کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۷۳۳۹
تاریخ خبر:

جنایت مسلحانه بعد از جشن عروسی| در این حادثه خونین مرد جوان‌ با اصابت گلوله ‌از پا در آمد

جنایت مسلحانه بعد از جشن عروسی| در این حادثه خونین مرد جوان‌ با اصابت گلوله ‌از پا در آمد

کینه دو جوان به شلیک مرگبار یکی از آنها و کشته شدن دیگری منجر شد

هفت صبح| چهار سال قبل رسیدگی به یک جنایت مسلحانه در یکی از محله‌های شرق تهران با اعلام از سوی اهالی محل در دستور کار تیم جنایی و کارآگاهان پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.در این حادثه خونین مرد جوانی با اصابت گلوله از سوی فردی ناشناس از پا در آمده و همسایه‌های او بعد از شنیدن صدای تیراندازی وقتی به کوچه رفته و با جسد مقتول به نام مرتضی روبه‌رو شدند بلافاصله موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیس 110 اطلاع دادند.

 

شناسایی قاتل

تیم جنایی بعد از حضور در محل وقوع جنایت تحقیقات خود را برای یافتن ردی از عامل ماجرا آغاز کردند و در همان بررسی‌های ابتدایی مشخص شد که مرتضی از مدتی قبل با یکی از آشنایان دور خود به نام مجید اختلافات دنباله‌دار داشته است.

 

در حالی که ماموران تشخیص هویت مرگ مرتضی بر اثر اصابت گلوله شلیک شده از اسلحه قاتل را تایید کردند با دستور بازپرس جنایی جسد برای انجام معاینات و آزمایش‌های لازم به سردخانه پزشکی قانونی منتقل شد و در عین حال تحقیقات برای رازگشایی از ماجرا ادامه پیدا کرد.

 

نخستین کسانی که مورد تحقیقات قرار گرفتند نزدیکان مرتضی بودند که همگی اذعان داشتند مرتضی از مدتی قبل در جریان درگیری با فردی به نام مجید قرار داشت و اختلافات دنباله‌دار آنها کار را به کینه توزی کشانده بود.

 

به این ترتیب مجید به عنوان تنها مظنون پرونده تحت تعقیب قرار گرفت اما مشخص شد که هم زمان با قتل مرتضی، مجید هم از کشور گریخته و نزدیکان مجید می‌گفتند که از محل اختفای او بی‌اطلاع بوده و تنها حدس می‌زنند که مجید به کشور ترکیه رفته باشد.

 

دستگیری همدست قاتل

در ادامه تحقیقات در حالی که شک ماموران جنایی با فرار مجید نزدیک به یقین شده بود که عامل قتل مرتضی کسی جز مجید نیست؛‌ مشخص شد که مجید درست در روز قتل مرتضی در حوالی خانه او پرسه می‌زده است.همچنین مشخص شد که او سوار بر ترک یک موتورسیکلت شده و از محل زندگی مرتضی دور شده است.

 

تحقیقات نشان می‌داد که مجید و مرتضی مدتی قبل با یکدیگر در جشن عروسی یکی از اقوام مشترکشان درگیر شده و دعوای آنها از همان موقع رقم خورد.در شب عروسی دعوای آنها با میانجیگری و وساطت مهمان‌های دیگر خاتمه یافت اما خشم و کینه این دو نفر نسبت به یکدیگر سبب شد که بعد از شب عروسی جرو بحث و کل کل بین آنها ادامه پیدا کند.

 

به این ترتیب مجید به قصد انتقام از مرتضی اسلحه‌ای تهیه کرده و به همراه همدست خود سوار بر موتور سیکلت او شده و به نزدیکی محل زندگی مرتضی رفت.مجید در کمین نشست و زمانی که مرتضی را در نزدیکی محل زندگی او دید اقدام به شلیک مرگبار کرده،‌سپس پا به فرار گذاشت.

 

با به دست آمدن این سرنخ ماموران اقدام به شناسایی راکب موتورسیکلت کرده و او را دستگیر کردند.این متهم بعد از انجام بازجویی‌های لازم روانه زندان شد و این در حالی بود که متهم به قتل مرتضی هنوز متواری بوده و ردی از او به دست نیامد.

 

با اعلام شکایت اولیای دم مقتول از همدست قاتل،‌این متهم در دادگاه محاکمه شده و محکوم به تحمل حبس شد.اما قضات دیوانعالی کشور بعد از بررسی رای صادر شده از سوی قضات شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران،‌ آن را نقض کرده و متهم در حالی بار دیگر پای میز محاکمه رفت که متهم ردیف اول این پرونده همواره متواری است.

 

در دادگاه

در دومین جلسه رسیدگی به این پرونده متهم پای میز محاکمه رفت و گفت:«من اتهام همدستی در قتل را قبول ندارم.»متهم در توضیح ادامه داد:«مجید یکی از دوستانم بود که خیلی وقت‌ها با هم بیرون می‌رفتیم و گشتی می‌زدیم.خانه من ورامین بود اما روز حادثه به تهران آمده بودم تا دوستانم را ببینم.وقتی سراغ مجید رفتم او از من خواست برای گشت زدن به حوالی شرق تهران برویم  و من هم قبول کردم اما نمی‌دانستم او به چه دلیل می‌خواهد به آن سمت برود و اصلا در جریان نبودم که اسلحه همراه داشته و نقشه شلیک کردن به فردی را در سر دارد.»

 

متهم در ادامه گفت:«نزدیک محل حادثه که رسیدیم مجید از من خواست توقف کنم و بعد گفت در همین نزدیکی کاری دارد.از من خواست که منتظرش بمانم و خودش رفت.چند دقیقه بعد مجید برگشت و به من گفت که حرکت کنم.من نمی‌دانستم که او برای اجرای نقشه خود مبنی بر شلیک سمت مرتضی پیاده شده بود و وقتی متوجه این موضوع شدم که من را دستگیر کردند.برای همین قبول ندارم که نقشی در قتل داشته‌ام.» قضات دادگاه بعد از شنیدن دفاعیات متهم وارد شور شدند. 

 

کدخبر: ۵۶۷۳۳۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر