کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۷۵۲۵
تاریخ خبر:

مانور برقی‌ها از چری تا رولزرویس در نمایشگاه چین

مانور برقی‌ها از چری تا رولزرویس در نمایشگاه چین

ماشین‌های جدید دنیا با همه توان در اتوشو پکن به نمایش در‌آمدند

هفت صبح| دنیای آینده انگار از آن برقی‌ها و هیبریدهاست. دنیایی که چینی‌ها در آن می‌خواهند حرف اول را بزنند. این را از نحوه چینش ماشین‌ها در یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های خودروی دنیا که در پکن در حال برگزاری است، می‌توان فهمید. اگرچه بیشتر تلاش‌ها رفتن به سمت خودروهای هیبرید و پلاگین هیبرید است.

 

در اولین ساعت‌های حضور در نمایشگاه در روز اول، کمپانی چری در حضور میهمانان زیادی که از کشورهای مختلف به این غرفه دعوت شده بودند، از تیگو9 محصول جدید خود رونمایی کرد. محصولی که در دسته پلاگین هیبریدی‌ها قرار می‌گیرد. تیگو 9 در واقع لوکس‌ترین و جدیدترین پرچمدار چری است که در نمایشگاه خودروی پکن با یک رونمایی پر‌زرق و برق و حضور مهمانان خارجی،‌ خودی نشان داد.

 

فکرش را بکنید در جایی که بنتلی، لامبورگینی، بنز و ب.‌ام.و در حال خودنمایی هستند، در غرفه چری هنگام رونمایی جای سوزن انداختن هم نبود.  نمایشگاهی که البته ایراداتی نیز به آن وارد بود که خب شاید بعد از اتمام نمایشگاه مشخص شود چرا توضیحات خودروها در غرفه‌ها در کنار ماشین‌ها قرار داده نشده بود. این نمایشگاه تا پانزدهم اردیبهشت ادامه دارد. کمپانی چری یکی از بزرگترین غرفه‌ها را در این نمایشگاه به خود اختصاص داده است.

نمایشگاه خودرو چین ۴

در این گزارش به اختصار محصولاتی که در این نمایشگاه برای نمایش قرار داده شده را توضیح می‌دهیم. نکته جالب حضور زیاد بلاگرها و اینفلوئنسرهای خودرویی در روز پرس‌دی بود. از هر کشوری همه جلوی دوربین‌ها در حال توضیح مشخصات ماشین‌ها بودند.

 

در این نمایشگاه ۱۱۷مدل خودرو توسط ۳۰شرکت خودروساز جهان به نمایش درآمد. امسال این نمایشگاه با تمرکز بر انرژی‌های نو و با عرضه ۲۷۸ خودروی برقی در حال برگزاری است. از مرسدس بنز تمام برقی کلاس G گرفته تا فولکس‌واگن ID.CODE  و هوندا و رولزرویس همه اینجا هستند.

 

کمپانی چری با این محصولات خودنمایی کرد:

 

 

تیگو 9

 

تیگو ۹ جدید اولین خودروی چری در این نمایشگاه بود‌ که در ساعات اولیه نمایشگاه برای خبرنگاران رونمایی شد. تیگو ۹ در اصل پرچمدار محصولات چری بوده و‌ در واقع می‌توان فول‌ترین نسخه آن را لوکس‌ترین محصول چری تحت برند خویش دانست. تیگو ۹ فیس‌لیفت حاضر در نمایشگاه پکن بج پلاگین هیبرید را دارد و این یعنی با خودرویی نسبتا پاک روبه‌روییم که ابعاد بسیار بزرگی داشته و راحتی فوق‌العاده‌ای دارد.ماشین‌های پلاگین هیبرید با شعار هوای پاک، مانور عجیبی در این نمایشگاه ‌ داشتند.

 

 

 

تیگو۸

 

 

تیگو ۸ جدید یا همان تیگو ۸ فیس‌لیفت محصول جدید دیگری از چری در نمایشگاه خودروی پکن است. این محصول که تا چند روز قبل از رونمایی اصلی، چری تصاویر گنگی از آن منتشر کرده بود، در واقع نسل جدید فونیکس تیگو ۸ پرو در ایران محسوب می‌شود که به احتمال زیاد به ایران هم وارد شود. چری اعلام کرده این محصول هم مانند نسل قبل با تیپ‌های مختلفی روانه بازار خواهد شد.تیگو ۸ جدید از نظر فنی شبیه ‌ فونیکس تیگو ۸ پرومکس بوده و از یک پیشرانه ۲ لیتر ۴ سیلندر توربوشارژ بهره می‌برد.

 

  

شوآف شاسی‌بلند‌های تویوتا

 

تویوتا مانند هر خودروساز دیگری در نمایشگاه خودروی پکن 2024 حضور یافت و از محصولات جدید خود رونمایی کرد. این کمپانی دو مدل جدید را معرفی کرد که bZ3C و bZ3X نام دارند و قرار است از سال آینده به بازار عرضه شده و به فروش برسند.

 

  

مدل bZ3C

 

مدل bZ3C نمونه تولید شده کانسپت کراس‌اوور bZ است که ‌‌سال گذشته در نمایشگاه خودروی شانگهای معرفی شده بود. البته اکنون به‌نظر می‌رسد ‌‌نمونه جدید با دوربین‌های جانبی ساخته شده و ارتفاع لبه خودرو نیز در جلو به پایین آمده است. در بخش جلویی، چراغ‌های خوشه‌ای C شکل حضور دارند و نمای سپر نیز بسیار به پریوس جدید شباهت دارد.

 

  

مدل bZ3X

 

bZ3X که تویوتا برای ساخت آن از کانسپت bZ FlexSpace سال گذشته الهام گرفته است، در بخش طراحی، نسبت به bZ3C کمی محتاطانه‌تر عمل کرده و چراغ‌های پویا در بخش جلویی و عقب آن حضور دارند. در جلو، سیستم لیدار قرار گرفته، همچنین تویوتا در بدنه این مدل نیز مانند نسخه بالا، از طراحی دو رنگ بهره برده، بنابراین هرچیزی که بالاتر از پنجره‌ها قرار بگیرد، در رنگ مشکی ظاهر خواهد شد. البته درباره مشخصات ماشین‌ها اطلاعات زیادی نمی‌توان نوشت چون واقعا اطلاعات چندانی در دسترس نبود.

  

ب.ام.و و مانور برقی!

 

کمپانی ب.ام.و روی ب.ام.و سری 4 تغییراتی داده و آن را با دو رنگ و یک تیپ جدید به نمایشگاه آورده است. خودروی برقی ب.ام.و ‌i4  که محبوب‌ترین خودروی برقی آلمانی به شمار می‌آید نیز در این نمایشگاه حضور دارد.

 

  

لامبورگینی با یک شاسی‌بلند برقی

 

کمپانی لامبورگینی شاسی‌بلند اوروس SE را روی استیج قرار داده که به یک موتور هشت سیلندر بنزینی و یک موتور برقی مجهز شده است. این پیشرانه در مجموع 789 اسب بخار نیرو تولید می‌کند و شتاب صفر تاصدی برابر با 4/3 ثانیه دارد.اینکه در کنار اسم‌های بزرگ خودروسازی جهان هم نام برقی را می‌بینیم به هرحال یعنی برقی‌ها به سرعت در حال پیشرفت هستند با اینکه ماشین‌بازهای واقعی خیلی هم از این موضوع استقبال نمی‌کنند.

 

  

بنز برقی هم هست

 

مرسدس بنز محصولات زیادی برای نمایش به این نمایشگاه آورده است. اما اسم برقی در کنار بنز کلاس جی هم در نوع خود جالب است. مرسدس بنز کلاس G برقی که از کانسپت این خودرو چند سال پیش رونمایی شده بود ولی سرانجام نسخه نهایی و تولید شده آن به معرض نمایش گذاشته شده است. این خودرو به چهار موتور برقی مجهز شده است و 579 اسب بخار قدرت دارد.

 

   

فولکس‌واگن

 

کمپانی فولکس‌واگن خودروی جدیدی برای مشتریان چینی تولید کرده که زبان طراحی جدید آن به‌طور خاص مشتریان چینی را مد نظر قرار داده است. خودروی جدید فولکس‌واگن ID.CODE از جدیدترین فناوری‌ها بهره می‌برد و می‌تواند از سیستم خودران سطح 4 پشتیبانی کند.

 

  

رولزرویس گوست

نمایشگاه خودرو چین ۳

 

رولزرویس گوست با موتور 12سیلندر، 563اسب بخار و 850نیوتن متر گشتاور در نمایشگاه پکن حاضر است. رنگ جذاب این ماشین یک بنفش خوشرنگ است. 

نمایشگاه خودرو چین ۲

این گزارش‌ ادامه دارد. مشخصات بیشتر ماشین‌ها و اتفاقات چین و خبرهای نمایشگاه پکن را در روزها آینده هم بخوانید.

کدخبر: ۵۵۷۵۲۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر