کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۲۵۰۸
تاریخ خبر:

این ماشین چینی از پورشه هم سریع‌تر است!

این ماشین چینی از پورشه هم سریع‌تر است!

جیلی گلکسی E8 معرفی شد و اتفاقا حرف هم زیاد دارد

روزنامه هفت صبح| جیلی از سدان پرچمدار جدید خود از خانواده گلکسی و با مدل ای8 رونمایی کرد. اکنون این سدان فناورانه با قیمت پایه ۲۴۷۶۰ دلار آماده ورود به بازار چین شده است. جیلی گلکسی ای۸ در بالاترین تریم خود مجهز به دو موتور الکتریکی با مجموع خروجی ۶۴۶ اسب بخار است.

3

این خودرو طی 3/49 ثانیه از حالت توقف کامل به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می‌رسد و برد حرکتی آن ۶۲۰ کیلومتر است.جیلی سال گذشته خانواده محصولات گلکسی را معرفی کرد که به‌طور تخصصی به ارائه محصولات مبتنی بر انرژی‌های نوین مشغول خواهد بود.

 

ابعاد ظاهری گلکسی ای۸ 
عصر ایران، درباره طراحی این خودرو نوشت: گلکسی ای۸ دارای طراحی موفق‌ از منظر شاخص‌های آیرود‌ینامیک ‌است و ضریب درگ  199/0 Cd را بر سینه دارد. شیب کوپه در ستون آخر، دستگیره‌های پاپ‌آپ، تفاوت سطح روی در‌ها و دماغه جذاب مجموعا بسته موفقی را از منظر طراحی پیش روی مشتری قرار می‌دهد.

1

در توسعه این خودرو از پلتفرم اس ئی‌ای استفاده شده که با خودرو‌های زیکر، اسمارت، ولوو و لوتوس مشترک است.جیلی گلکسی ای۸ از منظر ابعاد برابر با ۵۰۱۰ میلیمتر در طول، ۱۹۲۰ میلیمتر در عرض و ۱۴۶۵ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است.


فاصله بین محور‌های آن نیز ۲۹۲۵ میلیمتر است.تصاویر مرتبط با جیلی ای8 محدود هستند اما تصاویر جاسوسی مرتبط نشان می دهد که فضای کابین ای8 براساس مدل مفهومی جیلی گلکسی لایت شکل گرفته است. بدین ترتیب باید به 45 اینچ نمایشگر 8k و چیپ کوالکالم 8295 اشاره کنیم.

 

کابین خط شکن گلکسی ای۸ 
در ساخت این خودرو و به طور خاص ستون‌های سقف از آلیاژ تقویت شده استفاده شده که آن را به یک انتخاب ایمن تبدیل می‌کند. البته در رابطه با اعداد و نتایج تست تصادف هنوز اطلاعاتی منتشر نشده است.


کابین جیلی گلکسی ای۸ در نوع خود یک خط‌شکن محسوب می‌شود. صفحه نمایش بزرگ آن در عرض کنسول توسعه یافته تا ۴۵ اینچ نمایشگر او ال‌ای‌دی ۸ k را پیش چشمان سرنشین‌ها قرار دهد که ضخامت این نمایشگر تنها ۱۰ میلیمتر است.این نمایشگر در مقایسه‌ها، کیفیت تصویر بالاتری نسبت به بی‌وای‌دی هان داشته است. این نمایشگر با استفاده از سامانه Flyme به تلفن‌های هوشمند برند میزو متصل می‌شود.
 

قسمت فعال این نمایشگر فضایی با ابعاد 1130 در 138 میلیمتر با ضخامت8/9 اینچ را پوشش می‌دهد. همچنین جیلی ادعا می‌کند که این نمایشگر زیر تابش نور نیز به خوبی دیده می‌شود. علاوه بر این دارای ویژگی‌هایی مانند ضد اثر انگشت، ضد آب و مقاوم در برابر گرد و غبار است. البته هنوز مشخص نیست که این نمایشگر شامل 3 بخش در قابی یکپارچه می‌شود یا طراحی یک تکه دارد.
 

‌ لازم به یادآوری است که جیلی در سال ۲۰۲۲ برند فناورانه میزو را به مالکیت خود درآورد.سیستم مالتی‌مدیای گلکسی ای۸ از چیپ اسنپ‌دراگون ۸۲۹۵ کوالکام استفاده می‌کند. جیلی گلکسی ای۸ از یک ویژگی جالب به نام NOA پشتیبانی می‌کند

که اطلاعات این سامانه خودران برای امکاناتی مانند کروز کنترل تطبیقی، پارک خودکار و... از دیتای ۱۱ ماهواره که توسط جیلی روانه فضا شده‌اند، تامین می‌شود.سیستم صوتی اینفینیتی با ۱۲۲ اسپیکر، ظرفیت قسمت بار ۴۲۰ لیتر و ظرفیت ۵۳ لیتر در محفظه موتور جلو از دیگر ویژگی‌های این خودرو است.

 

مشخصات فنی خودرو 
تریم پایه گلکسی ای۸ از معماری ۴۰۰ ولت الکتریکی پشتیبانی می‌کند و به یک موتور الکتریکی مجهز است که ۲۷۲ اسب بخار خروجی دارد. این تریم طی 5/95 ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می‌رسد.

نمونه دو موتور هم که ابتدای مطلب اشاره کردیم، براساس معماری ۸۰۰ ولت الکتریکی توسعه یافته است. این تریم از پورشه تایکان جی‌تی‌اس هم سریع‌تر است. باتری تریم پرچمدار طی ۵ دقیقه انرژی لازم برای پیمایش ۱۸۰ کیلومتر را در سلول‌های خود ذخیره می‌کند.

 

کدخبر: ۵۵۲۵۰۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر