کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۴۸۴۵
تاریخ خبر:

دو مدل جدید تویوتا به ایران رسید| عرضه تویوتا کمری و فرانت لندر هیبرید در سامانه جانبازان

دو مدل جدید تویوتا به ایران رسید| عرضه تویوتا کمری و فرانت لندر هیبرید در سامانه جانبازان

این دو مدل خودرو طبق شنیده‌ها قرار است در سامانه خودروهای وارداتی جانبازان ثبت‌نام بشوند

هفت صبح| دو مدل تویوتا با یک شرکت خصوصی در حال ورود به ایران است. اما خبر مهم‌تر بازگشت دوباره تویوتا کمری به ایران است. این دو مدل خودرو طبق شنیده‌ها قرار است در سامانه خودروهای وارداتی جانبازان ثبت‌نام بشوند؛ اگرچه هنوز واردات خودروهای جانبازان موانع بی‌شماری دارد که مهم‌ترین آن تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی است و هنوز تکلیف 32 هزار جانبازی که در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند، نامشخص است.

 

به هرحال ورود دوباره تویوتا کمری به ایران خبر خوبی محسوب می‌شود. ماشین محبوبی که سال‌ها یکه‌تاز خیابان‌ها بود. نسل سوم کمری از سال ۲۰۰۵ توسط ایرتویا وارد کشورمان شد و حضور آن تا مدل‌های ۲۰۱۶ نسل هفتم در ایران تداوم داشت. با ممنوعیت واردات خودرو در سال ۱۳۹۷، مدل جدیدی از کمری به بازار ایران نرسید اما تولید نسل هشتم آن از سال ۲۰۱۸ شروع شده و تا امروز در دسترس خریداران جهانی قرار دارد.

 

مشخصات تویوتا کمری 2024 وارداتی

تویوتا کمری با موتور ۲ لیتری چهار سیلندر و ۱۶ سوپاپه، دارای حجم موتور ۱۹۸۷ سی‌سی است و از سیستم تنفس هیبرید بهره می‌برد. این خودرو با دیفرانسیل جلو و جعبه‌دنده E-CVT، حداکثر قدرتی معادل ۱۵۲ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاوری برابر با ۱۸۸ نیوتن متر در ۴۴۰۰ دور در دقیقه تولید می‌کند. همچنین، این خودرو دارای موتور برقی با حداکثر توان ۱۱۳ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۰۶ نیوتن متر است.

8

در مجموع، توان ترکیبی این خودرو به ۱۹۴ اسب بخار و گشتاور ترکیبی آن به ۲۴۰ نیوتن متر می‌رسد.تویوتا کمری به عنوان یک خودروی سواری شهری با قابلیت‌های متنوع، به دلیل عملکرد بهینه و تجهیزات پیشرفته، مورد توجه مصرف‌کنندگان قرار دارد. این خودرو با مصرف سوخت ترکیبی 8/2 لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، در مدل‌های جدیدتر به 7/3 لیتر کاهش یافته و مدل هیبریدی آن تنها 4/5 لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف دارد.

 

مشخصات فرانت لندر هیبرید 2024

تویوتا فرانت لندر ۲۰۲۴ با یک موتور ۲ لیتری به قدرت ۱۷۱ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۶۵ نیوتن‌متر به همراه یک گیربکس اتوماتیک CVT و سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک به بازار ایران عرضه می‌شود. این خودرو حدود 8/5 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر سوخت مصرف می‌کند و حدود ۱۴۰۰ کیلوگرم وزن دارد. همچنین یک سامانه هیبریدی خفیف نیز در این خودرو به کار گرفته شده تا میزان مصرف سوخت آن کمتر شود و برد حرکتی بالاتری را با یک باک بنزین ارائه دهد.این کراس‌اوور جمع و جور می‌تواند تا ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد و شتاب صفر تا 100 آن نیز چیزی حدود ۱۰ ثانیه است.

2

تویوتا فرانتلندر یک باک سوخت ۴۷ لیتری دارد که برای متوسط مصرف زیر ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، گنجایش مناسبی به حساب می‌آید.سیستم تعلیق عقب این خودرو از نوع یکپارچه میل پیچشی است که در کاهش سطح هندلینگ تاثیرگذار خواهد بود. اما به هر حال این ماشین خانوادگی، پایداری مناسبی در سرعت‌های متعادل ارائه می‌دهد و نگرانی چندانی از این بابت وجود ندارد. کیفیت سواری نیز خیلی خشک نیست و احتمالا باعث آزار سرنشینان نخواهد شد.

 

کدخبر: ۵۶۴۸۴۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر