کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۰۲۸۸
تاریخ خبر:

روایتی تازه از جستجوی بالگرد شهید رئیسی

روایتی تازه از جستجوی بالگرد شهید رئیسی

محلی که پهپاد ترکیه‌ای نشان داد با مختصاتی که نیروهای ما پیدا کردند شش کیلومتر فاصله داشت

سردار اصغر عباسقلی‌زاده در جمع دانشجویان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان با اشاره به اتفاقات روز سانحه بالگرد ریاست جمهوری اظهار داشت: پس از مراسم افتتاح سد خداآفرین و قیزقلعه‌سی باحضور روسای جمهور ایران و آذربایجان، ما از سایر مهمانان جدا شدیم و به دیدار خانواده یکی از همکاران رفتیم.

 

فرمانده سپاه عاشورا افزود: درحال بازگشت در مسیر خداآفرین - ورزقان از وقوع سانحه اطلاع پیدا کردیم و به نیروهای بسیجی شهرستان‌های ورزقان، اهر، تبریز و لشکر عاشورا فراخوان داده شد تا به سرعت عملیات جست‌وجو آغاز و پیش از غروب آفتاب محل وقوع حادثه پیدا شود.

 

وی درخصوص وضعیت جوی شهرستان ورزقان گفت: منطقه به شدت ابری و مه‌آلود بود و طی تماسی که با فرمانده هوانیروز داشتم قرار شد بالگردی برای بررسی منطقه بفرستد. متوجه بالگرد هوانیروز شدیم که منطقه را گشت می‌زد اما به علت ابری بودن هوا اثری از بالگرد رئیس‌جمهور مشاهده نمی‌شد. به هرحال نیروهای ارتش، نیروی انتظامی، لشکر عاشورا، لشکر سه ویژه حمزه سیدالشهدا، سپاه صابرین، یگان ویژه هلال‌احمر و آتش‌نشانی به منطقه اعزام شد.

 

وی درخصوص وضعیت عملیات تجسس و تفحص زمینی گفت: لحظات برای ما اهمیت داشت و از همان لحظات اولیه این عملیات آغاز شده بود اما شدت مه دید افقی را به کمتر از ۱۰ متر رسانده بود؛ مه تا ساعت ۴:۳۰ بامداد روز پس از حادثه فروکش نکرد و به محض فروکش کردن مه همه‌جا دیده شد. محلی که پهپاد ترکیه‌ای نشان داد با مختصاتی که نیروهای ما پیدا کردند شش کیلومتر فاصله داشت؛ محل دقیق حادثه توسط پهپاد های ایرانی شناسایی شد که نیروهای لشکر سه حمزه سیدالشهدا اولین نفراتی بودند که در محل سانحه حضور یافتند.

 

وی با بیان اینکه هیچ یک از نیروها در آن ساعات خواب به چشمانشان نیامد و همه در میدان بودند، خاطرنشان کرد: در منطقه کمبودی از جهت نیروی انسانی نبود.

 

سردار عباسقلی‌زاده با اشاره به برخی تحلیل‌ها گفت: هیچ کسی تعلل و کوتاهی در امر امداد و نجات نکرد و همه نیروها در آن ساعات در تلاش بودند و ما تسلیم مقدرات الهی شدیم.

 

منبع: تسنیم
کدخبر: ۵۶۰۲۸۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر