کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۹۷۱۴
تاریخ خبر:

موسیقی در هفته‌ای که گذشت|‌حاشیه برای سالار، سورپرایز همایون

موسیقی در هفته‌ای که گذشت|‌حاشیه برای سالار، سورپرایز همایون

سردرگمی برای صدور مجوز کنسرت‌ در شهرستان‌ها

هفت صبح| در شرایطی که بر اساس اطلاعیه وزارت ارشاد اجراهای صحنه‌ای موسیقی و تئاتر از دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 تا دوشنبه هفتم خرداد 1403 به مدت 7 روز لغو شده بود، به نظر می‌رسد تصمیم در ادارات ارشاد استان‌ها بار دیگر بلاتکلیفی در صدور مجوز کنسرت‌ها را باعث شده است.

 

بر همین اساس، در روزهای گذشته کلیه کنسرت‌ها در تهران با صدور مجوزهای قانونی، رسما بلیت فروشی خود را آغاز کرده‌اند ولی مجوز هیچ کنسرتی در شهرستان‌ها داده نمی‌شود وتهیه کنندگان کنسرت در خارج از تهران با بلاتکلیفی جدی رو‌به‌رو هستند.  وزارت ارشاد با جدیت تمام خواستار صدور مجوز کنسرت و بازگشت شرایط عادی به برگزاری کنسرت در تمام شهرهای کشور است اما برخی مدیران استانی همچنان در تلاش‌اند که هیچ مجوزی تا اطلاع ثانوی صادر نشود.

 

محسن یگانه اواخر خرداد به همراه گروهش در یکی از سالن‌های زیبای شهر دوبی روی صحنه می‌رود. این اجرا 15 ژوئن 2024 مصادف با 26 خرداد 1403 در سالن ورد ترید سنتر world trade center برگزار می‌شود.

 

قیمت بلیت‌های کنسرت محسن یگانه از 113 تا 340 دلار برای ساکنان یا توریست‌های حاضر در دوبی، قیمت‌گذاری شده است. اگر قیمت دلار را 60 هزار تومان در نظر بگیریم، قیمت این بلیت‌ها به طور تقریبی 7 تا 20 میلیون تومان برای مخاطبان آب می‌خورد. محسن یگانه در سال 1402 یکی از پرکارترین سال‌های فعالیت هنری‌اش را پشت سر گذاشت و فقط در تهران 70 سانس کنسرت را به صحنه برد تا از رکوردداران برگزاری بیشترین کنسرت در سال گذشته در میان خوانندگان ایرانی به شمار برود.

 

چند روز پیش خبری منتشر شد مبنی بر این که سالار عقیلی و محمد معتمدی قطعاتی را در سوگ رئیس جمهور خوانده‌اند. انتشار این خبر  بازتاب‌ها و واکنش‌های زیادی  را در فضای رسانه‌ای کشور برانگیخت.

 

پس از انتشار این خبر، سالار عقیلی و محمد معتمدی با انتشار استوری‌های جداگانه، «خواندن در سوگ آیت‌الله رئیسی» را تکذیب کردند و اعلام کردند آثارشان بدون اجازه روی نماهنگ‌ها استفاده شده است در صورتی که آثار مربوط به قدیم هستند.

 

در این بین برخی رسانه‌ها هم با تحلیل‌هایی عجیب، از اقدام این دو خواننده حمایت کردند تا علامت سوال‌ها بیشتر و بیشتر شود.

 

حالا اما کار به جاهای عجیب‌تری هم رسیده و پس از تکذیب سالار عقیلی درباره « خواندن در سوگ آیت‌الله رئیسی»، «موسسه فرهنگی هنری وصف صبا» که تهیه کننده این آثار و نماهنگ‌هاست، در بیانیه‌ای تند و تیز علیه سالار عقیلی، یه این خواننده تاخته است و با ادبیاتی هجومی، این خواننده را بازخواست کرده است.

 

در بخشی از بیانیه این موسسه فرهنگی هنری، آمده: «آن چه به صورت غیر قانونی صورت می‌گیرد استفاده مدام سالار عقیلی از این اثر و دیگر آثار تولید شده توسط این موسسه در کنسرت‌ها و پلتفرم‌های درآمدزا چون یوتیوب می‌باشد. به نظر می‌رسد زمان بازی‌های دو سویه گذشته و ایشان برای «رهایی» از کامنت‌های معاندین به جای واکنش‌های سطحی و کم ارزش، صبور باشند و محکم!»پیش تر سالار عقیلی در اینستاگرامش پس از انتشار خبر خواندن در سوگ رئیس جمهور نوشته بود: «قطعه رهایی مربوط به سریال شاهرگ می باشد که در سال ۱۳۹۹ منتشر شده. به خاطر استفاده غیرقانونی از صدای بنده توسط شخصی به نام محمدرضا شفیعی مجبور شدم این پست را بگذارم که شما مردم عزیز و مهربان کشورم در جریان قرار بگیرید.»

 

31 اردیبهشت هم تولد همایون شجریان بود...

او امسال در کنسرت سن خوزه آمریکا،  با سورپرایز خالق «تولدت مبارک» روی صحنه مواجه شد...انوشیروان روحانی در سال ۱۳۴۹ برای اولین بار ترانه «تولدت مبارک» را ساخت که تا امروز  که این ترانه محبوب‌ترین ترانه در جشن‌های تولد ایرانی‌ها شده است.همایون شجریان این روزها درگیر برخی حواشی ‌است که زندگی شخصی و کاری این خواننده را تحت‌الشعاع قرار داده است.

 

کدخبر: ۵۵۹۷۱۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر