کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۱۵۱۶
تاریخ خبر:

راز جسد مجهول‌الهویه در انتقال وجه ۸۰‌هزار تومانی

راز جسد مجهول‌الهویه در انتقال وجه 80‌هزار تومانی

مرد جوان در هواخواهی از یک دختر دلشکسته، پسر جوانی را که قبلا با او رابطه داشت به قتل رساند

هفت صبح| ‌چند ماه پیش مرد میانسالی با حضور در پلیس آگاهی مفقود شدن ناگهانی پسر 25ساله خود را اعلام کرد.به این ترتیب رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و مشخص شد پسر جوان به نام عرفان بعد از خارج شدن از خانه‌شان واقع در شهریار برای کاری سمت مترو صادقیه رفته اما درست در همان نقطه گوشی موبایل او خاموش و این فرد ناگهان ناپدید شده است.

در حالی که هیچ ردی از این جوان در  دست نبود ماموران به بررسی حساب‌های بانکی و آخرین ارتباطاتی که در فضای مجازی و حقیقی با افراد مختلف گرفته بود پرداختند تا اینکه به یک سرنخ مهم دست پیدا کردند.

‌واریز 80 هزار تومانی

در بررسی‌های به عمل آمده از حساب‌های بانکی عرفان مشخص شد که درست در روز مفقود شدنش آنتن موبایل او با یک پسر جوانی به نام حسام که از آشنایان قدیمی او بوده و قبلا با هم در ارتباط بودند در یک نقطه قرار داشته اما بعد از آن هر دو گوشی خاموش شده و از دسترس خارج می‌شود.

با این سرنخ اطلاعات تراکنش‌های بانکی حسام نیز تحت بررسی قرار گرفت و مشخص شد درست در روز مفقود شدن عرفان فردی به حساب او 80 هزار تومان واریز کرده بود.به این ترتیب زن جوانی که پول را واریز کرده بود به پلیس آگاهی احضار شد و در اولین اظهارات خود گفت:«من از حسام وی پی ان خریده بودم و پول را بابت همان برایش واریز کردم.»

این زن جوان در ادامه گفت:«مدتی بود حسام را می‌شناختم ولی مراوده‌ای جز همین خرید ساده با او نداشتم.» در حالی که مشخص شد این زن از طریق یکی از دوستان خود با حسام آشنا شده بود، با اطلاعاتی که به ماموران داد محل زندگی حسام در حوالی اسلامشهر شناسایی شده و او دستگیر شد.

حسام بلافاصله بعد از دستگیری به درگیری خونین با عرفان و دفن کردن جسد او در اطراف زرندیه ساوه اقرار کرد. در ادامه مشخص شد مدتی قبل جسد مجهول‌الهویه‌ای که در بیابان‌های اطراف زرندیه دفن شده بود توسط اشخاصی که آن حوالی کار می‌کردند کشف شده بود.

بعد از انجام آزمایش‌های لازم معلوم شد که این جسد متعلق به عرفان است.با توجه به اینکه مدتی از قتل گذشته و جسد دچار فساد و جمود نعشی شده بود تعیین علت مرگ میسر نبود و با دستور بازپرس جنایی جسد برای تعیین علت تامه فوت به پزشکی قانونی منتقل شد اما این در حالی بود که در اطراف منطقه کشف جسد چند پوکه گلوله شلیک شده کشف شد.

اما اظهار نظر در مورد علت مرگ تا اعلام قطعی نتیجه پزشکی قانونی میسر نخواهد بود. با توجه به اینکه جنایت در منطقه زرندیه رخ داده بود رسیدگی به آن در صلاحیت دادسرای جنایی ناحیه 27 تهران نبوده و به دادسرای مربوط به محل وقوع قتل ارجاع داده شد.

در ادامه گزارش گفت‌وگو با متهم در تشریح جزئیات قتل را بخوانید.

 

‌گفت‌وگو با متهم

چند سال داری؟

30 سال

چطور با عرفان آشنا شده بودی؟

من او را از دور می‌شناختم اما هیچ وقت با هم دوست نبودیم.

پس چه اختلافی با او داشتی؟

مستقیما با هم اختلاف نداشتیم اما به خاطر اینکه قبلا در حق دختر مورد علاقه‌ام بدی کرده و دل او را شکسته بود از او کینه به دل گرفتم.

چطور دل این دختر را شکسته بود؟

مدتی قبل با دختری به نام فرنوش آشنا شدم.کم کم به او علاقه شدیدی پیدا کردم و به هم نزدیک شدیم تا جایی که قصد داشتم با او ازدواج کنم.من از فرنوش خواسته بودم همه چیز را راجع به گذشته‌اش برایم بگوید و او هم یک روز با گریه برایم درددل کرد و گفت که قبلا با عرفان ارتباط داشته اما عرفان به او نارو زده بود.عرفان با وعده ازدواج فرنوش را به خلوتگاه برده و با او ارتباط برقرار کرده بود اما بعداز آن زیر قولش زده و فرنوش را رها کرده بود.برای همین می‌خواستم از او انتقام بگیرم.

از روز حادثه بگو.چطور نقشه قتل را کشیدی؟

آن روز حوالی مترو صادقیه کشیک کشیدم تا عرفان از راه برسد چون آمارش را داشتم و می‌دانستم برای کار در آن منطقه تردد می‌کند.بعد سر راهش قرار گرفته و او را سوار خودروی خود کردم.قبل از آن گوشی‌ام را خاموش کرده و بعد با تهدید گوشی او را گرفتم و خاموش کردم.بعد عرفان را به اطراف زرندیه برده و آنجا او را به قتل رسانده و جسدش را دفن کردم.

با توجه به اینکه متهم در مورد نحوه قتل روایت‌های ضد و نقیضی بیان کرده است،‌رسیدگی به پرونده تا اعلام نظر کارشناسان پزشکی قانونی و تعیین علت مرگ ادامه دارد.

 

کدخبر: ۵۶۱۵۱۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر