کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۰۳۳
تاریخ خبر:

پیشنهاد ویژه هفته| تماشای فیلم ضد

پیشنهاد ویژه هفته| تماشای فیلم ضد

خلاصه‌ای درباره فیلم ضد با بازی مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی و نادر سلیمانی

روزنامه هفت صبح| ‌درباره فیلم: امیرعباس ربیعی فیلمساز جوانی است که فعالیت حرفه‌ای خود در فیلمسازی را از سینمای کوتاه آغاز کرد و پس از چند تجربه موفق، برای ورود به عرصه کارگردانی سینمای بلند، دست روی سوژه‌ای ملتهب گذاشت و فیلم «لباس شخصی»‌ را به سرانجام رساند.

 

فیلمی که هرچند به‌دلیل برخی سوءتفاهم‌ها هنوز فرصت اکران عمومی به دست نیاورده ‌ اما رونمایی از آن در جشنواره فیلم فجر، به‌روشنی حکایت از تولد استعدادی تازه در سینمای ایران داشت. او در گام دوم «ضد» را ساخت.

 

تهیه‌کنندگی فیلم «ضد» از محصولات سازمان سینمایی سوره را محمدرضا شفیعی برعهده داشته است. این فیلم از نگاه داوران چهلمین جشنواره فیلم فجر، در هفت بخش شایسته نامزدی سیمرغ شناخته شد که از این میان توانست دو سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را شکار کند.

 

درباره داستان‌

«ضد» با روایتی از پشت‌پرده یکی از مهیب‌ترین حوادث تروریستی سال‌های ابتدایی پس از انقلاب، در واقع دومین فیلم بلند کارنامه ربیعی است که به‌عنوان اولین فیلم بلند او روانه پرده سینماها شد. فیلمی با روایتی عاشقانه در بستر سیاست که در پس‌زمینه خود به موضوعات حساسی همچون «نفاق» و «نفوذ» هم می‌پردازد.

 

آنچه داستان «ضد» را جذاب کرده است، تلاش برای روایت یک واقعه تاریخی، در زیرمتن یک ماجرای عاشقانه است و از این منظر فیلم برای گروه‌های مختلف مخاطبان می‌تواند جذابیت داشته باشد. «ضد» را می‌توان اولین روایت سینمایی از حادثه تروریستی هفتم تیرماه و دست داشتن منافقین در این حادثه توصیف کرد. روایت این فیلم از منافقین، از داخل شبکه آنهاست و این ویژگی هم فیلم را نسبت به دیگر روایت‌های سینمایی از این گروهک متمایز کرده است.

 

نکته ویژه

نادر سلیمانی، اولین سیمرغ بلورین کارنامه حرفه‌ای خود در دنیای بازیگری سینما را به‌واسطه نقش‌آفرینی متفاوتش در فیلم «ضد» به‌دست آورد. فیلمی بکه برای اولین بار در چهلمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد و در کنار نادر سلیمانی، بازیگرانی همچون مهدی نصرتی، لیلا زارع و لیندا کیانی در آن ایفای نقش کرده‌اند.

 

یکی از ویژگی‌های فیلم «ضد» که در فرآیند اکران عمومی آن هم مورد توجه قرار گرفت، همین نقش‌آفرینی نادر سلیمانی در آن است. کمدین دیگری که پس از سال‌ها ایفای نقش در کارهای طنز تلویزیونی، حالا با شمایلی کاملا متفاوت در یک فیلم سیاسی ایفای نقش کرده است. سلیمانی پیش‌تر و در فیلم‌هایی همچون‌ «لاتاری» هم نقش جدی را تجربه کرده بود و در چرخه همین امسال فیلم «پالایشگاه» را هم داشت اما برای «ضد» موفق به شکار سیمرغ شد.

 

* ضد/ اکران آنلاین فیلمنت

نمای کلی

کارگردان: امیرعباس ربیعی

نویسنده: حسین تراب‌نژاد

تهیه‌کننده: محمدرضا شفیعی

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی

محصول: ایران/ 1400

زبان: فارسی

زمان: 110 دقیقه

 

 

 

 

کدخبر: ۵۵۴۰۳۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر