کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۱۸۲۷
تاریخ خبر:

کشف ایراد خطرناک در سیستم‌عامل گوشی آیفون

کشف ایراد خطرناک در سیستم‌عامل گوشی آیفون

قطع شدن آلارم گوشی آیفون پس از دریافت به‌روزرسانی iOS ۱۷ گروهی از کاربران را کلافه کرده است

یکی از کاربران آیفون در شبکه‌ اجتماعی Reddit اعلام کرده آلارم گوشی آیفونش به‌درستی خاموش نمی‌شود. او از بقیه پرسیده با چنین برخورد داشته‌اند یا نه. تعداد افرادی که به این سوال پاسخ مثبت دادند، زیاد است و همین مسئله نشا می‌دهد سیستم عامل گوشی‌های اپل با مشکل جدی روبرو است. 

 گاهی‌اوقات آلارم آیفون بدون اینکه صدایی ایجاد کند خودبه‌خود خاموش می‌شود. اکثر کاربرانی که با این مشکل مواجه هستند، آلارم‌های زیادی را پشت سر هم تنظیم کرده بودند. ظاهراً این مشکل مربوط به iOS ۱۷ و قابلیتی به نام Attention Aware اپل است.

به گفته‌ یکی از کاربران، ویژگی Attention Aware درست کار نمی‌کند و باید آن را در تنظیمات گوشی خاموش کرد؛ چرا که گوشی به سبب این قابلیت به اشتباه فکر می‌کند که شما در حال نگاه کردن به صفحه‌ی گوشی هستید و آلارم را خاموش می‌کند.

ویژگی یادشده از دوربین جلو برای تعیین اینکه آیا به آیفون خود توجه می‌کنید یا خیر استفاده می‌کند و براساس آن اقدام می‌کند. به عنوان مثال، اگر تشخیص دهد که شما به گوشی خود نگاه می‌کنید، حجم صدای هشدارها را کاهش می‌دهد.

اگر این مشکل را تجربه کرده‌اید، می‌توانید قابلیت Attention Aware را با رفتن به بخش تنظیمات Accessibility یا منوی Face ID & Attention خاموش کنید. باید دید آیا اپل به‌روزرسانی جدیدی برای رفع این مشکل ارائه خواهد کرد یا خیر.

کدخبر: ۵۵۱۸۲۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر