کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۱۲۶۶
تاریخ خبر:

نبرد سنگین دختران

نبرد سنگین دختران

حضور فرزندان دو نامزد انتخاباتی در تلویزیون به شکل عجیبی مورد توجه قرار گرفت و منجر به مقایسه مریم قالیباف و زهرا پزشکیان شد

هفت صبح|‌ گر بخواهیم منصف باشیم، باید بگوییم که برنامه «گفت‌وگوی صمیمی» با حضور زهرا پزشکیان، دختر مسعود پزشکیان، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری که 4روز پیش پخش شد؛ آن‌قدرها موردتوجه قرار نگرفت تا سه‌شنبه‌شب که همین برنامه با حضور مریم قالیباف، دختر محمدباقر قالیباف، دیگر نامزد انتخابات روی آنتن رفت و چنان سر و صدایی به‌راه انداخت که خیلی‌ها به برنامه زهرا، فلش‌بک زدند و حتی بازار مقایسه رفتار این دو دختر بالا گرفت.

 

 

سیسمونی دروغ بود؛ عروسی مجلل هم دروغ بود

 

یکی از دلایلی که برنامه تلویزیون با حضور مریم قالیباف، دختر ۳۷ساله رئیس‌مجلس و نامزد انتخابات را به‌شدت در معرض توجه قرار داد، حاشیه‌هایی بود که پیش از این، با محوریت او درباره قالیباف شکل گرفته بود؛ بنابراین، توضیحات او می‌توانست به آتش آن حاشیه‌ها بدمد. اتفاقا از همین‌منظر، خیلی‌ها به قالیباف انتقاد کردند و گفتند او نباید دوباره این ماجراها را تازه می‌کرد.

 

یکی از این 2حاشیه که خیلی هم جنجالی شد و ادامه پیدا کرد، ماجرایی بود که به «سیسمونی گیت» معروف شد و اولین‌بار از سوی وحید اشتری، فعال سیاسی که در گروه عدالت‌خواه‌ها، طبقه بندی می‌شود، مطرح شد. او ادعا کرده بود که همسر، دختر و داماد قالیباف در برگشت از استانبول با ماموران گیت فرودگاه بر سر وزن بسته‌هایی که همراه داشته‌اند، درگیری پیدا کرده‌اند و محتوای بسته‌ها هم اقلام سیسمونی بوده است.

 

وقتی از مریم قالیباف در برنامه گفت‌وگوی صمیمی درباره این ماجرا و حاشیه‌های آن سوال شد، گفت: «بنده قصد ندارم، اسم این موضوع را حاشیه بگذارم؛ چراکه همگی موارد دروغ بودند. این موارد دروغ‌هایی بود که کام ما را در برهه‌های مهمی از زندگی‌مان تلخ کرد. البته افرادی که این دروغ‌ها را مطرح کردند، محکوم شدند. به واقع، شب عروسی هر دختری برایش مهم است؛ شبی که می‌تواند خیلی شب شادی باشد اما اولین دروغ از اینجا شروع شد و عکسی از عروسی منتشر شد که من نبودم و این دروغ، این شب قشنگ را برای ما خیلی تلخ کرد. بعد از آن هم دروغ سیسمونی مطرح شد، همین باعث شد که دوران بارداری برای من به سختی و پرفشار سپری شود.»

 

اینجا بود که مجری از او پرسید آیا به ترکیه سفر نکرده است؟ او جواب داد: «به ترکیه رفتم، اما سیسمونی نخریدم. برای سفر رفتم. می‌دونید این سبک دروغ‌ها مخاطبین زیادی دارند و بنده احساس می‌کنم که این دروغ‌ها به این دلیل گفته شد که شاید برخی نتوانستند در رابطه با پدرم ایرادهایی را مطرح کنند که اینقدر مشتری داشته باشد؛ به‌خاطر همین به خانواده‌اش حمله کردند. این موضوع خیلی سخت و بد است؛ چون شما در جایگاهی قرار می‌گیرید که تهمت و دروغ هایی درباره‌تان گفته می‌شود که نمی‌توانید درباره آنها، اظهارنظر کنید. صرفا برای اینکه دختر آقای قالیباف هستید؛ آیا این جرمه؟»

 

جدا از حرف‌هایی که مریم زد، لحن او هم خیلی موردتوجه قرار گرفت. همین موضوع باعث شد که حمله‌های زیادی به او که لیسانس جامعه‌شناسی از دانشگاه تهران دارد، بشود. حتی گفته شد که حضور او در تلویزیون، ضدتبلیغ بزرگی برای قالیباف شده است.

 

مخصوصا ماجرا وقتی پیچیده‌تر شد که دوباره پای وحید اشتری به ماجرا باز شد. او بلافاصله بعد از پخش برنامه، توئیت کرد که «فعلا راحت بخوابید تا صبح اول‌وقت در خدمت خانواده گرامی باشم» و همینطور هم شد.

 

او شروع کرد به نوشتن و انتشار اسنادی که ادعا می‌کرد به وزن بار همراه همسر مریم قالیباف مربوط است و نشان می‌داد او در پروازی که ۲۰کیلو اجازه حمل داشته، ۲۹۴کیلوگرم بار همراه داشته است. این ادعا البته از طرف طرفداران قالیباف رد شد و آنها به تکذیبیه هواپیمایی معراج اشاره کردند که بار اول وقتی ماجرا داغ شد، صادر شده بود.

 

 

 

یک گفت‌وگوی بی‌حاشیه

 

حاشیه‌های گفت‌وگوی تلویزیونی مریم قالیباف باعث شد که خیلی‌ها برگردند به گفت‌وگوی دو شب قبل زهرا پزشکیان در همان برنامه. جالب اینکه قبل‌تر اندک کسانی که قبل از راه افتادن جنجال تازه به برنامه زهرا پزشکیان اشاره کرده بودند بیشتر رویکرد انتقادی داشتند و او را شخصیت مناسبی برای نمایندگی پزشکیان نمی‌دانستند، مخصوصا اینکه زهرا پدرش را در روز ثبت‌نام هم همراهی کرده بود و چندبار دیگر با حضوری پررنگ در کنار او دیده شده بود.

 

برای همین می‌توانست سیبل خوبی برای منتقدان پزشکیان باشد اما بعد از داغ‌شدن حاشیه‌های پیرامون مریم قالیباف نظرها درباره زهرا تعدیل شد و حالا خیلی‌ها او را در مقابل مریم قرار داده و می‌گفتند، لحن و حالت چهره و محتوای حرف‌های او ساده‌تر و بهتر بوده است. مخصوصا جایی‌که از عشق پدرش به مادری می‌گفت که ۳۰سال پیش فوت کرده بود یا جایی‌که از بزرگ کردن خودشان به شکل دست تنها از سوی پدرش تعریف می‌کرد. ساده‌تر بودن ظاهر زهرا و حرف‌زدن معمولی او هم به پررنگ‌ترشدن این مقایسه دامن می‌زد.

 

البته زهرا که هم سن و سال مریم است و کارشناسی ارشد شیمی از دانشگاه شریف دارد، همیشه همین‌قدر برای اعتبار پدرش مثبت نبوده. قبلا که خبری از حمله و استفاده از تقابل مریم و زهرا علیه قالیباف نبود، رقبای سیاسی پزشکیان از کار کردن زهرا در شرکت پتروشیمی جم علیه پدرش استفاده کرده بودند. ماجرا از این قرار بود که در ماجرای به جریان افتادن استیضاح ربیعی، وزیر کار وقت در مجلس زمزمه‌هایی شنیده شد که چون یکی از نزدیکان پزشکیان به واسطه ربیعی در یکی از شرکت‌های پتروشیمی کار می‌کند، او مخالف استیضاح وزیر کار است.

 

او همان زمان در مصاحبه‌ای گفت: «در رسانه‌ها درباره دختر بنده مسائلی را به اشتباه مطرح کرده‌بودند. دختر بنده فوق لیسانس شیمی از دانشگاه شریف گرفته است و در شرکت جم به عنوان یک کارشناس معمولی مشغول به فعالیت است و تمامی این مسائل هم ربطی به موضوع استیضاح وزیر ندارد که من بخواهم به خاطر آن جلوی استیضاح را بگیرم.»

 

رسانه‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان هم در دفاع از پزشکیان نوشتند که کارکنان شرکت پتروشیمی جم شهادت داده‌اند که زهرا از هیچ رانتی استفاده نکرده است. جالب اینکه حالا و در جریان حمله مخالفان قالیباف به او و دخترش و مطرح کردن زهرا به عنوان رقیب او در تلویزیون، بعضی هواداران قالیباف پای ماجرای پتروشیمی جم را دوباره وسط کشیده‌اند.

کدخبر: ۵۶۱۲۶۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر