کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۵۴۷۱
تاریخ خبر:

صحبت‌های موبایل‌قاپ خیابان استاد معین | از ماجرای دزدی‌ها تا قیمت کلاه معروف

صحبت‌های موبایل‌قاپ خیابان استاد معین | از ماجرای دزدی‌ها تا قیمت کلاه معروف

سارقان کلیپ‌های سریالی‌ در فضای مجازی بازداشت شدند

هفت صبح| آرسن لوپن، میگ میگ، دزد میلیاردر... این‌ها القابی بود که کاربران فضای مجازی بعد از دیدن کلیپ سرقت‌های دو گوشی قاپ جوان به آنها می‌دادند. اما فرمانده انتظامی تهران بزرگ در مورد آنها می‌گوید:«این‌ها دو سارق عادی هستند که شایسته چنین القابی نبودند و اصلا در حد و اندازه این حرف‌ها هم نبودند!»

گوشی‌قاپی

ماجرا از وقتی شروع شد که کلیپ گوشی‌قاپی این سارق با یک دست لباس و کفش و کلاه مشخص در خیابان استاد معین تهران منتشر شد. بعد از آن با فاصله کمی از سرقت اول کلیپ‌های دیگری در خیابان اسدآبادی، پاسداران و گیشا و دیگر محله‌های تهران به انتشار در‌آمد. همین باعث شده بود که در ابتدا او را به عنوان سارق خیابان استاد معین بشناسند اما فعالیت‌های مجرمانه بعدی‌اش سبب شد القاب جدیدتری به او داده شود.روز گذشته سارقان موبایل قاپ معروف تهران بازداشت شدند و مشخص شد که برخلاف شایعات فضای مجازی نه کلاه مارک دار گران قیمت آنها اصل بوده و نه درآمد میلیاردی در کار بوده است!

 

  سن: فقط 22 سال

سردار عباسعلی محمدیان فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در خصوص نحوه شناسایی این باند ۴ نفره از سارقان موبایل که تاکنون ۱۰ فقره سرقت از آنها کشف شده گفت: این افراد با تغییر مکرر مخفیگاهشان تلاش می‌کردند از دست قانون فرار کنند. همه آن‌ها زیر ۲۲ سال سن دارند و دو نفرشان به طور مستقیم اقدام به سرقت می‌کردند و 2 نفر دیگر اموال مسروقه را می‌فروختند. متاسفانه فروشنده‌ها سن‌شان کمتر از این ۲ سارق اصلی است.سردار محمدیان افزود: این ۲ سارق، سارقانی عادی مثل سارقان قبلی هستند. اما پخش تصاویری از آنها و کلیپ‌ها باعث شد که چهار بار مخفیگاه خود را عوض کنند. 

 

هم مدرسه‌ای بودیم

آنها فکر همه جایش را کرده بودند.برای فروش اموال از مالخر پول نقد می‌گرفتند تا کارت به کارت پول برایشان دردسر نشود و ردی به جا نگذارند. فکرش را هم نمی‌کردند که کلیپ سرقت‌هایشان در این حد فضای مجازی وایرال شود و آنها را گرفتار کند. شگرد خیلی پیچیده‌ای هم نداشتند. فقط در خیابان‌های مختلف پرسه می‌زدند و گوشی را ازدست کسانی که حواسشان نبود می‌کشیدند.

موبایل قاپی

دو سارق اصلی که بازیگر نقش اول در کلیپ‌های منتشر شده در فضای مجازی از زمان مدرسه با همدیگر دوست صمیمی و رفیق گرمابه و گلستان بودند. هر دویشان سابقه گوشی‌قاپی و تحمل حبس در زندان را دارند. سارق اصلی می‌گوید:«یک فقره سابقه دارم و به خاطر گوشی قاپی حدود یک سال زندان بودم. محرم سال قبل بود که آزاد شدم و تا همین یکی دو ماه قبل دست به دزدی و خلاف نزده بودم.در یک خیاطی کار می‌کردم اما حقوق خیاطی کفاف نمی‌داد، دخل و خرجم جور در نمی‌آمد و نمی‌توانستم از پس اجاره خانه بر بیایم.برای همین از یکی دو ماه قبل دوباره تصمیم گرفتم با همدستی دوستم دست به سرقت بزنم.»

 

رفیقش هم مثل خودش یک بار به خاطر گوشی‌قاپی به زندان رفته بود. او می‌گوید فکرش را هم نمی‌کرد به چنین شهرتی برسد:« اصلا نمی‌دانم چرا و چطور اینقدر معروف شدیم.می‌دانستم بالاخره دستگیر می‌شویم و گیر می‌افتیم اما فکر نمی‌کردم اینقدر معروف شویم.» آنها خودشان هم کلیپ‌های سرقت‌های سریالی‌شان را می‌دیدند:«وقتی دیدیم که چند کلیپ از سرقت‌هایمان منتشر شد خیلی ترسیده بودیم.از وقتی این کلیپ‌ها منتشر شد دیگر دست به دزدی نزدیم.» سردار محمدیان این قسمت از حرف‌های سارقان را تائید کرده و می‌گوید:«تحقیقات نشان می‌دهد که تمام ویدئوهای منتشر شده مربوط به قبل از پخش برنامه تلویزیونی است و بعد از انتشار آن برنامه سرقتی انجام نشده است.»

 

قیمت کلاهم 200 هزار تومان است

همه می‌گفتند که این سارق میلیاردر است.حتی عکسی از کلاه نقاب‌دارش که تقریبا حین همه سرقت‌ها آن را بر سر داشت منتشر شده و می‌گفتند از برند گودینی بوده و قیمت خیلی بالایی دارد. اما حالا که دستگیر شده وقتی در مورد کلاهش از او سوال می‌شود می‌گوید:«اصلا از این خبرها نبود! ما نه درآمد میلیاردی داشتیم و نه کلاه مارک دار! فکر می‌کنم حدودا 8 تا گوشی سرقت کردیم که درآمد حاصل از این سرقت‌ها صرف خرج خانه شد.کلاهم را هم 200 هزار تومان از یک دستفروش در بازار تهران خریده بودم.»

 

کدخبر: ۵۶۵۴۷۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر