کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۳۷۴۳
تاریخ خبر:

مد در خاورمیانه هنوز رونق دارد

 مد در خاورمیانه هنوز رونق دارد

لباس‌ بدون زرق و برق ملکه رانیا در دیدار با بایدن و همسرش جیل

روزنامه هفت صبح، مهسا مژدهی|  در میانه جنگ، سختی و خون در خاورمیانه، مد هنوز جایگاه ویژه‌ای در این نقطه از جهان دارد. ملکه رانیا که همراه با ملک‌عبدالله پادشاه اردن به ایالات متحده آمریکا سفر کرده است، در دیدار با بایدن و همسرش جیل،‌ لباسی بدون زرق و برق و با رنگ طوسی و مشکی به تن کرده بود که از پوشش همیشگی او فاصله داشت.

 

با این حال، کمی بعد مشخص شد همین لباس‌های به‌ظاهر ساده، کار دست برند بسیار گران دیور داد. در همین هفته‌های گذشته،‌همسر رئیس‌جمهور کره‌جنوبی به دلیل اینکه یک کیف از برند دیور را در دست گرفته بود، از سوی رسانه‌های جهان بی‌رحمانه نقد شد و از او باعنوان ماری آنتوانت کره‌جنوبی یاد کردند.

 

اما استفاده از برندهای مشهور و لوکس در خاورمیانه، معمولا با واکنش تندی روبه‌رو نمی‌شود. مثلا کمتر کسی ملکه رانیا را نقد کرده و گفته حالا که هم‌تباران فلسطینی‌ات زیر آتش قرار دارند، بهتر بود دست از گرایش همیشگی به مد برداری.

 

ملکه رانیا در این مسیر تنها نیست. شیخه موزه، ملکه قبلی قطر که از او بزرگتر است یکی از طرفداران مد بود و اسما اسد آنقدر از مد پیروی داشت که عکسش پیش از جنگ داخلی سوریه روی مجله مشهور ووگ رفت.

 

ملکه رانیا به پوشیدن لباس‌هایی از دیور، دولچه‌اندگابانا شهرت دارد. او البته در مراسم‌های خاص از لباس‌های طراح عرب، سعید کبیسی استفاده می‌کند که لباس‌های بسیار گران دارد و البته برندی کمتر شناخته شده است.

 

در حقیقت لباس‌های دیور در مقابل برندهای لوکس دیگری که رانیا آنها را می‌پسندد چندان گران به‌نظر نمی‌رسند. بعید است ملکه اردن را در حالی ببینید که یک لباس را دوبار پوشیده باشد. او در این رسم از همتایان اروپایی خود پیروی نمی‌کند.

 

سلیقه شیخه موزه ملکه سابق قطر، به سمت لباس‌های پرزرق‌وبرق است. او به‌ندرت سمت برندهایی می‌رود که طرح‌های ساده می‌‌دوزند. شنل، دیور،‌ آرمانی، و اسکیاپارلی برندهای مورد علاقه او هستند. در حقیقت شیخه موزه مجذوب مد پاریس و رم است.

 

او شنل و دیور را از بین فرانسوی‌ها انتخاب می‌کند و با آرمانی به سبک و سیاق ایتالیایی‌ها لباس می‌پوشد. اما وقتی نام اسکیاپارلی را در بین طراحان لباس او می‌بینیم، نشان از سلیقه بسیار خاص موزه دارد.

 

اسکیاپارلی، برندی است که در پاریس خانه مد دارد. اما طراح اصلی آن در قرن بیستم زنی ایتالیایی بود. خانه مد اسکیاپارلی به‌دلیل لباس‌های عجیب و سورئالی که طراحی می‌کند مشهور است. این برند همین یک سال قبل سر حیواناتی از قبیل شیر و خرس و گرگ را روی لباس‌هایش پیاده‌سازی کرده بود.

 

کمتر کسی از دنیای سیاست حاضر است ریسک پوشیدن لباسی با برند مشهور و لوکس اسکیاپارلی را به جان بخرد. اما در هرحال، شیخه موزه، این انتخاب را بارها انجام داده است. اسما اسد، معمولا سراغ دیور، شنل و الی‌صعب طراح مشهور لبنانی می‌رود.

 

البته او سال‌هاست که حضور بین‌المللی ندارد و تصاویری که او را در لباس‌های بسیار زیبا و گران نشان می‌دادند حداقل به یک دهه قبل تعلق دارد. همسر بشار اسد، در مد شبیه به شاهزاده‌خانم‌های انگلیسی عمل می‌کند. او طرفدار رنگ‌های محافظه‌کار و برش‌های ساده و رسمی است.

 

کدخبر: ۵۵۳۷۴۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر