خوب به دو بانو فرصت داد: مریم ماهور یکی از مجریان این برنامه بود و فرنوش جعفری چند مسابقه را گزارش کرد. خیلی‌ها گفتند کاش تلویزیون هم به مجریان و گزارشگران زن میدان دهد و به آنها اعتماد کند. چنین خواهد شد؟ امیدواریم!

 

خانوادگی ماه/ قهر نفیسه؛ آشتی آشا

ماجرا چه بود؟ در مرداد ماه شاهد سه اتفاق و اظهار‌نظر از سوی سه بانوی بازیگر بودیم که نسبتی مستقیم با خانواده دارد.  نفیسه روشن با انتشار استوری‌‌های جنجالی، خانواده‌‌اش را هدف قرار داد و دست به افشاگری علیه آنان زد. چه می‌شود که او در نهایت نتیجه می‌‌گیرد:«با افتخار یتیمم!» خودش در یک ویدئو ماجرا را شرح داد و از پدری گفت که سال‌‌ها رفته و بار مسئولیت بر دوشش بوده و ... چند روز قبل‌تر یک اتفاق متفاوت رخ داد و آن دیدار آشا محرابی با اسماعیل محرابی پس از سال‌‌ها است. ارتباط آشا با پدر قطع بود و این دلخوری و قهر چیز پنهانی نبود. بهناز جعفری هم در برنامه «سی و پنج میلی‌متری» در مصاحبه با فریدون جیرانی گفت که میراث‌‌دار مادر بوده اما حق او از سوی ناتنی‌ها خورده شده. پدر هم مادرش را ترک کرده بوده... اظهارات جعفری درباره حضور در حوزه علمیه بانوان هم جالب بود.

 

چه واکنش‎‌هایی داشت؟ به گفته نفیسه روشن، خیلی‌‌ها پیام داده‌‌اند و از درد مشترک گفته‌‌اند. باانتشار عکس‌های پدر و دختری، آشا محرابی با موجی از احساسات گرم کاربران مواجه شد. مشابه همین اتفاقات برای بهناز جعفری هم رخ داد.

چه فرجامی رقم خورد؟  این سه بازیگر مشغول زندگی و فعالیت حرفه‌ای هستند؛ مثل قبل.

 

 نمی‌آید ماه/ تکذیب سریال‌سازی جبلی

ماجرا چه بود؟ در واپسین روزهای خرداد خبری منتشر شد درباره اینکه حمید جبلی بالاخره قصد دارد سریالی برای کودکان و نوجوانان در تلویزیون بسازد. پیش‌‌تر درباره تولید این سریال برای تلوبیون صحبت‌هایی به میان آمده بود که به خاطر اتفاق‌‌های شهریور سال 1401 منتفی شد. در خبرها حتی عنوان شد که این سریال پاییز امسال کلید خواهد خورد تا به این ترتیب آشتی حمید جبلی با صدا و سیما رسما رقم بخورد.

 

چه واکنش‌هایی داشت؟ خبر بازگشت حمید جبلی به تلویزیون تیتر خیلی از رسانه‌ها شد و کاربران خوشحالی خود از این اتفاق را به اشتراک گذاشتند. آن هم در حالی که پیش‌تر خبر انزوای او موجی از ناراحتی را ایجاد کرده بود. حتی جبلی یار همیشگی خود یعنی ایرج طهماسب را تنها گذاشت و در «مهمونی» و «مهمانی» غایب بود.

 

چه فرجامی رقم خورد؟  دوم تیر ماه سایت فیلم‌نیوز در خبری اختصاصی ضمن تکذیب ماجرا اعلام کرد: «حمید جبلی تصمیمی برای ساخت سریال برای تلویزیون ندارد و تمامی اخبار مربوط به همکاری او با این رسانه رد شد.» آخرین همکاری حمید جبلی با تلویزیون به حضور او در مجموعه کلاه‌قرمزی به عنوان صداپیشه برمی‌گردد. این مجموعه  نوروز سال 1397 روی آنتن شبکه دو رفت. برای حمید جبلی آرزوی سلامتی داریم و حقیقتا دلتنگ بازی و صدای جذاب او هستیم.

 

 بازگشت ماه/ بهرام در پایتخت

ماجرا چه بود؟ بهرام افشاری با فصل هفتم «سریال پایتخت» همکاری خواهد کرد. این خبر درست عکس آنچه بود که چند ماه پیش منتشر شد.

 

چه واکنش‌هایی داشت؟ بعد از اینکه شایعه عدم همکاری افشاری به گوش رسید، گزارشی منتشر کردیم و نوشتیم : اگر واقعا، سرشلوغی و برنامه فشرده کاری، عامل عدم همکاری بهرام افشاری با فصل جدید «پایتخت» باشد، باید بگوییم این دلیل، سست است. او از چند ماه قبل اطلاع داشت که قرار است سریال ساخته شود و به هر حال، می‌توانست برنامه‌اش را هماهنگ کند.

 

در این فقره، احتمالات دیگری به ذهن می‌رسد و به عنوان مثال می‌توان فرض کرد دستمزدش نسبت به گذشته بالاتر رفته است. این، امری طبیعی است اما اگر افشاری، دلش با «پایتخت» بود می‌توانست بر‌اساس مناسبات مالی تولید سریال تلویزیونی، به توافق بر‌سر دستمزد برسد. احتمالات دیگری را می‌توان پیش کشید اما همان بهتر که به آنها دامن نزنیم چون در اصل تصمیم تفاوتی ایجاد نمی‌کند.

 

چه فرجامی رقم خورد؟ بازنگری بهرام افشاری در تصمیم خود اتفاقی دو‌سر سود برای این بازیگر و سریال «پایتخت» است. بهتاش فریبا یکی از برگ برنده‌های سریال محسوب می‌شود که از قضا شهرت اصلی افشاری را باعث شد. از آن سو این شخصیت جذابیت سریال را بیشتر کرد و حالا امیدواریم هم او موفق باشد و هم «پایتخت 7».

 

ابهام ماه/ سرنوشت نامعلوم دو سریال 

ماجرا چه بود؟ سریال «سووشون» حاشیه کم نداشته. آخرین مورد آن، اعلام خبر تغییر پلتفرم پخش‌کننده آن است که گفته شده به‌جای نماوا از طریق شیدا به‌دست مخاطبان خواهد رسید. «سووشون» نخستین تجربه سریال‌سازی نرگس آبیار با بازی بهنوش طباطبایی، میلاد کی‌مرام، هوتن شکیبا، سام درخشانی و... است. او این روزها مشغول ساخت «بامداد خمار» است. دیگر سریال نماوا نیز وضعیتی روشن ندارد. همزمان با پایان فصل اول «جنگل آسفالت» خبر رسید سری دوم این سریال ساخته نخواهد شد. تهیه‌کننده تکذیب کرد اما کمی بعد یک رسانه ابتدا از غیبت مریلا زارعی نوشت و در ادامه مدعی شد سری دوم «جنگل آسفالت» هرگز به سرانجام نخواهد رسید.

 

چه واکنش‎‌هایی داشت؟ درباره وضعیت سری دوم «جنگل آسفالت» فعلا باید به حرف تهیه‌کننده اعتماد کنیم که قول ساخت آن را داده است. درباره «سووشون» حسین میرطاووسی، مدیر پلتفرم نماوا با رد شایعه تغییر پلتفرم آن گفته: «اصلا چنین چیزی نیست، برخی از اینها خبرسازی است، حرف‌های زیادی زده می‌شود. توجه نکنید. این سریال به زودی از نماوا پخش می‌شود.»

 

چه فرجامی رقم خورد؟  درباره هر دو سریال باید منتظر ماند و دید چه اتفاقی رقم خواهد خورد. آیا واقعا «سووشون» را پلتفرم نماوا پخش خواهد کرد؟ آیا این اتفاق از سوی شیدا می‌افتد؟ اصلا آیا به طور مشترک به دست مخاطبان می‌رسد؟ «جنگل آسفالت» رنگ سری دوم را می‌بیند؟

 

کدخبر: ۵۶۳۱۹۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر