کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۴۷۹۱
تاریخ خبر:

خودش است ...خودش‌ است| ماجراهای سریالی‌ موبایل‌قاپ خیابان‌ استاد معین

خودش است ...خودش‌ است| ماجراهای سریالی‌ موبایل‌قاپ خیابان‌ استاد معین

دزد استاد معین میلیاردر است؟ چرا دستگیر نمی‌شود؟

هفت صبح| ‌کلاه لبه‌دار بیسبالی مشکی و ماسک بر صورت و کفش‌های کتانی. این شده چهره نمادین موبایل قاپ‌های تهران! متاسفانه! ویدئوی سرقت‌های یک سارق جوان در فضای مجازی دست به دست می‌چرخد . کمتر شده که یک سارق این گونه شمایل استانداردی به نمایش بگذارد. و حالا جزئیات لباسش مورد توجه قرار گرفته. هر بار وقتی طعمه‌ای را شکار می‌کند و فیلم سرقتش از دوربین مداربسته خارج می‌شود کاربران دست پشت دستشان می‌زنند و زبان می‌گزند و می‌گویند:«ای وای دوباره همان دزد است با همان کفش و همان کلاه!»

 

دزد خیابان استاد معین کیست؟

همه چیز از روز 14 مرداد ماه امسال با انتشار کلیپ گوشی‌قاپی مقابل بانکی در خیابان استاد‌معین تهران کلید خورد.تصویر واضح و شفافی از صحنه سرقت در فضای مجازی منتشر شد که به ثبت دوربین مدار بسته رسیده بود. در این ویدئو می‌دیدیم که جوانکی لاغر و قد بلند با کلاه نقابدار مشکی به مردی که در صف خودپرداز مشغول کار با موبایلش بود نزدیک شده و در چشم بر هم زدنی گوشی او را ربوده و می‌گریزد.

دزد استاد معین (1)

اما ماجرا زمانی جالب توجه شد که روز بعد کلیپ دیگری از سرقت همین سارق در خیابان گیشا منتشر شد. همان سارق، با همان کفش و همان کلاه؛ که هر چند چهره‌اش قابل شناسایی نیست اما استایل ظاهری و شگرد تکراری‌اش جای شکی باقی نمی‌گذارد که خودش است!

 

این بار هم تصویر واضح و روشن بود. سارق خودش را به فردی که در حال کار با گوشی تلفن همراه است نزدیک کرده و بعد از قاپیدن گوشی به سمت همدستش که ترک موتورسیکلت نشسته می‌رود و فلنگ را می‌بندند.ماجرا باز هم تکرار می‌شود. در خیابان دماوند و در خیابان اسدآبادی. باز هم همان شیوه و باز هم همان کلاه معروف مشکی! موضوع تا حدی به یک فانتزی تبدیل شده که وقتی فیلمی دیگر از صحنه سرقت لو می‌رود در کانال‌های خبری تیتر می‌زنند: فیلم جدید از دزد استاد معین!

 

قطعا اولین سوالی که در ذهن همه کسانی که ویدئوهای سریالی این دزد را در فضای مجازی دیده‌اند متفق‌القول این بوده است: چرا دستگیر نمی‌شود؟ ثبت تصویر یک سارق به دفعات مکرر در دوربین‌های متعدد سطح شهر نشان از این دارد که او از سارقان پرکار شهر است.اما شگرد او برای تغییر مستمر مکان‌های سرقتش یکی از رموز قسر در رفتنش از چنگ ماموران پلیس تا به حال بوده است.

 

 دزد استاد معین میلیاردر است؟

روز گذشته تصویری از کلاه معروف این سارق در شبکه‌های مجازی منتشر شد که گفته می‌شد این کلاه بیسبالی از برند گورین است که 490 میلیون تومان قیمت دارد.که خب بعید است !این احتمال وجود دارد که آقای دزد از کلاه فیک استفاده کرده باشد و بهتر است به شایعه دزد میلیاردر پروبال بی‌جهت ندهیم. 

 

اما کانال‌های خبری برای اثبات پولدار بودن این سارق تنها به برند کلاهش اکتفا نمی‌کنند و با یک حساب سرانگشتی درآمد ماهیانه او را یک میلیارد تومان تخمین می‌زنند چون او را سارقی پرکار می‌دانند و شروع کرده‌اند به حساب و کتاب گوشی‌هایی که می‌دزدد و می‌فروشد. 

 

اما حقیقت این است که شاید بتوان گفت او ماهیانه یک میلیارد تومان به واسطه سرقت‌هایش به شهروندان خسارت زده اما بعید است که با وجود قیمت‌های پایین مالخرها به چنین درآمدی برسد!شاید هم او بیشتر از اینکه یک میلیاردر باشد، نمونه‌ای از تیپ «یک لا قبای ساده لوح » باشد.

 

همین یک کلاه و همین یک جفت کفش را دارد و به خودش زحمت نمی‌دهد برای رد گم کردن هم که باشد رنگ و مدل پوشش را عوض کند.با ثبت شکایت‌های سریالی و همچنین به دست آمدن مدارک و ادله متعدد از این فرد، ‌دستگیری او در دستور کار ماموران انتظامی قرار دارد. 

 

کدخبر: ۵۶۴۷۹۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر