کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۴۵۶۸
تاریخ خبر:

روایت هولناک از دادگاه پرونده قتل کودک ۴ ساله / مادر کودک و مرد غریبه چه گفتند؟

روایت هولناک از دادگاه پرونده قتل کودک ۴ ساله / مادر کودک و مرد غریبه چه گفتند؟

دو سال قبل رسیدگی به مرگ مشکوک پسر بچه ۴ ساله‌ای با اعلام از سوی کادر درمان یکی از بیمارستان‌های اصفهان در دستور کار جنایی قرار گرفت

هفت ‌صبح| در حالی که مشاهدات ابتدایی ماموران جنایی حکایت از آن داشت که طفل خردسال بر اثر شکنجه و ضرب و جرح جان سپرده و همچنین آثار سوختگی روی بدنش مشهود بود، تحقیقات در مورد روشن شدن علت این آثار و ضربات منتهی به فوت آغاز شد. در تحقیقات اولیه، مادر کودک نخستین کسی بود که هدف بازجویی تیم جنایی قرار  گرفت.

 

زن جوان به نام فرشته در توضیح علت وارد شدن ضربه سهمگین مرگبار به سر فرزندش گفت:«پسرم به نام کیان چند روز قبل در یکی از پارک‌های تهران زمین خورده و از ناحیه سر آسیب دید.» بررسی این ادعای مادر کیان در حالی ادامه پیدا کرد که گزارش پزشکی کیان نشان می‌داد در رساندن او به بیمارستان تعلل شده است. کیان دو روز قبل از مرگش به بیمارستان منتقل شده بود و به علت وخامت حالش به رغم تلاش کادر درمان به کام مرگ فرو رفت. در حالی که بررسی‌ها نشان می‌داد حادثه در تهران رخ داده است، ادامه رسیدگی به مراجع قضایی تهران ارجاع شد.

 

بازداشت مادر و مرد غریبه

در حالی که رسیدگی به پرونده ادامه داشت با توجه به احراز تعلل مادر در انتقال کودک به بیمارستان و همچنین با توجه به وجود آثار سوختگی و کبودی‌های قدیمی که نشان از شکنجه‌هایی داشت که به حادثه منجر به فوت مرتبط نبود؛ دستور بازداشت مادر کیان صادر شد. در ادامه پدر کیان از مرد غریبه‌ای به نام هومن شکایت کرده و مدعی شد همسرش یک ماه قبل از خانه‌شان واقع در اصفهان فرار کرده و به تهران رفته است.

 

سپس با هومن طرح آشنایی ریخته و با او هم‌خانه شده است. پدر کیان، هومن و همسر خود را مسبب مرگ فرزندش خواند. با طرح این شکایت و در حالی که مشخص شد در هنگام وقوع حادثه مادر کیان و هومن با هم زندگی می‌کردند، هومن نیز به عنوان شریک جرم دستگیر شد. بعد از طی روال قانونی در پرونده، رسیدگی به اتهام قتل شبه عمد برای هر دو متهم در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران ادامه پیدا کرد.

 

در دادگاه 

در ابتدای جلسه رسیدگی پدر کیان از همسر خود و هومن به خاطر قتل فرزندش شکایت کرد. سپس مادر کیان در جایگاه دفاع قرار گرفت و گفت:« دو سال بود با شوهرم زندگی نمی‌کردم اما طلاق هم نگرفته بودیم.تا اینکه با هومن در یک کانال تلگرام آشنا شدم و با هم قرار ملاقات گذاشتیم.

 

او ساکن تهران بود و من به خانه او آمدم و یک ماهی می‌شد که با همدیگر هم‌خانه بودیم.اما این اواخر هومن با من و فرزندم بدرفتاری می‌کرد و چند بار دیده بودم که کیان را هل داده بود.او می‌گفت واتساپ من را چک کرده و متوجه رابطه پنهانی‌ام با فردی دیگر جز شوهرم و خودش شده اما من حرف او را قبول ندارم.»

 

متهم در مورد روز حادثه گفت:«آن روز من و هومن، پسرم را به پارکی حوالی خیابان شوش برده بودیم.کیان داشت بازی می‌کرد که ناگهان صدای فریاد و گریه‌اش را شنیدم.سریع سمتش رفتم و دیدم صورتش غرق در خون است.سرش آسیب دیده بود.اما من در حبس هومن بودم و او اجازه نمی‌داد که فرزندم را به بیمارستان ببرم.برای همین ۴ روز در همان وضع گذشت تا من به اصفهان برگشتم و کیان را به بیمارستان بردم.در آنجا کادر درمان تشخیص دادند که پسرم باید جراحی شود اما پدرش برای امضای برگه رضایت حاضر نشد.»

 

وقتی قاضی در مورد علت کبودی مقعدی و آثار سوختگی با سیگار روی بدن طفل از متهم سوال کرد او گفت:«پسرم وقتی زیاد گریه می‌کرد بیهوش می‌شد.شنیده بودم ماساژ مقعدی برای به هوش آمدن او خوب است اما در مورد آثار سوختگی با سیگار چیزی نمی‌دانم.»

 

در ادامه متهم راجع به اتهام ارتباط نامشروع با هومن گفت:«من این اتهام را قبول ندارم چون فقط با او هم خانه بودم.» سپس نوبت به هومن رسید که از خود دفاع کند و گفت:«مادر کیان به من نگفته بود شوهر دارد و گمان می‌کردم مطلقه است.وقتی فرزندش در پارک زمین خورد او حاضر نشد بچه را به بیمارستان ببریم. می‌گفت پدر بچه در این صورت خبردار شده و دردسر درست می‌شود.من اتهام همدستی در قتل پسربچه را قبول ندارم چون حتی دستم به او نخورده است.»

 

در پایان جلسه رسیدگی، قضات وارد شور شده و متهمان را به اتهام رابطه نامشروع به تحمل شلاق محکوم کردند. همچنین با توجه به اینکه ادله موجود در پرونده قتل عمد را به اثبات نرساند، متهمان به اتهام قتل شبه عمد به پرداخت دیه محکوم شدند.

 

کدخبر: ۵۶۴۵۶۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر