کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۶۱۳۷
تاریخ خبر:

منتظر ورود هیوندای کُنا باشید

منتظر ورود هیوندای کُنا باشید

واردکننده قدیمی کمپانی هیوندای وارد میدان شد

هفت صبح|  در چند روز اخیر خبرهایی مبنی بر حضور هیوندای کُنا در کشور منتشر شده است و حتی چند دستگاهی از این خودرو مشاهده شده که عکس‌هایش در فضای مجازی دست به دست می‌شود. گفته می‌شود واردکننده قدیمی کمپانی هیوندای یعنی کرمان‌موتور برای واردات این خودرو قدم بلندی برداشته است.

 

بعد از سال 1394  و امضای توافقنامه برجام‌‌، هیوندای کُنا در کنار خودروهای اکسنت و النترا قرار بود توسط کرمان‌موتور در کارخانه شهر بم مونتاژ شود که با برهم خوردن برجام فقط تعداد بسیار کمی اکسنت النترا تولید شدند و کُنا هم به این مرحله نرسید.

 

حالا مجدد خبر از حضور این خودرو در لیست وارداتی‌ها داده می‌شود. پایگاه خبری خودروبانک عکس‌هایی از این ماشین ‌روی خودروبر در حال تردد در خیابان را منتشر کرده است. هیوندای کُنا مشاهده شده برای سال 2024 است و گمانه‌زنی می‌شود شرکت کرمان خودرو (KTL) قصد دارد جدیدترین نسخه این کراس‌اوور مطرح هیوندای را وارد کشور کند.

هیوندای کنای وارداتی

 

اگرچه ‌ این مدل هم در نوع بنزینی، هیبرید و برقی تولید شده و باید دید کدام مدل قرار است به کشور بیاید. حال باید دید مشخصات ظاهری و فنی این خودرو چیست و البته که با چه قیمتی در ایران عرضه خواهد شد. در ضمن برای لحاظ قیمتی واقعا دست‌ها بسته است. با افزایش هر روزه نرخ دلار واقعا قیمت قطعی را نمی‌توان حدس زد. از سوی دیگر هزینه تعرفه‌ها و گمرک و سایر موارد را نیز باید به این لیست قیمتی اضافه کرد. مضاف بر اینکه وقتی خودرو وارد می شود از دست واردکننده خارج شده و در بازار آزاد رقمی نجومی پیدا می‌کند.

    

مشخصات ظاهری هیوندای کُنا 2024

 

هیوندای کُنا در سری اول سال 2017 معرفی شد و از سال 2023 نسل دوم آن در حال تولید است. این خودرو در سه مدل تولید می‌شود بنزینی، برقی و هیبریدی که مونتاژ آن در کره جنوبی، چک و اندونزی انجام می‌شود.

 

حذف جلوپنجره سنتی و نصب چراغ‌های باریک، نسل دوم هیوندای کُنا را بسیار متفاوت از رقبا شکل داده است. این خودرو، به خوبی زبان طراحی جدید شرکت سازنده را نشان می‌دهد.

 

لبه‌ کاپوت برای نصب روشنایی روز استفاده شده ‌ و نور اصلی، طرفین سپر قرار دارد. برای نسخه‌‌ بنزینی و هیبرید، فضای خالی نسبتا بزرگ برای هدایت هوا به سمت پیشرانه دیده می‌شود اما مدل برقی، در این قسمت، قطعه‌‌ فلزی همرنگ بدنه، با درگاه مخصوص شارژ باتری دارد که شدیدا توی ذوق می‌زند.

 

حجم‌دهی بدنه برای کاپوت و سپر نیز، ساده و کم‌هیجان است. بخش عقب خودرو نیز همانند جلو دارای نوار نورانی است و چراغ‌های عقب در گوشه بیرونی و زیر این نوار جای گرفته‌اند. ابعاد کُنا 2024 نسبت به نسل قبلی افزایش یافته و به ترتیب 4/35، 1/825، 1/58 (با رینگ 17 اینچی) و 2/66 متر گزارش شده است.

هیوندای کونای وارداتی ۱

 

  ‌مشخصات فنی هر سه مدل کُنا

 

پدال درباره هر سه مدل فنی هیوندای کُنا نوشته است؛ سیستم انتقال نیرو برای کُنا، در دو نسخه‌‌ محرک جلو و دو دیفرانسیل فراهم است. ارزان‌ترین مدل بازار اروپا، موتور ۲ لیتر تنفس طبیعی با قدرت ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۱۸۰ نیوتن‌متر دارد.

 

این کراس‌اوور با گیربکس IVT هیوندای عرضه می‌شود که از نظر فنی، نمونه‌‌ ارتقایافته‌‌ CVT است و حس رانندگی نزدیک به مدل‌های اتوماتیک دنده‌ای دارد. هیوندای کُنا با تجهیزات مذکور، در زمان ۱۰ ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برساعت می‌رسد و میانگین مصرف سوخت ۸ لیتر در 100 کیلومتر دارد. در غالب کشورهای دنیا، کُنا مجهز به موتور 1/6 لیتر توربو عرضه می‌شود. این مدل با ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۵ نیوتن‌متر گشتاور، سرعت‌گیری صفر تا 100 کیلومتر برساعت ۸ تا ۹ ثانیه و میانگین مصرف سوخت ۸ لیتر در 100 کیلومتر دارد. برای کُنا 1/6 لیتر توربو، گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته ارائه می‌شود.

    

بررسی قیمت هیوندای کُنا وارداتی

 

همانطور که در بالا توضیح دادیم واقعا گمانه‌زنی درباره قیمت خودروهای وارداتی کار آسانی نیست.در نهایت بتوان گفت مدل موتور ۲ لیتر در بازار امارات، آستانه قیمت ۱۶ تا ۱۷ هزار دلار دارد. برای نسخه 1/6 لیتر توربو، نزدیک به ۲۰ هزار دلار پرداخت می‌شود و هیوندای کُنا برقی، ۳۴ هزار دلار است.حالا شما در نظر بگیرید اصلا با دلار 60 هزار تومانی قیمت این ماشین چقدر خواهد بود؟

 

 

 

کدخبر: ۵۵۶۱۳۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر