کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۴۸۳۶
تاریخ خبر:

پر تصادف‌ترین بزرگراه تهران کدام است؟

پر تصادف‌ترین بزرگراه تهران کدام است؟

۵۸ درصد تصادفات در روز و و ۴۲ درصد تصادفات در شب‌ها و بیشتر در بزرگراه‌ها رخ داده است

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد که ۹۰ درصد موتورسیکلت‌ها در تهران فرسوده است. سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور در نشست خبری که صبح امروز در پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ برگزار شد؛ گفت: از ۱۸ دی ماه سال گذشته طرح ۱۰ اجرا شد. در پایتخت حدود چهار و نیم میلیون موتورسیکلت تردد می‌کنند و در واقع از کل ۱۴ میلیون موتورسیکلت در کشور، ۳۰ درصد در تهران تردد دارند.

 

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: پایتخت نزدیک به ۹.۵ میلیون جمعیت دارد و با این حجم از موتورسیکلت‌ها می‌توان گفت مامور ما نمی‌تواند به صورت فیزیکی این حجم تردد‌ها را کنترل کند و باید از روش‌های دیگر استفاده کرد. ما چهار ماه برای طرح ۱۰ مطالعه کردیم و قرار است این طرح استمرار داشته باشد و ما می‌خواهیم کلاه ایمنی را مانند کمربند ایمنی در مردم نهادینه کنیم.

 

بزرگراه آزادگان، پر تصادف‌ترین بزرگراه پایتخت

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: در بررسی تصادفات مشخص شد که ۵۸ درصد تصادفات در روز و و ۴۲ درصد تصادفات در شب‌ها و بیشتر در بزرگراه‌ها رخ داده است. پرحادثه‌ترین بزرگراه آزادگان است با ۹ درصد از فوتیان تصادفات در رتبه اول قرار دارد و ۷ درصد تصادفات فوتی در بزرگراه امام علی (ع) و چهار درصد نیز در بزرگراه امام رضا (ع) رخ می‌دهد. روزانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو از اطراف تهران وارد پایتخت می‌شوند و ۹۰۰ هزار خودرو خارج می‌شوند که باعث ترافیک بیشتر می‌شود و با کوچکترین خطایی ممکن است تصادفات رخ دهند.

 

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ درباره علت تصادفات ادامه داد: ۴۵ تصادفات به خاطر عدم توجه به جلو است و در مرحله بعدی، سرعت غیرمجاز عامل بیشتر تصادفات است. در سال جاری ۵۴۳ هزار تخلفات شبانه رخ داده که ۱۹۰ هزار مورد تخلفات حادثه ساز بوده است. همچنین ۵۶ هزار کامیون اعمال قانون شدند و ۱۶ هزار و ۵۱۴ کامیون نیز در شیفت شب توقیف شده‌اند. در چهارماهه امسال، ۱۷۲هزار موتورسیکلت به خاطر کلاه ایمنی، ۴۷۸ هزار دستگاه خودرو به خاطر کمربند ایمنی و ۱۹۴هزار عدم استفاده از تلفن همراه اعمال قانون شده اند.

 

موسوی پور گفت: طرح توقیف ساعتی در بزرگراه‌ها اجرا می‌شود و بر اساس قانون تا ۷۲ ساعت نیز می‌توان خودرو‌ها را توقیف کرد که امسال ۱۷۰۷دستگاه توقیف ساعتی شده اند. در زمینه برخورد با کنترل سرعت نیز ۸۹۵ دستگاه خودرو که سرعتشان ۵۰ کلیومتر بالاتر از حد مجاز بود، پیامک دریافت کردند و باید به ما مراجعه می‌کردند، اما ۲۰۳ مورد که مراجعه نکردند که از انجام خدمات خودرویی منع شده اند.

 

 

منبع: ايسنا
کدخبر: ۵۶۴۸۳۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر