کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۳۰۳۹
تاریخ خبر:

صبر؛ عجب راهکار دقیقی!

صبر؛ عجب راهکار دقیقی!

وزیر صمت: مردم صبر کنید؛ وضع بازار خودرو بهتر می‌شود.

روزنامه هفت صبح، ‌سارا غضنفری| روز گذشته در سر‌تیتر اخبار مربوط به وزارتخانه همه از قول وزیر صمت نوشته بودند: «بازار خودرو رو به‌ بهبود است‌. مردم باید حوصله کنند زیرا وضعیت خوبی خواهیم داشت.»

 

عباس علی‌آبادی در حاشیه بیست و ششمین دوره همایش رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: «بازار خودرو رو به‌بهبود است‌ اما عده‌ای در این بازار به دنبال منافع خود و سودهای کلان هستند و از این فضا سوءاستفاده می‌کنند.مردم باید حوصله کنند؛ زیرا وضعیت خوبی خواهیم داشت.»

 

وی با بیان اینکه تولید خودروهای داخلی را افزایش خواهیم داد، گفت: «تولید خودروهای مونتاژی و داخلی افزایش یافته است.» علی‌آبادی گفت: «عرضه آزاد در خودروهای وارداتی داریم و تا پایان سال تعهدات انجام خواهد شد و از سوی دیگر واردات خودرو نیز ادامه دارد.خودروهای برقی و وارداتی عرضه خواهد شد و مردم می‌توانند انتخاب کنند.» او در خصوص اختصاص خودرو به جانبازان گفت: «این موضوع در کارگروه وزارت صمت مطرح و با نظر مثبت تایید شد؛ منتظریم در دولت مصوب شود؛ ضمن اینکه برای سال آینده در برنامه آمده است.»

 

حالا وظیفه ماست نظر وزیر صمت را به سمت مشکلات خودرو جلب کنیم. بررسی بازار نشان می‌دهد روز گذشته در میان محصولات سایپا‌، تیبا هاچ‌بکEX بیشترین رشد قیمت را تجربه کرد و با افزایش 8 میلیونی راهی بازار شد. راجع به تیبا می‌گوییم خودرویی که تقریبا قشر متوسط برای خرید به سراغ آن می‌روند و حالا ظرف یک روز افزایش 8 میلیون تومانی داشته است.

 

ورود تارا اتوماتV2 به کانال 900 میلیون تومانی‌ها! بیشتر به نظر می‌رسد طرحی که قرار بود دو خودروساز بخش دولتی در حاشیه بازار 120 هزار دستگاه مازادشان را 5 درصد زیر نرخ بازار به فروش برسانند، بازار خودرو را ملتهب کرد. بازاری که مدت‌ها اگرچه در رکود بود اما با افزایش قیمت هم مواجه نشده بود.

 

بهتر است وزیر نگاهی هم به اظهار‌نظرهای معاونش (آقای منطقی) بیندازد که توانست با اعلام یک طرح ناقص بازار را به گرانی بکشاند. از سوی دیگر، ماجرای وارداتی‌ها را هم که دیگر همه می‌دانند. هنوز واردات قطره‌چکانی است و فعلا ثبت‌نام کنندگان دوره اول همچنان وقتی سامانه باز می‌شود می‌توانند خودرو انتخاب کنند.

 

مطابق آمار‌ تا 12 دی‌ماه امسال، تعداد خودروی ثبت‌سفارش شده 93 هزار و 343 عدد است و تعداد خودروهای وارد شده به کشور تاکنون 9 هزار و 176 عدد؛ تعداد خودروهای در حال حمل 10 هزار و 176 عدد و تعداد خودروهای عرضه شده به افراد ثبت‌نامی 8 هزار و 220 عدد و تعداد خودروهای پلاک شده حدود 4 هزار عدد است؛

 

درحالی که کل افراد ثبت‌نام شده و حائز شرایط 33 هزار و 538 نفر و افراد منصرف شده 3 هزار و 505 نفر و افراد مانده در صف 30 هزار و 433 نفر و افراد تعیین تکلیف شده 7 هزار و 121 نفر هستند. همین آمار نشان می‌دهد وضعیت وارداتی‌ها هم چندان مناسب نیست و اجازه دهید از ماجرای قیمت‌های‌شان عبور کنیم که اصلا هم اقتصادی نبود. حالا مردم کمی صبور باشید؛ بازار درست می‌شود. راهکار مناسب.

 

کدخبر: ۵۵۳۰۳۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر