کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۲۱۸۸
تاریخ خبر:

ببینید | چرا و کدام قسمت از مستند سوم پزشکیان سانسور شد؟

ببینید | چرا و کدام قسمت از مستند سوم پزشکیان سانسور شد؟

دبیر ستاد انتخابات صداوسیما در خصوص حذف بخشی از مستند سوم پزشکیان توضیحاتی داد

روزگذشته خبری مبنی بر سانسور دوباره مستند مسعود پزشکیان منتشر شد. براساس آنچه که رسانه‌ها نوشته‌اند صداوسیما بخش‌هایی از این مستند درباره اعتراضات ۱۴۰۱ و اعلام موضع پزشکیان در این باره را از نسخه نهایی این مستند حذف کرده است.

 

مستند «نگرانم» عصر روز سه‌شنبه ۱۲ تیرماه از شبکه یک سیما پخش شد که این بخش از مستند از نسخه نهایی حذف شد. این اتفاق امروز محمدصالح مفتاح دبیر ستاد انتخابات صداوسیما را مجبور به پاسخگویی کرد. او در خصوص حذف بخشی از مستند سوم مسعود پزشکیان توضیحاتی داد.

مفتاح در پاسخ به سؤالی درباره سانسور بخشی از مستند سوم مسعود پزشکیان به خبرگزاری «تسنیم» می‌گوید: مرجع تصمیم‌گیری صداوسیما نیست. علی‌رغم اینکه برخی تلاش می‌کنند علیه صداوسیما این جوّ را ایجاد کنند و بگویند صداوسیما حذف کرده یا حذف می‌کند. اما صداوسیما در این موضوع تصمیم‌گیرنده نیست. کمیسیون بررسی تبلیغات زیرنظر هیئت اجرایی مرکزی است و آنجا تصمیم‌گیری می‌شود. بعد از بازبینی مطابق با ماده ۶۴ قانون انتخابات ریاست‌جمهوری در صورت اینکه برنامه ضبطی بازگوکننده تهمت، افترا، نشر اکاذیب و مسائلی باشد که خلاف قانون تلقی شود صداوسیما را موظف به حذفِ آن بخش‌ها می‌کند.

 

وی در ادامه اضافه کرد: در بخشی از مستند سوم آقای پزشکیان، تشخیص کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات این بود که امرِ خلاف واقعی گفته شده است. در این بخش می‌بینیم گفته می‌شود (آقای پزشکیان) به خاطر مواضعم در سال ۱۴۰۱ رد صلاحیت شدم، اما می‌دانیم که در مقطع اولیه و توسط هیئت اجرایی شهرستان این اتفاق افتاده بود و مورد تأیید شورای نگهبان قرار نگرفت و نهایتاً ایشان تأیید و نماینده مجلس شدند. در مورد اتفاقات ۱۴۰۱ هم صحبت‌هایی مطرح شد که بخشی از آن را کمیسیون خلاف واقع دانست. اما در عین حال تلاش‌مان بر این است حرف نامزدها تا حدود زیادی شنیده و دیده شود. همان‌طور که می‌یبنید در این مستند مواضع ایشان درباره اتفاقات ۱۴۰۱ نقل شده و در مستند وجود دارد و همه آن بحث‌ها حذف نشده است.

 

کدخبر: ۵۶۲۱۸۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر