کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۴۸۴۲
تاریخ خبر:

راز قتل جوان گیلانی بعد از ۹ سال کشف شد

راز قتل جوان گیلانی بعد از ۹ سال کشف شد

دو متهم در پرونده غرق شدن هولناک مرد جوان، گناهکار شناخته شدند

هفت صبح| هشتم بهمن ماه سال 94 مرد جوانی به نام مهدی برای بررسی موضوع تخریب کلبه خود توسط فردی به نام (ه.ج) به تالاب پیربازار رشت رفت.اما درست در همان موقع به طرز مشکوکی مهدی غرق شد. خانواده مهدی که در جریان اختلافات دنباله‌دار او با (ه.ج) بودند از همان ابتدا این فرد را عامل قتل مهدی معرفی کرده و از او شکایت کردند.

یک حوادث

به این ترتیب رسیدگی قضایی به اتهام متهم آغاز شد اما بعد از بررسی‌های ابتدایی برای این فرد قرار منع تعقیب صادر شد. با این حال اولیای دم پیگیری‌های خود را حتی تا ارسال پیام برای رئیس قوه قضائیه نیز ادامه دادند و در نهایت با دستور دادستان پرونده مجددا مفتوح شد.

 

ماجرا چه بود؟

مهدی عاشق طبیعت بود.او مدتی قبل از حادثه قطعه زمینی به مساحت ۶.۵ هکتار در یکی از روستای بجارخاله از توابع پیربازار رشت خریده بود اما از همان ابتدا با همسایه زمین همجوار خود اختلافاتی پیدا کرد.این درگیری‌ها چند سال به‌طول انجامید و حاصلش ده‌ها پرونده قضایی در دادسرا شد.

 

مقتول مدتی قبل از حادثه زمینش را محصور کرد اما شب حادثه متوجه می‌شود که متهم سیم خاردارهای اطراف زمین را کنده است برای همین با حالت عصبانی سمت زمین می‌رود.  سپس (ه.ج) حدود یک ساعت بعد با اعضای خانواده و دوستان مرتبط تماس گرفت و گفت مهدی در آب افتاده و غرق شده است.

 

 هر دو لاستیک خودرو مهدی چاقو خورده به‌طوری که قابل ترمیم نبود. قایق او نیز واژگون نشده و سر پا بود.بعدا مشخص شد که نه به هلال احمر و نه به آتش نشانی و نه اصلا هیچ گروه امدادی اطلاع رسانی نشده بود.گفته شده بود که مهدی قایق را میراند و سر پا بود و هنگامی که قایق می‌خواست جلوی کلبه پهلو بگیرد و سرعتش را کم کرده بود ناگهان بدون اینکه قایق به چیزی اصابت کند مهدی به سمت پشت به داخل آب افتاد و بالا نیامد. برای همه عجیب بود مهدی که به شنا به‌صورت حرفه‌ای آشنایی دارد اینقدر راحت غرق شود.حدود دو هفته بعد جسد مهدی توسط یک قایق گذری روی آب نزدیک پل غازیان در انزلی  پیدا شد.

 

 متهم چه گفت؟

متهم در اظهارات ابتدایی خود مدعی شد: بعد از اینکه متوجه شدم مهدی در حال غرق شدن است به دنبال کمک رفتم و تماس‌های متعدد با افراد مختلف برای کمک گرفتن داشتم. اما تحقیقات نشان می‌داد که او هیچ تماسی برای کمک خواهی نداشته است.

 

از طرفی دو تن از دوستان مهدی که همراه او بودند از حدود 45 دقیقه قبل از حادثه در کلبه متهم حبس شده بودند.در ادامه تحقیقات لکه‌های خون در نزدیکی محل سکونت مهدی کشف شد که بعد از کشف جسد هم آثار ضرب و جرح و کبودی روی بدن مقتول مشهود بود.همچنین همراهان مهدی اظهار داشتند که او چکمه و بارانی به تن داشت که این البسه همراه جسد نبود.

 

ادله موجود در پرونده

در نهایت با کش و قوس‌های زیاد در این پرونده به رغم انکار متهم اما با تکیه بر ادله و مستندات، انگیزه قتل برای متهم محرز شناخته شده و این فرد متهم به مباشرت در قتل عمدی و یکی از نزدیکانش متهم به معاونت در قتل عمدی شناخته شد که فرد دوم فعلا با قرار وثیقه آزاد است اما متهم اصلی از تیرماه سال قبل با قرار بازداشت موقت در زندان به سر می‌برد.

 

متهم در دفاعیات خود مدعی شده بود که شب حادثه به همراه هفت نفر دیگر مهمانی داشته اما صحت این ادعا اثبات نشد و موبایل همه متهمینی که در این پرونده تحت تحقیق قرار داشتند خاموش بوده که نشان از برنامه‌ریزی برای این کار دارد.همچنین دو متهم اصلی پرونده اظهارات ضد و نقیض دیگری نیز بیان داشتند از جمله اینکه گفته بودند که صبح در شکارگاه حضور داشتند که این ادعا کذب بود.

 

اما از مهم‌ترین دلایل می‌توان به اظهارات شهود مبنی بر شنیدن صدای درگیری بین متهمان و مقتول درست در شب حادثه نام برد و همچنین کارگر متهم شهادت داده که متهم به او گفته در مورد درگیری شب حادثه با مقتول به کسی چیزی نگوید. ادله موجود در پرونده برای صدور قرار جلب دادرسی کافی بود و در نهایت منجر به صدور کیفرخواست شد.  متهمان به زودی پای میز محاکمه خواهند رفت.

 

کدخبر: ۵۶۴۸۴۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر