کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۲۶۷۴
تاریخ خبر:

و حالا تقابل جناب‌خان با پژمان

و حالا تقابل جناب‌خان با پژمان

در غیاب «خندوانه»، شخصیت عروسکی جناب‌خان کنار پژمان بازغی قرار گرفته است‌...

روزنامه هفت صبح، ‌احمد رنجبر | نخستین قسمت برنامه «جام آرزوها» شنبه‌شب (23 دی) در شبکه نسیم آغاز شد. این برنامه به مناسبت مسابقات جام ملت‌های آسیا 2023 تولید شده و سر از شبکه نسیم در‌آورده است. پژمان بازغی اجرای آن را برعهده دارد و شخصیت عروسکی جناب‌خان پای ثابت آن است.


در قسمت اول یحیی گل‌محمدی مهمان ویژه «جام آرزوها» بود؛ برنامه‌ای که یک پویش خیریه هم دارد و در آن از مخاطبان درخواست شده آرزوهایی که دوست دارند برآورده شود، در یک ویدئو به پایگاه اینترنتی این برنامه ارسال کنند. هر شب قرار است یک نفر برنده جام آرزوها باشد.


مورد اول| جناب‌خان 
چرا اول از همه سراغ جناب‌خان رفتیم؟ چون این عروسک به درجه‌ای از محبوبیت رسیده که خیلی از چهره‌ها حسرت چنین جایگاهی را دارند! سرگذشت جناب‌خان را می‌دانید و این را هم گفتیم که با «خندوانه» اوج گرفت و در موقعیت‌های دیگر، آن‌طور که باید ندرخشید؛ نمونه‌اش حضور تلفنی در ویژه‌برنامه یلدای شبکه نسیم.


او در میانه گفت‌و‌گو، به جمع دو‌نفره پژمان بازغی و یحیی گل‌محمدی اضافه شد و توانست فضای برنامه را شاد کند. محمد بحرانی در مقام صدا‌پیشه، اشرافی خوب به فوتبال دارد و به‌واسطه حاضر‌جوابی، می‌تواند مهمان و مخاطب را غافلگیر کند. این‌بار هم موفق بود و ایراد اصلی به خود برنامه برمی‌گردد.


بخشی از موفقیت جناب‌خان حاصل واکنش تماشاگران است اما خبری از آن‌ها در «جام آرزوها» نبود و تاثیر منفی آن به‌طور کامل حس می‌شد. با این‌همه باید به جناب‌خان در اولین قسمت برنامه نمره قبولی داد؛ آن‌هم بدون رامبد جوان به‌عنوان یک زوج موفق و نیز بدون فضای خاص «خندوانه».


مورد دوم| مجری 
پژمان بازغی چند سال پیش به هفت‌صبح گفته بود، پیشنهاد اجرا فراوان است اما به‌جز «کودک‌شو» بقیه را رد کرده. حرفش این بود که برنامه‌ای دیگر را اجرا نمی‌کند. او در برابر وسوسه یک برنامه فوتبالی اما تاب نیاورده و اجرای «جام آرزوها» را پذیرفته است.


بازغی در «کودک‌شو» یک مجری موفق بود و این‌جا به دلیل اطلاعات خوب فوتبالی و علاقه به این رشته ورزشی نیز از پس ماموریت برآمد. سوالاتی که تیم نویسنده در اختیارش گذاشته بود و آنچه خود پرسید، باعث شد با وجهی دیگر از یحیی گل‌محمدی، سرمربی سابق پرسپولیس مواجه باشیم. اگر ضبط «جام آرزوها» تمام نشده، به بازغی توصیه می‌کنیم، مدل موی خود را تغییر دهد! او با شمایل «کودک‌شو» و نیز رئالیتی‌هایی که در مقام مهمان در آن‌ها حاضر شد، خوش‌تیپ‌تر است.


مورد سوم| مهمان 
یحیی گل‌‌محمدی، به‌‌ندرت تن به مصاحبه می‌‌دهد. بنابراین حضورش در «جام آرزوها» برگ برنده این برنامه بود. او از آرزوها، شادی‌ها، غم‌ها و... گفت و خاطرات مختلف زندگی شخصی و حرفه‌‌ای‌اش را مرور کرد. گپ‌و‌گفت بی‌تکلف او و بازغی بر جذابیت این بخش از برنامه افزود. منتها می‌شد در تدوین ریتم را بالاتر برد و البته نتیجه را به ماموریت شبکه نسیم که غیرفوتبالی است، نزدیک‌تر کرد. مهمانان قسمت‌های آینده، هم‌وزن گل‌محمدی خواهند بود؟


مورد چهارم| آیتم‌ها 
سازندگان «جام آرزوها» آیتم‌ها را منطبق بر هدف‌گذاری و شعار برنامه تولید کرده‌اند. نمونه‌اش مرور زندگی سادیو مانه، فوتبالیست فقیر سنگالی که با تحمل سختی‌ها توانست آمال خود را محقق کند. آنچه مشخص است این‌که در برنامه، توجه اصلی بر استودیو بوده و در قسمت اول، آیتم‌ها ویژه نبودند؛ به‌جز مصاحبه اختصاصی با مایکل اوون، بازیکن سابق تیم ملی انگلیس. او مقابل دوربین برنامه در قطر حاضر شد و به تفصیل حرف زد.


مورد پنجم| ساختار 
 باور می‌کنید زمان آیتم مصاحبه با مایکل اوون، سی دقیقه باشد؟ هر‌چقدر هم مهمان مهم و جذاب باشد، باز هم زمان آیتم یک برنامه نباید از 10 دقیقه فراتر برود. این اتفاق اما برای مصاحبه با اوون رخ نداد و «جام آرزوها» از نفس افتاد. به‌ویژه این‌که دوبله مصاحبه هم چندان دلنشین نبود. در مجموع این برنامه باید بیشتر مراقب ریتم باشد. از دکور هم نگذریم که ایده طراحی آن از توپ فوتبال وام گرفته شده و نتیجه قابل‌قبول است.

 

 

کدخبر: ۵۵۲۶۷۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر