کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۳۰۵۷
تاریخ خبر:

منتظر فولکس‌واگن باشید

منتظر فولکس‌واگن باشید

اطلس نام این محصول آلمانی است.

روزنامه هفت صبح| شرکت ماموت‌خودرو قصد دارد خودروی فولکس‌واگن اطلس (ATLAS) را به‌زودی در کشورمان عرضه کند. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا می‌شویم.یکی از جدیدترین محصولات کمپانی بزرگ فولکس‌واگن (Wolkswagon) که به‌عنوان یکی بزرگترین خودروهای این کمپانی شناخته می‌شود، اطلس نام دارد‌.
photo_2024-01-23_19-09-41

اطلس با هدف ساخت یک خودروی شاسی‌بلند بزرگ‌تر از تیگوان در سال ۲۰۱۷ میلادی معرفی و به بازار چین و قاره آمریکای شمالی عرضه شد. حال قرار است این خودرو به‌زودی توسط ماموت‌خودرو در بازار ایران عرضه شود. 


مشخصات فولکس‌واگن 
گجت‌نیوز نوشت: خودروی فولکس‌واگن Atlas در خط تولید شاسی‌بلندهای فولکس‌واگن قرار می‌گیرد و وجه اشتراک زیادی در طراحی و امکانات با خودروی تیگوان دارد. اطلس در دو مدل با ترتیب صندلی‌های دو و سه ردیفه عرضه شده است.
photo_2024-01-23_13-41-20

در بخش طراحی داخلی این خودرو با وجود حالت جسورانه و متمایز، فضای داخلی زیادی ارائه می‌دهد. در بخش طراحی بیرونی نیز شاهد چراغ‌های یکسان‌ اما پهن‌تر نسبت به تیگوان هستیم. این خودرو در طول، عرض و ارتفاع به‌ترتیب از ابعاد ۵۰۹۷، ۱۹۹۰ و ۱۷۸۹ میلی‌متر بهره می‌برد.


مشخصات فنی اطلس‌ واگن 
این خودرو مجموعا با ۶ نسخه متفاوت از نظر فنی عرضه شده است؛ اما نسخه‌ای که قرار است به بازار ایران وارد شود، از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ با توانایی تولید قدرت ۲۶۹ اسب بخار و گشتاور ۳۷۰ نیوتن‌متر بهره می‌برد. مجموع این قدرت توسط یک گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته دو‌کلاچه تیپ ترونیک به چهار چرخ این خودرو منتقل می‌شود.


شتاب صفر تا 100 این خودرو 5/7 ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۲۷ کیلومتر بر‌ساعت اعلام شده است. ضمنا مصرف سوخت این خودرو با این پیشرانه و به‌صورت ترکیبی حدود ۱۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود.این خودرو در نسخه دو دیفرانسیل عرضه شده ‌ و دارای سیستم تعلیق مک‌فرسون در چرخ‌های جلو و مولتی‌لینک در چرخ‌های عقب است.


امکانات ایمنی و رفاهی 
در بخش امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو با سطح ‌ بالایی از آپشن‌ها ارائه شده و باید دید کدام نسخه و با چه امکاناتی به بازار ایران راه پیدا خواهد کرد. در ادامه، برخی از امکانات این خودرو را نام می‌بریم.

 

*کلاستر تمام دیجیتال10/25اینچی راننده به‌همراه نمایشگر لمسی ۸ اینچی کنسول مرکزی با قابلیت پشتیبانی از Apple Car Play و Android Auto

*سیستم ورود بدون کلید به‌همراه استارت دکمه‌ای

*شارژر وایرلس

*سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو منطقه‌ای

*۶ عدد کیسه هوای ایمنی

*کنترل کشش و کنترل پایداری الکترونیکی

*دوربین ۳۶۰ درجه به‌همراه سنسور پارک جلو و عقب

*سنسور نور و باران


طبق اخبار منتشر شده، این خودرو قرار است در وهله اول مخصوص جانبازان و ایثارگران عرضه شود. هنوز اطلاعات دقیقی از نحوه عرضه و قیمت نهایی این خودرو در دست نیست.

 

کدخبر: ۵۵۳۰۵۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر