کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۲۴۳۱
تاریخ خبر:

سیروان علیه یگانه

سیروان علیه یگانه

درباره کل اتفاقات و حواشی هفته گذشته موسیقی ایران.

روزنامه هفت صبح، بهنام مظاهری| هفته گذشته ‌امیرحسین سمیعی‌ به عنوان مدیر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شد. این خواننده و آهنگساز که دارای تحصیلات آکادمیک و سابقه سال‌ها فعالیت در زمینه تولید و انتشار آثار موسیقی است، طی سال‌های اخیر، سرپرست معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران را بر‌عهده داشت.

 

از سوی دیگر ‌محمد اللهیاری، مدیر پیشین دفتر موسیقی هم طی حکمی به ریاست بنیاد رودکی منصوب شد. اللهیاری یکی از طولانی‌ترین دوران مدیریت بر دفتر موسیقی را داشت و حالا جای خود را به یکی از چهره‌های فعال در عرصه موسیقی داده است.

 

امیرحسین سمیعی پس از تحصیل در دانشگاه کومیتاس ارمنستان در رشته آواز کلاسیک، در گروه‌ کر ارکستر صدا و سیما و همچنین چند سمفونی دیگر به عنوان خواننده حضور داشت. یه شب قد پنجاه سال، تنفس آزاد، باران بی تو و پوئم سمفونی اروند از جمله آثار شخصی امیرحسین سمیعی در بازار موسیقی محسوب می‌شود.

 

این از معدود دفعاتی است که برای این پست در دفتر موسیقی، شخصی انتخاب شده که خودش با موسیقی سرو کار داشته. حالا باید ببینیم با انتخاب سمیعی برای مدیریت دفتر موسیقی وزارت ارشاد چه اتفاقاتی برای موسیقی ایران در راه است.

 

خبر بعدی هم اینکه  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شنبه شب در نشست تبیینی با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان زنجان در فرهنگسرای امام خمینی ‌ بیان کرد: «برای حضور در اجراهای صحنه‌ای (کنسرت) نوروز ۱۴۰۱ حدود ۴۰۰ هزار نفر از کشور خارج شدند.

 

اما سال گذشته طی یک‌ماه یک میلیون نفر برای حضور در کنسرت‌ها از خارج در ایران حضور یافتند که تاکنون سابقه نداشته است.» راستش را بخواهید، برایم جالب است بدانم آقای وزیر این رقم را چطور به دست آورده‌اند و چنین آماری چطور می‌تواند محاسبه شود؟

 

حاشیه مهم هفته هم صحبت‌های سیروان خسروی درباره محسن یگانه بود. سیروان خسروی در جدیدترین کنسرت خود در تهران درباره اظهارات محسن یگانه واکنش نشان داده است. این واکنش بعد از این بود که محسن یگانه در روزهای گذشته در یکی از کنسرت‌هایش مدعی شد که گروه این خواننده تنها گروه در ایران است که «موسیقی تماما زنده را روی صحنه می‌برد و هیچ صدایی از لپ‌تاپ پخش نمی‌شود.»

یگانه موسیقی

این ادعای محسن یگانه حالا با واکنش سیروان خسروی رو‌به‌رو شده ‌ و این خواننده در پاسخی تند به یگانه، گفته: «اگر تنظیم برای اجرای زنده خوبی نداشته باشی لایو بودن یا نبودن موسیقی هیچ تاثیری ندارد. مهم این است که اگر لایو اجرا می‌کنی جوری باید اجرا کنی که شک کنند که بگویند پلی‌بک است یا لایو.

 

یا در استودیو بوده یا نبوده. این دروغ است. خیلی از گروه‌ها هستند که اجراهای‌شان کاملا لایو است. خود ما ۹۵ درصد لایو روی صحنه اجرا می‌کنیم. این حرف‌ها را زیاد جدی نگیرید. کسی که کارش خوب است، مدام توضیح نمی‌دهد. مگر می‌شود کسی ادعا کند که فقط من کنسرت لایو اجرا می‌کنم؟!» حالا باید ببینیم آیا یگانه هم برای سیروان جوابی در چنته دارد یا ماجرا همین جا متوقف خواهد شد.

سیروان موسیقی

هفته گذشته در اقدامی نادر یک آلبوم موسیقی توانست مخاطبان زیادی برای خودش دست و پا کند. آلبوم «از تو گفتم» آرمان گرشاسبی، خواننده چارتار که حالا این بار بدون گروه چارتار اولین آلبوم خود را وارد بازار کرده.

 

آلبومی پر از قطعات جدید و البته چند قطعه که قبلا به صورت تک ترک منتشر شده بود. گرشاسبی بعد از انتشار آلبومش کنسرت گذاشت و از بلیت‌فروشی‌اش هم استقبال فراوانی شد. کلیه بلیت‌های نخستین کنسرت مستقل «آرمان گرشاسبی» در دقایق ابتدایی آغاز بلیت‌فروشی به اتمام رسید و قطعا اگر بخواهیم برای هفته گذشته چهره‌ای در موسیقی ایران انتخاب کنیم، باید گفت آرمان گرشاسبی چهره هفته موسیقی بود.

 

تک قطعه «نوازنده» از سیامک عباسی هم از بهترین قطعات هفته گذشته موسیقی پاپ بود که پیشنهاد می‌کنم حتما به آن گوش کنید.

 

 

 

کدخبر: ۵۵۲۴۳۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر