کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۳۲۲
تاریخ خبر:

‌‌مانور ژاپنی‌ها و اروپایی‌ها‌ در ‌سامانه فروش‌ وارداتی‌ها

‌‌مانور ژاپنی‌ها و اروپایی‌ها‌ در ‌سامانه فروش‌ وارداتی‌ها

سراتو، اشکودا، نیسان و تویوتا در دور جدید عرضه ماشین خارجی‌ها

روزنامه هفت صبح| تا ساعت 12 شب شنبه 12 اسفندماه، افرادی که در اسفندماه سال 1401 در سامانه فروش خودروهای وارداتی ثبت‌نام کرده بودند، وقت دارند تا از بین 12 خودروی وارداتی اعلام شده طبق اولویت، خودروی خود را ‌انتخاب کرده و واریز علی‌الحساب داشته باشند. با مراجعه به سامانه فروش خودروهای وارداتی می‌توانید جدول‌ و اسامی خودروها را مشاهده کنید.

 

لیست خودروهای وارداتی در قالب دو جدول متفاوت ارائه شده است. در جدول شماره 1، خودروها با قیمت علی‌الحساب درج شده‌اند. قیمت این خودروها هنوز مشخص نیست و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره‌گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و… ‌ هنگام صدور فاکتور نهایی به قیمت‌های قطعی و مصوب اضافه خواهد شد.

 

قیمت‌های اعلام شده در این جدول، حدود 50 درصد بهای نهایی خودرو است. در جدول شماره 2، خودروها با قیمت قطعی در مبادی ورودی مشخص شده‌اند. بنابراین تنها عوارض و پرداخت‌های قانونی به این مبلغ اضافه خواهد شد تا بهای نهایی برای مشتری مشخص شود.در این مرحله متقاضیان می‌توانند تنها یک اولویت از سبد محصولات اعلامی را انتخاب کنند.

 

هیچ‌گونه ثبت‌نام جدیدی در این مرحله انجام نشده و انتخاب خودرو در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی صرفا برای ثبت‌نام‌کنندگان مرحله اول که در اسفند ماه سال 1401 نسبت به بلوکه کردن حساب خود اقدام کرده‌‌اند است. با این همه که اعلام می‌کنند خودروهای زیادی وارد شده است، هنوز ثبت‌نام‌کنندگان دوره اول واردات در حال انتخاب محصول مورد نظر خود هستند و ثبت‌نام جدیدی برای خرید در کار نیست.

 

نکته جالب ماشین‌ها در این دوره که سامانه برای متقاضیان باز شده وجود ماشین‌های ژاپنی و کره‌ای است که نشان می‌دهد لااقل در این دوره می‌توان ماشین‌های غیرچینی هم انتخاب کرد. در این گزارش شش ماشین جدید سامانه را معرفی می‌کنیم. البته که سامانه فروش خودروهای وارداتی اصلا بالا نمی‌آید که بشود ماشین‌ها را بررسی کرد! لیست خودروهای موجود در سامانه به این شرح است:

 

خودروهای وارداتی با قیمت علی‌الحساب در مبادی ورودی

این لیست خودروهایی است که قیمت‌شان دقیق مشخص نیست و قیمت اولیه در مبادی ورودی است. قیمت علی‌الحساب اعلام شده، قیمت در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره‌گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و … ‌ هنگام صدور فاکتور نهایی به قیمت‌های قطعی و مصوب اضافه خواهد شد. واردکنندگان می‌توانند پس از فراخوان اولیه و با دریافت 50 درصد قیمت علی‌الحساب نسبت به انعقاد قرارداد با متقاضی اقدام کنند.

 

   نیسان سیلفی/ شرکت آمیتیس گستر نگاه پیشگام/ 1 میلیارد و 350 میلیون تومان

    اشکودا سوپرب/ شرکت پارس ساتر هوشمند/ 1میلیارد و 700 میلیون تومان 

   کیا K5/ کوشا خودرو نگین/ 1میلیارد و 700 میلیون تومان

   کیا سلتوس/ کوشا خودرو نگین/ 1میلیارد و 688 میلیون تومان 

 

 تویوتا لوین 1200/ معین خودرو ایرانیان/ 1میلیارد و 736 میلیون تومان 

   تویوتا لوین 1800 هیبرید/ معین خودرو ایرانیان/ 1میلیارد و 513 میلیون تومان 

   تویوتا کرولا 1800 هیبرید/ معین خودرو ایرانیان/ 1میلیارد و 400 میلیون تومان

   خودروهای وارداتی با قیمت قطعی در مبادی ورودی

 

   فیات 500/ پارسیان موتور مانلی/ 1 میلیارد و 833 میلیون و 500 هزار تومان

   سوزوکی سیاز/ راساموتور خاورمیانه/ 1 میلیارد و 155 میلیون و 200 هزار تومان

   سوزوکی بالنو/ راساموتور خاورمیانه/ 1 میلیارد و 247 میلیون و 800 هزار تومان

   نیسان سانی/جهان نوین/ 1‌ میلیارد و 107 میلیون و 140 هزار تومان

   کیا سراتو/ کوشا خودرو نگین/2 میلیارد و 122 میلیون و 600 هزار تومان

 

مشخصات ماشین‌های جدید سامانه

 

نیسان سیلفی

خودروی نیسان سیلفی یک سدان سایز متوسط و البته اقتصادی از این کمپانی محسوب می‌شود که قرار است در جدال با ۶ شرکت مدعی واردات خودروهای نیسان، شاهد واردات آن توسط شرکت آمیتیس گستر باشیم. البته تا به اینجای کار شرکت‌های مطرحی چون معین خودرو اروند پارس، پارس خودرو، نامی خودرو، پارس شاتر هوشمند و جهان نوین آریا نیز مدعی واردات این محصول هستند. پیشرانه این خودرو هیبریدی است. حجم موتور هم 2/1 و سه سیلندر است.

 

 اشکودا سوپرب

اشکودا سوپرب محصول کشور  چک و اروپایی به پیشرانه 4/1 لیتری توربوشارژر مجهز است و ۱۵۰ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر در اختیار دارد. جعبه دنده این خودرو از نوع ۷ سرعته اتوماتیک دو‌کلاچه است که توان را به چرخ‌های جلو می‌رساند. 

 

کیا کی 5

کیا کی 5 همان نسخه بروز شده اپتیما خوشنام است. کیا K5 بازار ایران یک موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی دارد و مجهز به سیستم سوخت چند نقطه‌ای یا MPI است‌ که قادر به تولید ۱۵۰ اسب بخار و ۱۹۶ نیوتن متر گشتاور است، گیربکس خودرو نیز یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک (AT) است.

 

کدخبر: ۵۵۴۳۲۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر