کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۳۷۷۰
تاریخ خبر:

پیشنهاد ویژه هفته| تماشای فیلم انجمن برف

پیشنهاد ویژه هفته| تماشای فیلم انجمن برف

من باید زنده می‌ماندم: چگونه سقوط هواپیما در آند، الهام‌بخش من برای نجات زندگی‌ها شد

روزنامه هفت صبح| درباره فیلم : «من باید زنده می‌ماندم: چگونه سقوط هواپیما در آند، الهام‌بخش من برای نجات زندگی‌ها شد»؛  این عنوان بلند، نام کتابی تکان‌دهنده است که یک پزشک براساس تجربه‌ای غیرقابل‌باور در زندگی شخصی‌اش آن را نوشته. فیلمنامه فیلم سینمایی‌ «انجمن برف» هم در واقع اقتباسی از همین کتاب است.
عکس یک اصلی

کتابی که در سال ۲۰۰۸ منتشر شد و روبرتو کانسا با همراهی پابلو ویرچی آن را نوشته است. پابلو ویرچی ژورنالیست، نویسنده و فیلمنامه‌نویس اروگوئه‌ای از قضا همکلاسی دانشگاه بازماندگان سقوط این هواپیما بوده است. او همچنین به همراه یکی دیگر از بازماندگان این پرواز یعنی روبرتو کانسا که در زمان سقوط هواپیما یک دانشجوی پزشکی ۱۹ساله بود، کتاب را نوشته است. کانسا اکنون به عنوان یکی از بزرگ‌ترین متخصصان قلب اروگوئه شناخته می‌شود و سرنوشت آن‌ها حالا تبدیل به یک فیلم شده است.

 

درباره داستان 
«انجمن برف» بازسازی سینمایی یک اتفاق تکان‌دهنده و واقعی است. در سال ۱۹۷۲، پرواز شماره ۵۷۱ نیروی هوایی اروگوئه که در آن اعضای یک تیم راگبی برای سفر به شیلی حضور داشتند، به‌طور فاجعه‌باری در یخچالی طبیعی در قلب کوه‌های آند سقوط کرد. تنها ۲۹ نفر از ۴۵ سرنشین هواپیما از این سقوط جان سالم به‌در بردند و خود را گرفتار در یکی از رعب‌آورترین و سخت‌ترین محیط‌های جهان پیدا کردند.

عکس دو اصلی

جایی که آن‌ها برای زنده ماندن ناچارند به بعیدترین و ناخوشایندترین اقدامات متوسل شوند. هرچه از جزئیات تکان‌دهنده این فیلم بگوییم، بازهم شک نکنید که حین تماشای آن حیرت‌زده خواهید شد. فیلمی که نماینده سینمای اسپانیا در اسکار سال گذشته بود و تا مرحله 5 نامزد نهایی هم پیش رفت. «انجمن برف» در ژانر سینمای حادثه‌ای تعریف می‌شود.

 

دیدگاه منتقدان 
«انجمن برف»‌ یکی از مهم‌ترین فیلم‌های غیرانگلیسی‌زبان سینمای جهان در سال گذشته محسوب می‌شود که با استقبال منتقدان هم همراه بوده است. رودریگو پرز درباره آن نوشته است: «انجمن برف فیلمی جاه‌طلبانه، تاثیرگذار و بدیع در مقیاس بسیار بزرگ است. فیلمی که نه تنها یک شاهکار عمیقا سینمایی درباره معجزه، وحشت و شجاعتی احساس‌برانگیز است، بلکه پرتره‌ای عمیقا ملموس از با هم بودن، برادری و بقاست.» وندی اید نیز معتقد است:

 

«اگرچه مدت زمان زیاد فیلم در لحظاتی تاثیر منفی خود را می‌گذارد، اما تصمیم هوشمندانه بایونا برای روایت قصه‌ بازماندگان و قربانیان در کنار هم، ابهام و عدم قطعیتی مضطرب‌کننده به داستان می‌بخشد.» مجله پیست هم درباره فیلم نوشته است: «کارگردانی بایونا به ما این امکان را می‌دهد تا نسبت به تراژدی‌ای که فراتر از فهم ماست، درک عمیق‌تری پیدا کنیم.»

 

* انجمن برف/ فیلیمو، نماوا

نمای کلی

کارگردان: جی‌ای بایونا

نویسنده: جی‌ای بایونا

تهیه‌کننده: فیلیپ بولوس

 

بازیگران: آگوستین پاردلا، استبان کوکوریچکا، فرانسیسکو رومرو، ولنتینو آلونسو، توماس ولف

محصول: اسپانیا/ 2023

زبان: اسپانیایی/ دوبله، زیرنویس

زمان: 144 دقیقه

 

 

کدخبر: ۵۵۳۷۷۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر