کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۹۸۲۳
تاریخ خبر:

نامزدهای ریاست‌جمهوری امکان اعتراض به ردصلاحیت‌ خود را دارند؟

نامزدهای ریاست‌جمهوری امکان اعتراض به ردصلاحیت‌ خود را دارند؟

سخنگوی شورای نگهبان درباره آخرین جلسه این شورا و مصوباتش توضیح داد

هادی طحان‌ نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان ظهر چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ در گفت‌وگویی تلویزیونی با تسلیت شهادت ابراهیم رئیسی رئیس جمهور به ارائه توضیحاتی درباره وظایف اعضای هیئت اجرایی سه نفری گفت: قانون اساسی ما قانون اساسی جامع الاطرافی است و شرایط مختلفی را پیش‌بینی کرده است؛ اصل ۱۳۱ پیش‌بینی کرده که معاون اول عهده دار یکسری مسئولیت‌ها است و شورای سه نفره متشکل از روسای قوای قضائیه و مقننه و معاون اول رئیس جمهور مکلفند ظرف مدت زمانی تعیین شده انتخابات را برگزار کنند.

 

سخنگوی شورای نگهبان عنوان کرد: بلافاصله تقریباً سه ساعت بعد از اعلام خبر شهادت رئیس جمهور جلسه‌ای با وزارت کشور داشتیم تا درباره انتخابات هماهنگی‌های لازم را انجام دهیم و پیشنهادات این وزارت‌خانه را دریافت کردیم و بعد از ظهر همان روز شورای نگهبان در جلسه خود پیشنهاد وزارت کشور را بررسی و با تاریخ‌های پیشنهادی موافقت کرد. البته این تلقی ایجاد شده بود که شورای سه نفره تقویم انتخابات را تصویب کردند اما این در حالی است که شورای نگهبان با پیشنهاد وزارت کشور موافقت کرد و آن شورای سه نفره فقط این زمان‌بندی‌ها را اعلام کرد.

 

طحان نظیف تاکید کرد: بعدازظهر دیروز در جلسه‌ای با وزارت کشور آخرین هماهنگی‌ها را داشتیم تا فردا که ثبت‌نام آغاز می‌شود همه چیز روان باشد و با مشکلی مواجه نشویم. سخنگوی شورای نگهبان  در ادامه گفت: امکان اعتراض به ردصلاحیت‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری وجود ندارد.

منبع: فارس
کدخبر: ۵۵۹۸۲۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر