کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۱۹۳۸
تاریخ خبر:

ستاد پزشکیان: دروغ‌ها درباره قیمت بنزین را باور نکنید

ستاد پزشکیان: دروغ‌ها درباره قیمت بنزین را باور نکنید

وزیر ارتباطات دولت روحانی در خصوص شایعه پراکنی تندروها علیه پزشکیان هشدار داد

مسعود پزشکیان باید در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ با سعید جلیلی رقابت کند اما تنها ۲۴ ساعت پس از اعلام صلاحیت نامزدها، مصاحبه‌ای قدیمی از این نامزد درباره قیمت بنزین منتشر شد و دست به‌دست چرخید تا در ساعت‌های اخیر پربازدید شود.

مسعود پزشکیان سال ۱۴۰۰ در نقد تخصیص یارانه به بنزین گفته بود: اعتقاد من این است که قیمت بنزین واقعی شود. اگر دولت قیمت بنزین را به فرض مثال ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان اعلام کند و سهم هر فردی ۱۵ لیتر بنزین باشد، ۱۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان پول به او تعلق گرفته است و سهم یک خانواده پنج نفره از بنزین ماهانه حدود یک میلیون و ۲۰۰ تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود. 

مسعود پزشکیان در آن ویدئو تلاش داشت بگوید اعتقاد دارد دولت به بنزین یارانه اختصاص می‌دهد و افرادی که ماشین دارند از سهمیه ماهانه ۶۰ لیتر دولت استفاده می‌کنند، اما افرادی که خودرو ندارند از یارانه بنزین محروم هستند. به تعبیر مسعود پزشکیان افرادی که خودرو ندارند از این یارانه محروم هستند درحالی‌که گرانی‌های ناشی از اختصاص این یارانه در زندگی روزمره، بیشتر به آنها تحمیل می‌شود. 

پزشکیان به‌طور خلاصه در آن ویدئو گفته روند یارانه فعلی بنزین را به نفع ثروتمندان می‌داند و اعتقاد دارد افزایش قیمت بنزین در برنامه هفتم توسعه پیشی‌بینی نشده و دولت نیز نمی‌تواند خارج از قانون اقدام به افزایش قیمت بنزین کند اما صحبت‌های سه سال قبل مسعود پزشکیان در یکسری از رسانه‌ها با عنوان‌هایی مثل "پزشکیان دنبال بنزین ۲۰ هزار تومانی است" و تیترهای مشابه کار شده.

محمدجواد آذری جهرمی وزیر پیشین ارتباطات امروز در کانال تلگرامی خود نوشت: پزشکیان با رفع تحریم و حذف ۳۳درصد هزینه مازاد معاملات بخاطر اثرات تحریم(معادل دهها میلیارد دلارد در سال) که به جیب کاسبان تحریم می‌رود و بازپرداخت آن به ملت، کسری بودجه را جبران می کند نه با افزایش قیمت بنزین مثل طرح وان دولت رقیب. اگر به دروغ و با پخش سخنانی تقطیع شده گفتند پزشکیان دنبال افزایش قیمت بنزین است، دو سوال از آنها بپرسید: در طرح وان دولت جلیلی قیمت بنزین چقدر خواهد شد؟ دوم اینکه هزینه تحریم چقدر است و چرا نگذاشتید تحریمها خاتمه یابد؟ لطفا این مطلب را دست به دست کنید.

 

کدخبر: ۵۶۱۹۳۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر