کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۴۶۱
تاریخ خبر:

موسو‌خان پیکاپ خودروسازی ایلیا در راه ایران

موسو‌خان پیکاپ خودروسازی ایلیا در راه ایران

کرگدن عضلانی سانگ‌یانگ یا کی‌جی موبیلیتی اوایل سال آینده عرضه می‌شود

روزنامه هفت صبح| بازار داغ پیکاپ‌ها این روزها کار را به جایی رسانده که هر شرکت و برند خودروساز یا در حال مونتاژ یا واردات یک مدل پیکاپ است و تقریبا همه خودروسازان دولتی و خصوصی یک مدل پیکاپ را در کارنامه‌شان دارند. استقبال از این ماشین‌های عضلانی و قوی‌هیکل باعث شده تا خودروسازان و واردکنندگان هم طبق ذائقه بازار پیش بروند؛
3

 

در نتیجه این بار ‌خودروسازی ایلیا‌ به عنوان خودروساز بخش خصوصی به سراغ واردات یک مدل پیکاپ رفته که برخلاف همیشه که منتظر ورود ماشین‌های چینی بودیم، این بار یک پیکاپ کره‌ای قرار است به بازار داخلی عرضه شود. خودروسازی ایلیا که با محصولات شرکت دایون شناخته می‌شود، این بار دست به واردات زده ‌ و سراغ موسوخان‌ از شرکت خودروسازی کره‌ای KG موبیلیتی رفته است. در واقع‌ شاهد جدیدترین نسل پیکاپ در بازار جهانی در ایران خواهیم بود اما داستان برندی که قرار است خودروسازی ایلیا اقدام به واردات پیکاپ از آنجا داشته باشد هم در نوع خود جالب است.


تاریخچه برند سانگ‌یانگ یا کی‌جی موبیلیتی

داستان برند سانگ‌یانگ که در سال 2023 به KG Mobility یا اختصارا KGM تغییر داده شد هم بامزه است. سانگ‌یانگ موتور توسط دوو موتورز، سایک‌موتور و سپس ماهیندرا خریداری شد. در سال ۲۰۲۲، این شرکت توسط کی‌جی گروپ خریداری شد و نام کنونی خود را در مارس ۲۰۲۳ برگزید. یعنی کی‌جی موبیلیتی.
2

دفتر مرکزی این برند هم در خود کره‌جنوبی است و اتفاقا شرکت سانگ‌یانگ در ایران نامی آشناست که استقبال خوبی نیز از محصولاتش در کشور شده بود آن هم در سال‌های قبل که واردات خودرو بسته نشده و آزاد بود. موسو، چیرمن، اکتیون، کوراندو، رکستون، کایرون و اخیراً تیوولی، نیوکوراندو و نسل چهارم رکستون G4 خودروهای نام‌آشنای این شرکت هستند که در سال‌های مختلف در بازار کشور عرضه ‌ و با استقبال مناسب مصرف‌کننده ایرانی مواجه شده‌اند.


حالا هم خودروسازی ایلیا، پیکاپ موسو را به ایران معرفی کرده است. از مزیدهای پیکاپ وارداتی خودروسازی ایلیا این است که به صورت فول‌آپشن قرار است وارد شود و عرضه آن نیز اوایل سال جدید خواهد بود. با توجه به مشخصات و آپشن‌های ویژه این پیکاپ که در گزارش شرح خواهیم داد، قیمتی که برای آن می‌توان گمانه‌زنی کرد، حدود 3میلیارد و 500 ‌ الی 4 میلیارد تومان است.


مشخصات ظاهری پیکاپ خان خودروسازی ایلیا

موسو‌خان نام این غول‌پیکر عضلانی است که اتفاقا در زبان کره‌ای موسو به معنای کرگدن است. حتما در ظاهر این ماشین باید به شباهتش به چغری کرگدن نیز اشاره کرد. موسوخان که در اصل نسخه پیکاپ رکستون به شمار می‌آید و حتی در برخی بازارها نام رکیتون را هم یدک می‌کشد جزو نسل پیکاپ‌های سایز بزرگ وارداتی محسوب می‌شود با این تفاوت که این بار از کره به ایران آمده است.
1

ظاهر عضلانی، قوی و خشن این خودرو یادآور کرگدن است و با معنای نامش هم همخوانی دارد. KGM Khan Culmen دقیقا همان محصولی است که توسط شرکت ایلیا موتور، برای بازار ایران درنظر گرفته شده است. اسب بخار درباره ظاهر این خودرو نوشته است؛‌ این خودرو در نسل جدید از ظاهری مشابه رکستون G4 بهره می‌گیرد، با این تفاوت که برخی جزئیات آن نظیر سپر، جلوپنجره و فندرها، به سبب بهره‌مندی از پسوند خان، اسپرت‌تر و خشن‌تر طراحی شده‌اند.‌ طول ماشین نیز حدود 5/5 متر است.


مشخصات فنی موسو‌خان

پیکاپ موسو‌خان مجهز به پیشرانه 2 لیتری توربو‌شارژ است که توان تولید 222 اسب‌بخار قدرت و 350 نیوتن‌متر گشتاور را داراست. این پیکاپ 2 دیفرانسیل از جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک کمپانی آیسین بهره برده که قدرت پیشرانه را به چهار چرخ‌ منتقل می‌کند. موسو‌خان از سوی شرکت خودروسازان ایلیا به صورت فول‌آپشن به بازار عرضه می‌شود که به رادارها و دستیارهای کمکی راننده موسوم به ADAS نیز مجهز است و امکانات مناسبی را برای مشتریان آن فراهم می‌کند.
 

در حال حاضر تا این پیکاپ عضلانی به بازار عرضه نشود و مورد تست و بررسی قرار نگیرد نمی‌توان نظر دقیقی درباره آن داد. حتی نمی‌توان به طور واضح شرح داد این ماشین با چه امکانات رفاهی و ایمنی وارد می‌شود اما مهم‌ترین نکته درباره پیکاپ موسوخان وارداتی خودروسازی ایلیا،  این است در بازاری که همه پیکاپ‌های سایز بزرگ چینی هستند ورود یک پیکاپ کره‌ای، جان تازه‌ای به بازار آفرودی‌ها خواهد داد.

 

 

 

 

کدخبر: ۵۵۴۴۶۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر