کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۴۷۱۸
تاریخ خبر:

جهنم در هفت و بیست و پنج دقیقه | فاجعه مرگبار در خیابان استخر تهران با سه کشته و چندین مجروح ‌

جهنم در هفت و بیست و پنج دقیقه | فاجعه مرگبار در خیابان استخر تهران با سه کشته و چندین مجروح ‌

کامیون کفی با 11 خودرو پارک شده در کنار خیابان استخر برخورد کرد

هفت صبح| ‌ تصادف وحشتناک کامیون با خودروها و عابران سه کشته داشته و 5 مصدوم و 11 خودرویی که شبیه قوطی حلبی جمع شده بودند. انگار سالیان قبل هم دو حادثه تصادف وحشتناک ماشین سنگین در خیابان استخر رخ داده و ماجرا مسبوق به سابقه است. 

63137652

ساعت 7 و 25 دقیقه صبح روز پنجشنبه 25 مردادماه صدای مهیبی در محله تهرانپارس واقع در شرق تهران، شمال به جنوب خیابان استخر(بوستان دهم) پیچید.  یک دستگاه کامیون دانگ فنگ، شیب منفی خیابان را پایین می‌رفت. همه چیز در چند ثانیه اتفاق افتاد.کامیون سنگین با خودروهای عبوری برخورد می‌کرد و از ظاهر امر مشخص بود که راننده کنترلی روی ترمز ماشین ندارد.

 

کامیون بعد از برخورد با یازده خودرو، محکم به دیواره یک خانه مسکونی و درخت تنومند قدیمی کوبیده شد و این برخورد سبب تخریب دیوار خانه نیز شد اما بالاخره کامیون متوقف شد. کامیون دانگ‌فنگ کفی که سنگ نمای ساختمان حمل می‌کرد.آنچه به جا مانده بود خودروهایی له شده، مصدومینی غرق در خون و صورت‌های وحشت زده بود که در میان فریاد و ترس مردم به چشم می‌خوردند.

 

ماجرا چه بود؟

ساعتی بعد از این تصادف مهیب نیروهای امداد و آتش نشانی و همچنین ماموران پلیس راهور ناجا برای رسیدگی به موضوع در محل وقوع تصادف حاضر شدند.تردد در خیابان برای دقایقی متوقف شد و مصدومین خیلی سریع توسط امدادگران اورژانس تهران به بیمارستان منتقل شده و تحت مداوا قرار گرفتند.

تصادف خیابان استخر

سرهنگ کشیر، معاون اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ در ارتباط با حادثه تصادف مرگبار در خیابان استخر تهران گفت: «صبح روز پنجشنبه شاهد یک فقره تصادف منجر به فوت در مسیر شمال به جنوب خیابان استخر مبدا بوستان دهم بودیم که در این حادثه کامیون دانگ فنگ که دارای کفی حمل بار سنگ نمای ساختمان بوده از محور شهید بابایی وارد خیابان استخر شده است و با توجه به شیب منفی و تندی که وجود داشته این حادثه رقم خورده است.»

 

سرهنگ کشیر در ادامه گفت: «متأسفانه کامیون کفی با یازده خودرو پارک شده در کنار خیابان استخر برخورد کرده و همچنین در پیاده رو با یک باب منزل مسکونی دو طبقه برخورد می‌کند و متأسفانه باعث تخریب کامل دیوار نمای ساختمان می‌شود و کل دیوار فرو می‌ریزد و بین یک واحد درخت تنومند و دیوار ساختمان متوقف می‌شود.»

 

 ‌3 قربانی بر جای ماند

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران ساعتی بعد از این حادثه نیز اعلام کرد: « این ماشین سنگین که بار سنگ نمای ساختمان داشته در این مسیر به دلیل نامشخصی که باید بررسی شود با چندین خودرو که در حال حرکت بوده و یا کنار خیابان پارک بوده، برخورد کرده است و ۱۱ خودرو دچار آسیب شده و سپس خودروی سنگین وارد پیاده رو شده و با تیر برق و چندین درخت و دو ساختمان برخورد کرده که حدود ۳ تا ۴ مغازه نیز در این مسیر وجود داشته است.در این حادثه ۳ مرد و یک دختر ۳ ساله شدیداً دچار مصدومیت شده‌اند و یک زن جوان همان دقایق اولیه جان خود را از دست داده است همچنین راننده تریلر که مرد ۳۵ساله‌ای بوده از خودرو خارج شده و جزو آمار مصدومان است.»

 

اما بعد از اعلام آمار مصدومان از سوی سخنگوی سازمان آتش نشانی، دختربچه سه ساله قبل از رسیدن به بیمارستان در خودروی آمبولانس اورژانس جان خود را از دست داد.همچنین یکی از آقایان که با مصدومیت بالا به بیمارستان منتقل شده بود جان باخت و به این ترتیب شمار قربانیان حادثه به سه نفر رسید.

 

 ‌ شاهدان عینی چه گفتند؟

تا نزدیک ظهر در این محله جای سوزن انداختن نیست.ماموران پلیس راهور تمام تلاش خود را برای باز کردن خیابان و جمع کردن صحنه تصادف می‌کنند اما اهالی شوک زده محله در معابر نظاره گر اوضاع هستند.حادثه در نزدیکی بوستان دهم در خیابان استخر، کمی پایین‌تر از باشگاه دارایی رخ داده است.مرد میانسالی که از کسبه محل است سری تکان می‌دهد و می‌گوید:«باز هم استخر و باز هم ماشین سنگین باری! چرا این راننده‌ها توجه نمی‌کنند؟ تا کی باید شاهد چنین اتفاقات تلخی باشیم؟»

 

بعد ادامه می‌دهد:«اواخر مهر ماه سال 77 یک کامیون ترمز برید و با سرویس دختربچه‌های مدرسه‌ای برخورد کرد و بچه‌های طفل معصوم در آتش سوختند.»یکی دیگر از کسبه دنباله حرف را می‌گیرد و می‌گوید:«سال 68 و سال 72 هم در دو حادثه جداگانه ماشین سنگین دقیقا همین جا ترمز برید.یک بار وارد یک مغازه ساندویچ فروشی شده و آنجا هم دو نفر بیگناه کشته شدند.آنها هم مادر و دختر بودند.»

 

زن جوانی نیز در ادامه می‌گوید:«امروز صحنه خیلی وحشتناکی به چشم دیدم.زن جوان با دختربچه سه‌ساله‌اش کنار خیابان منتظر اسنپ بودند. فکر کنم همان خودرو 405 که زیر چرخ‌های کامیون له شد می‌خواست او را سوار کند اما کامیون اول به پژو برخورد کرد و بعد هم به مادر و دختر خردسالش. زن جوان که در دم جان باخت. فرزندش هم شنیدیم که در آمبولانس از دنیا رفت. یک خانم دیگر هم به شدت مصدوم شد که می‌گفتند همسر راننده تریلی بوده که در خودرو کنار او بوده است.»رسیدگی به حال بقیه مصدومین و همچنین رسیدگی قضایی به پرونده تصادف ادامه دارد.

 

کدخبر: ۵۶۴۷۱۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر