کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۳۰۷۷
تاریخ خبر:

دام اسکیمری در بوفه باشگاههای بدنسازی تهران

دام اسکیمری در بوفه باشگاههای بدنسازی تهران

دو کلاهبردار که پس از استخدام در بوفه باشگاههای بدنسازی تهران کارت های بانکی مشتریان باشگاه را کپی می‌کردند ، بازداشت شدند.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری ۲ نفر که با روش اسکیمر بیش از 500 میلیون تومان از مشتریان باشگاهها کلاهبرداری کرده بودند ، خبر داد.

   به گزارش رکنا، سرهنگ داود معظمی گودرزی کرد: تعداد زیادی از شهروندان به پلیس فتا تهران بزرگ مراجعه و مدعی شدند مبالغی بصورت غیرمجاز از حساب آنان برداشت شده است. پس از اخذ اظهارات مالباختگان این پرونده، موضوع در دستور کار قرار گرفت و کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند.

وی افزود: در تحقیقات اولیه کارشناسان پلیس فتا مشخص شد قربانیان این پرونده عموما پس از خرید از بوفه باشگاه بدنسازی در تهران حسابشان خالی شده و به روش اسکیمر مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.

در روند پیگیری پرونده پلیس به سرنخ‌های جدیدی رسید و مشخص شد متهمین با ترفند استخدام در بوفه در باشگاه‌های بدنسازی در محدوده تهران فعالیت خود را پیش می‌برند که با سرعت عمل پلیس شناسایی و پس از تشریفات قضایی در حالیکه مشغول کپی کردن کارت‌های شهروندان بودند، دستگیر شدند.

این مقام سایبری پلیس پایتخت با اشاره به اینکه تعداد شکات این پرونده بیش از ۲۲ نفر است و همچنان نیز در حال افزایش هستند، گفت: شهروندان باید توجه داشته باشند به هیچ عنوان کارت بانکی خود را در اختیار فروشندگان قرار ندهند و حتما عملیات بانکی و وارد کردن رمز را شخصا انجام دهند چرا که حتی در صورت نصب اسکیمر بر روی دستگاه کارت‌خوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب شهروندان امکان‌پذیر نخواهد بود.

رییس پلیس فتا تهران بزرگ با بیان اینکه تغییر رمز دوره‌ای یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از عملی شدن اهداف مجرمانه کلاهبرداران است، توصیه کرد: مجرمین در کمین هستند تا با هر بهانه‌ای اهداف شوم خود را عملی کنند.

سرهنگ معظمی گودرزی از مردم خواست بسیار مراقب باشند که در دام این افراد فرصت طلب گرفتار نشوند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir گزارش کنند.

کدخبر: ۵۶۳۰۷۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر