کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۵۴۱
تاریخ خبر:

سلام بر حکمرانان جدید بازار خودروهای خارجی

سلام بر حکمرانان جدید بازار خودروهای خارجی

بعد از سال‌ها بالاخره ژاپن و کُره بخشی از بازار واردات را به دست آوردند

روزنامه هفت صبح| حالا می‌توان گفت بعد از سال‌ها ژاپنی‌ها و کره‌ای‌ها بالاخره حکمرانی سابق خود را بر بازار ماشین‌های خارجی و وارداتی ایران پس گرفتند. بازاری که بعد از بسته شدن واردات در سال 1397، تمام و کمال به دست چینی‌ها افتاده بود. اگرچه ‌ همین حالا هم در ماشین‌های وارد شده ردپای چینی‌ها ‌ محسوس است ولی خب می‌توان گفت نیسان ژاپنی و کیای کره‌ای خالص هم وجود دارند؛

بدون رگ و پی چینی. موید این موضوع هم این است وقتی به سایت ثبت‌نام فروش خودروهای وارداتی ورود می‌کنید، در چند ردیف بالا درخشش سوزوکی، نیسان و تویوتا و هوندا را می‌بینید و زیر لب می‌گویید واردات قطره‌چکانی است؟ بله. قیمت‌ها عجیب و غریب است؟ بله. اما حداقل تا حدودی حتی محدود بالاخره رنگ ماشین‌های دیگری غیر از چینی را هم دیدیم. این پرونده درباره خودروهای وارداتی غیر از چینی است که در سامانه به نمایش درآمده‌اند.

 

‌سوزوکی بالنو/ مدل 2023/ قیمت  یک میلیارد و 505 میلیون تومان
1سوزوکی بالنو

در سال 1402، همزمان با اضافه شدن خودروی بالنو‌ شرکت سوزوکی به لیست وارداتی خودروهای خارجی، شرکت راسا موتور نیز اطلاعات و مشخصات رسمی این خودرو را منتشر کرده است. بالِنوBaleno یکی از محصولات اقتصادی کمپانی ژاپنی سوزوکی است که از سال ۱۹۹۶ در کلاس‌های مختلف با نام‌های متفاوتی تولید و مونتاژ شد.سوزوکی بالنو وارداتی، از موتور 1/5لیتری تنفس طبیعی بهره‌مند شده که 105 اسب‌بخار قدرت و 138 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور به گیربکس 4 سرعته اتوماتیک (با مبدل گشتاور) متصل شده است.

 

سوزوکی بالنو بعد از سوزوکی سیاز دومین خودروی سوزوکی بود که توسط راسا موتور به بازار خودرو معرفی شد تا بعد از مدت‌ها شاهد ورود خودرویی غیر از مبدا چین به بازار باشیم. مصرف سوخت سوزوکی بالنو 5/4 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، شتاب صفر تا ۱۰۰ آن برابر ۱۱ ثانیه با حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت است. به طور کلی سوزوکی بالنو طراحی چندان به‌روزی ندارد و از پیچیدگی‌های سبک طراحی‌های امروزی به دور است. چراغ‌های جلوی این خودرو طراحی بسیار خوبی دارند و نقش بسیار مهمی را در طراحی نمای جلوی این خودرو ایفا می‌کنند و به وسیله نواری کرومی رنگ به یکدیگر متصل می‌شوند. ‌ جلو پنجره این خودرو نیز طراحی خوبی دارد و نشان کرومی برند سوزوکی در وسط آن دیده می‌شود که نمای بسیار خوبی را به وجود آورده است.

 

‌تویوتا لوین بنزینی/ مدل 2023/ قیمت 2 میلیارد و 250 میلیون تومان
2 تویوتا لوین

تویوتا لوین وارداتی برساوش مانند کرولا معین‌خودرو دارای یک پیشرانه ۱۲۰۰ سی‌سی ۴ سیلندر توربوشارژ است‌. حداکثر قدرت این پیشرانه ۱۱۶ اسب بخار و بیشینه گشتاور آن ۱۸۵ نیوتن متر اعلام شده است. قدرت تولیدی پیشرانه لوین توربو هم از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک CVT با تعویض مصنوعی ۱۰ سرعته به چرخ‌های جلوی این خودرو انتقال می‌یابد. اگرچه که معین خودرو هم برای لوین بنزینی نامش را کنار این خودرو قرار داده است. تویوتا لوین وارداتی در نسخه بنزینی، از یک پیشرانه 1/2 لیتری توربوشارژ بهره برده است.

 

این پیشرانه 116 اسب‌بخار قدرت و 185 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. نیروی تولید شده توسط گیربکس CVT به چرخ‌ها منتقل می‌شود. تویوتا لوین بنزینی برای پیمایش هر 100 کیلومتر به 5/6لیتر سوخت نیاز دارد. با ورود به کابین لوین با فضایی مدرن مواجه می‌شویم که همچون بدنه و ظاهر بیرونی دستخوش تغییرات اساسی شده است. طراحی فضای کابین بر خلاف بسیاری از خودروهای چینی همچنان اصالت خود را حفظ کرده و کلیدهای فیزیکی متعددی را می‌توان در بخش‌های مختلف داشبورد و پنل کنسول میانی مشاهده کرد. همچنین داشبورد حجیم با خطوط تند و تیز در نگاه نخست توجه سرنشینان را به خود جلب می‌کند.

 

نیسان قشقایی/ مدل 2024/ قیمت علی‌الحساب 1 میلیارد و 750 میلیون تومان
3 قشقایی

در ادامه برنامه واردات خودرو حالا نامی خودرو به عنوان واردکننده خودروهای برند نیسان نسبت به عرضه یکی دیگر از کراس‌اوورهای نام‌آشنای ژاپنی یعنی نیسان قشقایی 2024 اقدام کرده است.نیسان قشقایی که پیش از این نیز به عنوان یکی از خودروهای مونتاژی در کشورمان سابقه حضور دارد، حالا در جدیدترین نسخه خود به صورت وارداتی و توسط شرکت نامی‌خودرو پا به سامانه واردات خودرو گذاشته ‌ و به زودی قرار است‌ عرضه آن نیز آغاز ‌‌شود. نیسان قشقایی ازجمله محبوب‌ترین کراس‌اووهای برند ژاپنی محسوب می‌شود.

 

نیسان قشقایی ۲۰۲۴ با پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی که توان تولید ۱۵۱ اسب بخار و گشتاور ۱۹۴ نیوتن متری و انتقال این نیرو از طریق یک گیربکس سی‌وی‌تی به محور جلو را دارد، خودرویی است که برای ورود به بازار ایران درنظر گرفته شده است. نیسان قشقایی ۲۰۲۴ با طول ۴۴۰۱ میلیمتر، عرض ۱۸۳۷ و ارتفاع ۱۶۱۲ میلیمتری در دسته شاسی‌بلندهای کامپکت قرار می‌گیرد که با فاصله محوری ۲۶۴۶ میلیمتری فضای مناسبی را برای سرنشینان فراهم می‌کند.

 

ترمزدستی برقی، سیستم دوربین ثبت وقایع، سیستم نشان‌دهنده بادتایرها، سقف سانروف برقی، انتخاب حالت رانندگی، نوربالا اتوماتیک و تطبیقی، اتولایت+چراغ جلوLED، برف پاک‌کن عقب، صندلی چرمی، صفحه نمایش پشت کیلومتر ۶ اینچی، آینه عقب برقی، چراغ روشنایی در روز، اتصال صندلی کودک، سیستم ضد سرقت الکترونیکی، سیستم کنترل حرکت خودرو در سربالایی HAC و سیستم ترمز کنترل لغزش هنگام شتابگیری از جمله امکانات نیسان قشقایی ۲۰۲۴ است.

 

کیا کی 5/ 2023/ قیمت 2 میلیارد و 467 میلیون و 321 هزار تومان
4 کیا

بیش از 2 دهه از حضور کیا اپتیما در بازار کشورمان می‌گذرد‌ و در دوره جدید واردات شاهد ورود نسل جدید اپتیما با کوشاخودرو به کشور بودیم. کیا K5 سدان کمپانی کیا است که از سال ۲۰۰۰ میلادی در پنج نسل به بازار عرضه شده و در بازار با نام‌های اپتیما، مگنتیس و لوتزه شناخته می‌شود، این خودرو در ایران نیز اپتیما نام دارد. در نسل آخر کمپانی کیا تصمیم گرفت تا نام این مدل را در بازارهای دیگر هم به K5 تغییر دهد.

 

کیا K5 همانند نسل‌های قبل اشتراک پلتفرمی و فنی گسترده با هیوندای سوناتا دارد که از طریق بازوی کیا برای گروه هیوندای به فروش می‌رسد. کی ۵ چراغ‌های عقب یکپارچه و اگزوزهای دوگانه دارد. کیا برای اتصال ستون وسط خودرو به ناحیه عقب، استایل فست‌بک را مد نظر قرار داده و به‌همین دلیل، این پیوند به شکلی روان و ناملموس صورت گرفته است.

 

آینه‌های بغل مشکی، سقف مشکی و همچنین سپر مشکی جلو نکات قابل توجه دیگر طراحی هستند، استفاده از رنگ مشکی، در هرچه اسپرت‌تر شدن این سدان وارداتی نقش داشته‌اند. این سدان کره‌ای نسبت به نسل قبلی خود با افزایش ابعاد مواجه شده است و ۴۹۰۴ میلی‌متر طول، ۱۸۵۹ میلی‌متر عرض و ۱۴۴۵ میلی‌متر ارتفاع دارد. فاصله بین دو محور آن هم به ۲۸۴۹ میلی‌متر می‌رسد. ضمن اینکه وزن خالص این سدان حدود ۱۴۷۰ کیلوگرم است.

 

اشکودا سوپرب/ 2023/ قیمت نامشخص
5 اشکودا

شرکت پارس ساتر برای عرضه‌ یک سدان استاندارد اروپا از برند اشکودا آماده می‌شود. سوپرب وارداتی برای بازار ایران، پیشرانه‌های متنوع خواهد داشت. طبق اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت پارس ساتر، اشکودا سوپرب وارداتی بازار ایران، در تیپ NOBLE ثبت سفارش شده اما دارای دو موتور مختلف است. اگر اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت پارس ساتر هوشمند، به واقعیت تبدیل شود، باید منتظر باشیم که اشکودا سوپرب را با دو پیشرانه مختلف در بازار کشورمان ببینیم؛

 

البته هر دو پیشرانه از نوع توربوشارژ بوده و با گیربکس 7 سرعته اتومات دوکلاچه، همراه هستند. این خودرو با دو تیپ پیشرانه 1/4و 2 لیتری عرضه می‌شود که در سامانه یکپارچه با موتور 4/1عرضه خواهد شد. در لیست مشخصات رفاهی این خودرو امکاناتی مثل ورود بدون و استارت دکمه‌ای، استارت از راه دور، شارژر وایرلس، صندلی‌های چرمی، سیستم مانیتورینگ فشار باد تایرها، تنظیم فرمان در چهار حالت، آلارم خستگی راننده، کلاستر دیجیتال10/25 اینچی ، پارک خودکار، تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت و‌ شاگرد در 4 جهت و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوکانال به چشم می خورد. سوپرب1/4لیتری توربو 150 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور تولید میکند که قدرت را از طریق یک گیربکس 7 سرعته دوکلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

 

کیا سراتو/ 2023/ قیمت پایه ۲ میلیارد و ۱۲۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان
6 سراتو

کیا سراتو ۲۰۲۳ یکی از جدیدترین خودروهای وارداتی کوشا خودرو است که اخیراً در اتو اکسپو تهران برای مردم و بازدیدکنندگان به نمایش درآمد و معرفی شد. این سدان جذاب و نام‌آشنا برای ایرانیان در سال‌های گذشته موفق شد در دو نسخه وارداتی و مونتاژی میزان فروش بسیار بالایی را تجربه کند. به همین دلیل کوشا خودرو تصمیم گرفت تا سراتو را نیز به خودروهای وارداتی کیا اضافه کند تا متقاضیان بتوانند این خودرو را نیز در میان گزینه‌های خرید خود داشته باشند.

 

کیا سراتو وارداتی به پیشرانه ۲ لیتر تنفس طبیعی و چهار سیلندر مجهز است که توان تولید ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۱۹۶ نیوتن متر را دارد. در این نسخه جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT نیرو را از پیشرانه به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. این سدان جذاب و نام آشنا برای مردم ایران علاوه بر داشتن موتور ۲ لیتری، امکاناتی نظیر ۲ ایربگ، کروز کنترل، دوربین عقب، سنسور پارک عقب، تهویه دستی، استارت دکمه‌ای، سانروف، تنظیم حالت رانندگی، نمایشگر لمسی، سیستم کنترل پایداری، سنسور نور، اتو لایت، پدل شیفتر و… را نیز دارد.

 

نسل جدید سراتو مخصوصا در لباس GT لاین طراحی به شدت جذاب، مدرن و کمی خشن و در عین حال اسپرت پیدا کرده و می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای بازار ایران باشد بالاخص که نشان کیا سابقه بسیار خوبی در بازار ایران داشته و همواره محصولات این نشان در بازار ایران با استقبال روبه‌رو شدند.

 

 

کدخبر: ۵۵۴۵۴۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر