کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۳۱۷۲
تاریخ خبر:

ملیکا زیر سایه پژمان

ملیکا زیر سایه پژمان

درباره فصل جدید «کودک شو» که با تغییرات اساسی به آنتن شبکه نسیم رسیده. ‌

روزنامه هفت صبح، ‌گروه تلویزیون | سری ششم مسابقه «کودک ‌شو» از پنجشنبه (5 دی ماه 1402) در شبکه نسیم شروع شد. حتما خبر دارید که چند ماه پیش خبر ایجاد تغییر در این برنامه واکنش‌های زیادی به همراه داشت. ماجرا این است که شبکه نسیم، رضا نصیری که جزو هسته‌های اصلی راه‌اندازی «کودک شو» است را حذف کرد و آن را به تهیه‌کننده‌ای دیگر بسپارد .

 

پژمان بازغی هم انصراف خود از اجرای مسابقه را اعلام کرد و تیم جدید، با ملیکا شریفی‌نیا وارد مذاکره شدند. حساسیت‌ها به این خاطر بود و هست که «کودک شو» خیلی زود تبدیل به برند شد و برنامه‌ای جذاب و  اثر‌گذار لقب گرفت.

 

مورد اول| پژمان بود اما کم 
اولین قسمت از فصل ششم «کوک شو»، با اجرای پژمان بازغی شروع شد. او چند دقیقه با تماشاچیان و بیننده‌ها صحبت کرد و گفت به دلیل مشغله، امکان ادامه همکاری میسر نبوده! مگر بازغی پیش‌تر مشغله نداشت؟ راستش نمی‌توان به راحتی پذیرفت که حذف تهیه‌کننده در انصراف این مجری- بازیگر تاثیر نداشته است.

 

او از تماشاچیان خواست برای ملیکا شریفی‌نیا انرژی بفرستند و بعد هم برای همیشه از «کودک شو» خداحافظی کرد. این اتفاق دلتنگی پیگیران برنامه را به همراه داشته ‌ که احساس خود را در فضای مجازی به اشتراک گذاشته‌اند.

 

بازغی شناسنامه «کودک شو» بود تا جایی که وقتی حمید گودرزی موقتا جای او را گرفت، افت برنامه به چشم آمد. بازغی پدر بود و همین تجربه موقع ارتباط با بچه‌ها و خانواده‌ها به کمکش می‌آمد. نکات تربیتی را در جای درست بیان می‌کرد و اجرایش از هیجان کاذب آسیب نمی‌دید.

 

 مورد دوم| نوبت ملیکا 
در دو قسمت ابتدایی «کودک شو» آنچه مشخص است، اینکه ملیکا شریفی‌نیا همه تلاش خود را کرده تا فضای برنامه گرم و صمیمی باشد. مثلا بچه‌ها را بغل می‌کند، خانم‌ها را در آغوش می‌کشد، سوالات شخصی می‌پرسد و ... . اینها امتیاز یک مجری است اما چه حیف که حالاحالاها با پژمان بازغی قیاس می‌شود.

 

این را ما نمی‌گوییم بلکه کامنت‌ها و نیز تحلیل‌ها به آن اشاره دارند. مثلا صفحه اینستاگرامی «تی‌وی بان» نوشته است: «پژمان بازغی، هیجان را منطقی به برنامه تزریق می‌کرد؛ شریفی‌‌نیا این عمل را با داد و فریاد انجام می‌‌دهد. او ضمن اصلاح این نکته، باید روی صدای خود هم بیشتر کار کند.» ‌ یا : «

 

شریفی‌نیا باید از کلمات فارسی بهره بگیرد و مثلا به جای «زمان» نگوید «تایم». او لازم است به معانی کلمات عربی نیز اشراف داشته باشد و بداند «محتمَل» درست است؛ نه «محتمِل». به جز این موارد که در اجرا مهم هستند، شریفی‌‌نیا دایره واژگان خوبی دارد.»

 

نکته جالب که مورد توجه برخی هم قرار گرفته، ربطی به اجرای شریفی‌نیا ندارد؛ او در این مسابقه کت به تن دارد اما در قسمت اول به دلیل هماهنگی رنگ مشکی آن با مانتو، هیاهویی از جنس پوشش ژیلا صادقی ایجاد نکرد. همین اتفاق هم در قسمت دوم «کودک شو» رخ داد که اصطلاحا توی چشم نبود. به نظر می‌رسد تلویزیون آرام‌آرام واقعیت‌ها را پذیرفته است.

 

مورد سوم| ساختار برنامه 
یکی از ویژگی‌های همیشگی «کودک شو» دکور جذاب آن بود. به اقتضای مسابقه چند فضا برای رقابت بچه‌ها، مسابقه خانواده‌ها و استودیوی اصلی برای تماشاچیان طراحی شد که از المان‌های شاد برخوردار بودند. در فصل ششم دکور عوض شده و خوشبختانه در ادامه همان تاکید بر عنصر جذابیت است.


مورد چهارم|محتوای برنامه 
 در سری جدی «کودک شو» هدف، همچنان آموزش شیوه سرگرم کردن بچه‌‌ها و نیز انتقال نکات آموزشی است. چالش‌های شرکت‌کنندگان و نیز بچه‌ها تغییر کرده که اتفاقی خوب است. هرچند در سری‌های پیش هم، «کودک شو» هر بار ایده تازه‌ رو می‌کرد. چند چالش فصل جدید عاریتی هستند که گاهی در برنامه‌سازی گریزی از این اتفاق نیست .


مهم‌تر از همه اینکه باید منتظر گذر زمان بود تا دید ملیکا شریفی‌نیا به «کودک شو» سنجاق می‌شود یا نه؟ آیا این برنامه به اهداف خود نزدیک می‌شود یا نه؟ آیا میزان مخاطبان آن مثل پنج فصل گذشته بالا خواهد بود یا نه؟ آیا در مناسبت‌هایی مثل نوروز، ویژه‌برنامه‌های «کودک شو» مثل دوره‌های قبل جذاب خواهد بود یا نه؟ منتظر می‌مانیم تا ببینیم سرنوشت این برند شبکه نسیم به کجا خواهد کشید.

 

 

 

 

کدخبر: ۵۵۳۱۷۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر