کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۱۸۵۳
تاریخ خبر:

ژاپنی خوش قیافه ‌به ایران رسید

ژاپنی خوش قیافه ‌به ایران رسید

بررسی سوزوکی بالنو، هاچ‌بک محبوب سوزوکی

روزنامه هفت صبح| طبق شنیده‌ها سوزوکی بالنو هم قرار است در کنار سیاز خودروی دیگری از ژاپن، به سامانه فروش خودرو برود. این ماشین‌ها توسط بخش خصوصی وارد شده‌اند و اولین محصول این شرکت خصوصی که سوزوکی سیاز بود، در سامانه فروش خودروهای وارداتی عرضه شده ‌ و اخیرا نیز قیمت نهایی آن جهت تکمیل وجه برای مشتریانی که این محصول را در سامانه انتخاب کرده بودند، یک میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان تعیین شد.

 

هنوز قیمتی برای سوزوکی بالنو عنوان نشده است. به هرحال خودروهای ژاپنی برای مردم ایران همیشه محبوب بوده‌اند؛ اگرچه گفته می‌شود این خودروها در لو آپشن‌ترین حالت ممکن وارد شده‌اند ولی باید بپذیریم استقامت خودروهای ژاپنی همیشه تعریفی بوده و با خیال راحت چند سال می‌توان از این خودروها مصرف کرد.

 

مشخصات سوزوکی بالنو 
سوزوکی بالنو یک هاچ‌بک کوچک است که تولید آن از سال ۲۰۱۵ در هند آغاز شده و پس از فروش آن در نمایندگی‌های تویوتا در هند با نام تویوتا گلانزا، فروش آن در برخی از کشورهای آفریقایی با نام تویوتا استارلت نیز ادامه یافته است.

 

کلمه بالنو در زبان ایتالیایی به معنای «رعد و برق»  lightning  است. پس از معرفی یک فیس‌لیفت در سال ۲۰۱۹ با برخی تغییرات، نسل دوم سوزوکی بالنو در فوریه ۲۰۲۲ معرفی شد و مونتاژ آن در خط تولید سوزوکی در احمدآباد‌ هند شروع شد. این خودرو به برخی از بازارهای آسیایی، آفریقایی، آمریکای لاتین و خاورمیانه صادر می‌شود.

 

مشخصات ظاهری بالنو
سوزوکی بالنو با طول و عرضی که به ترتیب به ۳۹۹۰ میلی‌متر و ۱۷۴۵ میلی‌متر می‌رسد و ارتفاع ۱۴۸۵ میلی‌متری، ‌ یک هاچ‌بک ۵در شهری و کوچک محسوب می‌شود. فضای بار این خودرو که سوار بر رینگ‌های آلومینیومی ۱۶ اینچی آلیاژی است، ۳۱۸ لیتر اعلام شده است. سوزوکی بالنو از یک پیشرانه تنفس‌طبیعی 1/5 لیتری ۴ سیلندر خطی بهره می‌برد که توان تولید ۱۰۵ اسب‌بخار قدرت و ۱۳۸ نیوتن‌متر گشتاور را دارد.

 

این قدرت از طریق یک جعبه‌دنده ۴ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. سیستم تعلیق در محور جلو از نوع مک‌فرسون مستقل و در چرخ‌های عقب از نوع نیمه‌مستقل محور پیچشی است. سوزوکی بالنو می‌تواند به بیشینه سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت برسد و برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت از حالت سکون به ۱۱ ثانیه زمان نیاز دارد. مصرف سوخت متوسط سوزوکی بالنو هم به 5/4 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد.

 

امکانات رفاهی و ایمنی 
سوزوکی بالنو به برخی از تجهیزات و سامانه‌های ایمنی رایج از جمله کروز کنترل، ترمز ضد قفل ABS و EBD و سامانه کنترل پایداری مجهز است. کیسه‌های هوای ایمنی برای راننده و سرنشین جلو ‌ تعبیه شده است، استارت خودرو به صورت دکمه‌ای است و از سایر تجهیزات ایمنی سوزوکی بالنو می‌توان به دوربین ۳۶۰ درجه، سامانه مانیتورینگ فشار باد تایرها، سیستم ورود و استارت بدون کلید، دوربین عقب، مه‌شکن عقب، سنسور پارک عقب و سنسور باران نیز اشاره کرد.

 

در فضای داخلی سوزوکی بالنو، یک نمایشگر لمسی ۹ اینچی و سیستم هد‌آپ دیسپلی (HUD) دیده می‌شود. فرمان چرم‌دوزی‌شده سوزوکی بالنو از نوع کمک‌برقی است که قابلیت تنظیم زاویه و عمق به صورت تلسکوپی و بشکن را هم دارد.

 

کامپیوتر سفری و چندرسانه‌ای پیشرفته خودرو علاوه بر اتصالات وای‌فای، بلوتوث، USB و سیستم GPS، از توانایی انتقال اطلاعات تلفن همراه ‌ روی صفحه نمایشگر نیز بهره می‌برد. سرنشینان ردیف دوم هم دریچه تهویه مطبوع اختصاصی و هم پورت‌های شارژ مخصوص خود را دارند. البته امکان تا کردن صندلی‌های ردیف دوم (با نسبت ۴۰/۶۰) و افزایش فضای بار نیز وجود دارد.

 

کدخبر: ۵۵۱۸۵۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر