کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۰۰۶۵
تاریخ خبر:

جنگ دوباره کره جنوبی و چین

جنگ دوباره کره جنوبی و چین

بررسی و مقایسه پرچم‌دارهای سامسونگ و شیائومی

هفت صبح| مدتی از معرفی و حضور دو پرچمدار کره جنوبی و چین گذشته و حالا شاید بهترین فرصت برای مقایسه آنها باشد. تلفن‌های هوشمندی که به عنوان قدرتمندترین محصولات سامسونگ و شیائومی شناخته می‌شوند و هر کدام روی بخش‌های مختلفی تمرکز کرده‌اند.

 

هرچند این مقایسه می‌تواند به شکل کلی نشان دهد که کدامیک از این کمپانی‌ها تلفن بهتری را روانه بازار کرده‌اند اما باید به این مسئله توجه داشت که هرکدام از آنها قابلیت‌هایی را در اختیار دارند که دیگری از آن بی‌بهره است. موضوعی که باعث شده تا در نهایت انتخاب میان یکی از دو پرچمدار شیائومی یا سامسونگ تا حدودی به سلیقه و نیازهای کاربر نیز ارتباط پیدا کند. به طور مثال اگر به دنبال عمر بیشتر تلفن خود هستید باید به سراغ سامسونگ و پشتیبانی طولانی‌مدت آن بروید اما در مقابل اگر همواره با مشکل کمبود باتری، دست و پنجه نرم می‌کنید، پرچمدار چینی گزینه بهتری برای شماست. موضوعی که باعث شده تا مقایسه و بررسی چنین محصولاتی به مراتب نسبت به گذشته سخت‌تر باشد.

 

یکی از ویژگی‌های مهمی که ابتدا و در انتخاب گوشی مدنظر خود باید در نظر بگیرید، محتویات درون جعبه آن است. از نماینده شیائومی شروع می‌کنیم. درون جعبه شیائومی 14، علاوه بر گوشی همراه، یک شارژر 90 واتی، یک کابل USB-A به USB-C و یک قاب سیلیکونی هم وجود دارد. شاید برایتان جالب باشد ولی بله این حقیقت دارد. شما با خرید شیائومی 14 از خرید همه این اقلام بی‌نیاز خواهید شد و نیازی به هزینه اضافی نخواهید داشت. در مقابل شیائومی 14، گوشی قدرتمند و پرطرفدار گلکسی S24 قرار دارد. شما با خریدن این گوشی، فقط با یک کابل دو سر Type-C مواجه خواهید شد و دیگر خبری از قاب یا شارژر نیست. یعنی برای خرید تمام لوازم جانبی این محصول به صورت مجزا باید هزینه کنید. از همین رو گوشی شیائومی از لحاظ محتویات درون جعبه غنی‌تر بوده و در نتیجه این بخش از مقایسه را می‌برد.

  

نمایشگر گوشی هوشمند یکی دیگر از موارد بسیار مهم در انتخاب آن است چراکه نمایشگر با تجربه بصری لذت‌بخش رابطه کاملا مستقیم دارد. علاوه بر این، خوب بودن نمایشگر برای افرادی که قصد تولید محتوا با گوشی همراه خود را دارند یکی از واجبات است. از نمایشگر گوشی شیائومی 14 شروع می‌کنیم. گوشی شیائومی 14 ویژگی‌های بسیار جذاب و کارآمدی مثل نرخ تازه‌سازی 120هرتز، دالبی ویژن، +HDR10 و… دارد که باعث می‌شود کار کردن با آن بسیار نرم و روان باشد.

 

علاوه بر این‌ها این گوشی با بهره‌بری از فناوری DC باعث می‌شود چشم افراد اذیت نشود یا حداقل کمتر اذیت شود. یکی دیگر از موارد مهم و لازم به ذکر درمورد نمایشگر این گوشی مجهز بودن آن به پنل LTPO است. این پنل با کنترل روی میزان رفرش‌ریت و تطبیق آن با نوع محتوای به نمایش درآمده باعث می‌شود مصرف باتری شما به حداقل برسد. محافظ صفحه نمایشگر این گوشی از جنس گوریلا گلس ویکتوس بوده که یعنی مقاومت آن در برابر ضربه‌ها یا خط‌وخش بسیار بالا است. با توجه به اعداد و ارقام و مشخصات روی کاغذ، ممکن است که نماینده شیائومی در وضعیت بهتری قرار داشته باشد. ولی در عمل این گوشی گلکسی S24 است که از رقیب در بخش‌های مختلف پیشی می‌گیرد.

 

نمایشگر گوشی گلکسی همانند شیائومی مجهز به پنل LTPO بوده و علاوه بر آن از رفرش‌ریت 120 هم بهره می‌برد. کیفیت و کارایی دوربین یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که بیش از نیمی از کاربران در انتخاب گوشی در اولویت اولشان قرار می‌دهند. قبل از مقایسه دوربین این دو گوشی پرچم‌دار حائز اهمیت است که بگوییم دوربین‌های هر دو گوشی تقریبا ویژگی‌های خاص خوب خودشان را دارند. اما با توجه به تست‌های Dxomark، در نهایت گلکسی امتیاز 133 و شیائومی امتیاز 138 را کسب کرده‌اند که این تفاوت ناچیز خیلی به چشم نمی‌آید.

 

گوشی شیائومی 14 دارای سه دوربین در پنل پشتی خود است. دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم ۱/۶ و اندازه لنز ۱/۳۱  اینچ با پشتیبانی از فوکوس خودکار لیزری و لرزشگیر اپتیکال و امکان فیلمبرداری 24 فریم 4K در حالت HDR و 60 فریم 4K در حالت +HDR10 و دالبی ویژن HDR با عمق رنگ ۱۰ بیتی. یک سنسور فوق عریض ۵۰مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 2/2 و زاویه دید ۱۱۵درجه و دوربین سوم ۵۰مگاپیکسلی تله‌فوتو با امکان زوم ۳/۲ برابری اپتیکال و امکان عکاسی از فواصل ۱۰ سانتی‌متری (ماکرو). لنز سلفی این گوشی هم ۳۲مگاپیکسلی با لنز ۲۲میلی‌متری و کیفیت فیلم‌برداری 60 فریم 4K است.

 

در مقابل گوشی گلکسی S24 هم سه دوربین روی پنل پشتی خود دارد. دوربین اصلی ۵۰مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم ۱/۸  و اندازه لنز ۱/۵۶ اینچ و پشتیبانی از لرزشگیر اپتیکال با امکان فیلمبرداری در وضوح 24 فریم 8K و 60 فریم 4K و 240 فریم فول اچ‌دی با پشتیبانی از +HDR10 و صدای استریو. سنسور دوم فوق عریض با اندازه 12مگاپیکسلی و گشودگی دیافراگم 2/2، زاویه دید ۱۲۰درجه و پشتیبانی از لرزشگیر Super Steady در فیلمبرداری و دوربین سوم ۱۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو که امکان زوم ۳ برابری اپتیکال را به شما می‌دهد. سلفی این گوشی هم ۱۲مگاپیکسلی با لنز ۲۶میلی‌متری و کیفیت فیلم‌برداری 60 فریم 4K است.

  

یکی دیگر از مواردی که برای بسیاری از افراد در انتخاب گوشی هوشمند اهمیت دارد طول عمر باتری و سرعت شارژ شدن آن است.

 

از گوشی گلکسی S24 آغاز می‌کنیم. این گوشی دارای باتری با ظرفیت 4 هزار میلی آمپر ساعتی بوده که طول عمر باتری خوبی هم دارد. در مقابل آن گوشی شیائومی 14 با داشتن 600 میلی آمپر ساعت ظرفیت باتری بیشتر از رقیب پیشی می‌گیرد. طبق بررسی‌هایی که روی این دو باتری انجام گرفت، باید گفت که گلکسی S24 تنها در مورد شارژدهی در استفاده‌ از شبکه‌های اجتماعی و انجام بازی از رقیب جلوتر است. اما در موارد دیگری مثل شارژدهی هنگام مکالمه، پخش موسیقی، تماشای ویدئو و دیگر موارد این شیائومی است که برتری دارد.

 

به صورت کلی، شیائومی 14 یک نصف روز بیشتر از گلکسی S24 در حالت معمولی شارژدهی دارد؛ به خصوص در بخش مکالمه و پخش موسیقی که اختلاف به بیش از 5 ساعت می‌رسد. از دیگر موارد مهمی که باید به آن اشاره کرد هم این است که بعد از گذشت 30 دقیقه از مدت زمان شارژ گوشی، گلکسی S24 به 59درصد از شارژ خود می‌رسد درحالی که نماینده شیائومی تقریبا نزدیک به 100درصد یعنی 94 درصد شارژ می‌شود. این بدان معناست که قطعا شیائومی 14 از این لحاظ برتر است. علاوه بر همه این‌ها که پیشتر هم به آن اشاره کردیم، گوشی شیائومی دارای شارژر درون جعبه است درحالی که گوشی گلکسی فاقد آن بوده و می‌بایست جداگانه آن را تهیه کنید.

 

کدخبر: ۵۶۰۰۶۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر