کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۶۶۳۳
تاریخ خبر:

نیسان قشقایی ۲۰۲۵ رونمایی شد

نیسان قشقایی 2025 رونمایی شد

ژاپنی جدید با طراحی جسورانه الهام گرفته از کلاهخودهای سامورایی ژاپنی از راه رسید

هفت صبح|  نیسان قشقایی، خوشنام ژاپنی که در سال 2022 پرفروش‌ترین خودروی بریتانیا شد و در سال 2023 رتبه دوم پرفروش‌ها را از آن خود کرد حالا با طراحی جدید مدل 2025 از راه رسیده است.

 

البته که نیسان قشقایی با ایران ناآشنا نیست. در دوره جدید واردات این شاسی‌بلند ژاپنی با شرکت نامی‌خودرو به ایران آمده و در سامانه فروش هم مخصوص جانبازان عرضه شد. از سوی دیگر، در گذشته نیسان قشقایی به صورت مونتاژ در ایران حضور داشت.

 

انتخاب نام این ماشین هم در نوع خود جالب است. نیسان قشقایی سال 2007 تولید شد. در سال 1388، خبرگزاری مهر به نقل از پارس‌خودرو مطلبی درباره علت‌نامگذاری قشقایی منتشر کرد. شرکت خودروسازی نیسان ژاپن اعلام کرد نام خودرو قشقایی برگرفته شده از ایل قشقایی ساکن در استان فارس ایران است.

 

در نامه ارسالی از شرکت نیسان آمده بود؛ این نام از قبیله قشقایی که ایلی چادر‌نشین هستند و در اطراف شهر شیراز سکونت دارند، الهام گرفته شده و دلیل انتخاب نام قشقایی برای یکی از جدید‌ترین و با کیفیت‌ترین خودروهای شاسی‌بلند (SUV ) نیسان ژاپن‌، همزمانی توانایی‌های این خودرو در عملکرد مناسب در شهرها و بیابانها و مناطق صعب‌العبور و کوهستانی است.

 

حالا مدل 2025 این خودرو به صورت رسمی معرفی شده است.

   

تغییرات ظاهری نیسان قشقایی جدید

نیسان قشقایی ۲۰۲۵

مهم‌ترین تغییر بیرونی این خودرو در قسمت جلو صورت گرفته است؛ یعنی جایی که جلوپنجره کرومی V شکل و چراغ‌های چنگال شکل حذف شده و جای آن را جلوپنجره‌ای بزرگ‌تر گرفته که با الهام از زره سربازان ژاپنی یعنی سامورایی‌ها طراحی شده است. در طرفین این جلوپنجره هم چراغ‌های جلو به شکل مخفی و دی‌لایت‌های باریکی خودنمایی می‌کند. تغییرات در عقب خودرو جزئی‌تر بوده و صرفاً شامل گرافیک جدید چراغ‌های عقب و اصلاح سپر با بخش پایینی اسپرت‌تر می‌شود. نیسان همچنین برای قشقایی نسخه جدیدی به‌نام N-Design را ارائه کرده است که تریم‌های بیرونی همرنگ بدنه و رینگ‌های 20 اینچی بجای 19 و 18 اینچی را به همراه دارد. بااین‌وجود، در پیشرانه‌ها هیچ تغییری صورت نگرفته است و بنابراین خریداران می‌توانند از بین همان دو نوع پیشرانه قبلی یکی را انتخاب کنند.

 

 

مشخصات داخلی نیسان قشقایی جدید

نیسان قشقایی ۲۰۲۵ تصویر

کابین قشقایی دقیقاً جایی‌ست که به‌رغم ظاهر خودرو، خصوصاً نمای جلوی آن، همچنان تا حد زیادی کلاسیک باقی مانده است. در اینجا، نمایشگر مرکزی خودرو قدری بزرگ‌تر و عریض‌تر شده است تا کلیدهای فیزیکی درون کابین کاهش یابند و خوشبختانه خبری از مانیتور و کلاستر یکپارچه نیز نیست. از نظر متریال کابین و طرح برخی قطعات دکوراتیو نیز بهبودهایی در داخل قشقایی جدید رخ داده است. تهویه اتومات دوگانه، گرم‌کن صندلی‌های جلو، سیستم کنترل پایداری و کشش، شیفتر الکترونیکی دنده، ترمز پارک برقی و اتوهلد، تریم چرم داخلی، صندلی برقی راننده، سیستم کنترل پایداری و کشش، سیستم‌های کمکی رانندگی، دوربین ۳۶۰ درجه و… نیز از جمله امکانات ایمنی و رفاهی در قشقایی جدید به شمار می‌آیند.

 

 

مشخصات فنی نیسان قشقایی 2025

 

برای قشقایی ۲۰۲۵ ویژه بازار اروپا، دو پیشرانه هیبرید ارائه می‌شود. در مدل پایه قشقایی مجهز به پیشرانه هیبرید، موتور 3/1 لیتری توربوشارژ، ۱۴۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این نسخه از قشقایی با ۲۴۰ نیوتن‌متر گشتاور و گیربکس CVT، در مدت زمان ۱۰ ثانیه به مرز سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست می‌یابد.در نیسان قشقایی e-Power نیز موتور سه سیلندر 5/1 لیتر توربوشارژ و موتور برقی، ۱۹۰ اسب بخار قدرت ارائه می‌کنند. نهایت گشتاور این مدل هم ۳۰۰ نیوتن‌ متر اعلام شده است. گفتنی است پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی قشقایی با حدود ۱۵۰ اسب بخار قدرت نیز به همراه گیربکس CVT همچنان برای این خودرو در برخی بازارها نظیر امارات، در دسترس خواهد بود.

 

 

 

کدخبر: ۵۵۶۶۳۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر