کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۶۶۳۴
تاریخ خبر:

این مورد فقط در بازار ایران اتفاق می‌افتد

این مورد فقط در بازار ایران اتفاق می‌افتد

افزایش قیمت عجیب خودرویی که قرار بود توقف تولید شود!

هفت صبح|  در روزهای انتهایی هفته‌ای که گذشت خبر رسید بعد از حواشی فراوان، ایران‌خودرو مجوز تولید دوباره پژو پارس را گفته است. خودرویی که به دلیل پاس نکردن استانداردها قرار بود توقف تولید شود.

براساس مصوبه جدید وزارت صمت و ادامه تولید پژو پارس در سال 1403، شرکت ایران‌خودرو قیمت جدید 4 محصول از این خانواده را اطلاع‌رسانی کرد.

 

طبق آخرین توافق ایران‌خودرو و سازمان ملی استاندارد قرار بود پژوپارس تا پایان بهار تولید شود؛ این در شرایطی است که با افزایش قیمت به نظر می‌رسد ‌ تولید تا پایان سال هم تداوم یابد.طبق آخرین بخشنامه اعلامی شرکت ایران‌خودرو ، با دریافت مجوز قیمت جدید پارس با موتور XU7P ویژه فروردین و اردیبهشت ماه ۴۴۵ میلیون و ۷۴۲ هزارو ۳۰۰ تومان تعیین شده است.

 

افزایش قیمت پژوپارس در حالی است که قیمت این خودرو در بازار آزاد هم‌اکنون بیش از 670 میلیون تومان است و هنوز هم حاشیه سود بسیار بالایی دارد و سرمایه‌گذاری روی این محصول بسیار ارزشمند است . بدین ترتیب با افزایش قیمت این خودرو به نظر می‌رسد مناقشه سازمان ملی استاندارد و شرکت تولیدکننده به پایان رسیده و نظر هر دو طرف تداوم تولید همراه با رشد قیمت است.

 

مردادماه سال گذشته شرکت ایران‌خودرو بنا بر تصمیم سازمان ملی استاندارد منبی بر توقف تولید این خودرو ،  خاتمه تولید خودروی پژوپارس را در تمامی سایت‌های تولیدی خود اعلام و سورن پلاس را به عنوان خودروی جایگزین معرفی کرده بود.

 

این شرکت طبق اخطار سازمان ملی استاندارد مبنی بر اینکه پژوپارس تا نیمه اسفندماه فرصت تولید خواهد داشت‌، نسبت به توسعه خط تولید سورن پلاس برنامه‌ریزی کرده بود.با این حال سازمان ملی استاندارد با توجه به تعهد تحویل 172 هزار و 418  دستگاه پژوپارس توسط ایران‌خودرو، به سرعت از موضع خود عقب‌نشینی کرد و از کیفیت این خودرو تا بهار سال آینده اظهار رضایتمندی کرده بود اما اظهار رضایتمندی از کیفیت این خودرو از سوی سازمان ملی استاندارد برای ایران خودرو کافی نبود بنابراین با افزایش قیمت‌، تولید پژوپارس تداوم پیدا کرده است.

 

 

پژو پارس TU5-ELX با قیمت 950 میلیون!

روز جمعه اگر قیمت این خودرو را در سایت‌های فروش خودرو برررسی کنید، در بازار آزاد پژو پارس TU5-ELX، 950 میلیون تومان ناقابل قیمت دارد. توجه کنید ماشینی که به گفته خود مسئولان سازمان استاندارد، استانداردهای لازم را پاس نکرده بود و حالا با این رقم در بازار وجود دارد. در حالی که قیمت کارخانه‌ای این خودرو 340 میلیون تومان است. در حالی که قیمت جدید این خودرو حدود 445 میلیون و 700 هزار تومان در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت. همچنین مشخص نیست این پژو پارس که قرار است تولید شود با رعایت استانداردهای 85 گانه است یا خیر؟ 

 

پیش از این هر دستگاه پژو پارس سال را با قیمتی حدود 294 میلیون تومان برای متقاضیان فاکتور می‌کردند و به این ترتیب، شاهد آن هستیم که قیمت پژو پارس با موتور XU7P حول و حوش 150 میلیون تومان در کارخانه  رشد کرده است.  هنوز پژو پارس سال مدل 1403 در بازار آفتابی نشده اما مدل 1402 این خودرو با قیمتی نزدیک به 675 میلیون تومان در بازار داد و ستد می‌شود. بنابراین قیمت این محصول محبوب ایران خودرو با مدل 1402 به نسبت قیمت کارخانه‌ای آن حدود 380 میلیون تومان اختلاف را نشان می‌دهد.

 

حال فرض کنیم همین اختلاف قیمت کارخانه‌ای و بازار با توجه به قیمت جدید پژو پارس در مبدا رقم بخورد. یعنی فاصله حدود 400 میلیون تومانی فعلی میان قیمت کارخانه‌ای و بازاری پژو پارس به قیمت جدید اعلامی این محصول محبوب ایران خودرو اضافه شود. بنابراین قیمت پژو پارس سال در بازار می‌تواند تا حوالی 850 میلیون تا 900 میلیون تومان بالا بیاید. نباید از یاد برد که قیمت حدود 900 میلیون تومانی پژو پارس سال در بازار تنها تحت تاثیر افزایش قیمت کارخانه‌ای این خودرو رقم خورده ‌ و عواملی مانند نرخ ارز یا انتشار اخبار خارج از بازار هنوز تاثیر خود را روی پیش‌بینی قیمت پژو پارس سال در بازار نگذاشته‌اند.

 

کدخبر: ۵۵۶۶۳۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر