کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۷۳۶۵
تاریخ خبر:

ربودن شیطانی پسر نوجوان از زمین فوتبال

ربودن شیطانی پسر نوجوان از زمین فوتبال

دو متهم دستگیر شده به اتهام آدم‌ربایی گناه را گردن دوستان فراری‌شان انداختند

هفت صبح| دو مرد افغان که متهم هستند پسری نوجوان را با تهدید چاقو به یک باغ کشانده و آزار داده‌اند، درحالی در دادگاه محاکمه می‌شوند، که شاکی پرونده برای آن‌ها درخواست اشد مجازات را مطرح کرده است. اما آن‌ها مدعی هستند، دو همدست فراری‌شان مرتکب جنایت کثیف شده‌اند.

  

آدم ربایی حوادث

 

شکایت سیاه

 

عصر بیستم شهریورماه پارسال، پسر ۱۶ساله‌ای به نام هانی همراه با پدرش به پلیس آگاهی رفت و شکایت سیاهی را مطرح کرد.

 

پسرنوجوان در طرح شکایت خود به ماموران گفت: «من در زمین فوتبالی در نزدیکی مصلی مشغول بازی بودم. آن‌جا زمین چمنی هست که من و دوستانم معمولا برای بازی به آن‌جا می‌رویم اما روز حادثه زودتر از بقیه دوستانم آن‌جا رسیده و در حال گرم‌کردن خودم بودم تا بازی شروع شود.»

 

شاکی در ادامه گفت: «درهمان‌حال دیدم که چهار مرد جوان درحالی‌که روی دو موتور نشسته بودند، به من نزدیک شدند. در ابتدا به آن‌ها بی‌اهمیت بودم و گمان می‌کردم لابد در نزدیکی زمین چمن کاری دارند اما یکدفعه دیدم که از موتورهایشان پایین پریده و سراغم آمدند. آن‌ها که به نظر می‌رسید افغان هستند، نزدیک من آمدند و به رویم چاقو کشیدند. سپس با تهدید من را سوار موتور کردند و من هم از ترس جانم صدایم در نمی‌آمد. در تمام طول مسیر به آن‌ها التماس می‌کردم که رهایم کنند اما آن‌ها بی‌توجه به خواهش‌های من، من را به باغی در حاشیه تهران بردند و بی‌رحمانه مرا آزار دادند. آن‌ها تهدیدم کردند اگر در این باره به کسی حرفی بزنم خودم و خانواده‌ام را می‌کشند.»

 

چهار مرد آدم ربا بعد از عملی‌کردن نقشه شوم خود، ‌پسر نوجوان را در حاشیه جاده رها کرده و او که به شدت وحشت زده بود، با حال نامساعد روحی و جسمی به سختی توانست خودش را به خانه برساند: «وقتی به خانه رسیدم، از شدت شوکی که به من وارد شده بود، سکوت کردم و نمی‌توانستم آن‌چه که برایم رخ داده بود را برای کسی بازگو کنم اما به حدی آشفته بودم و حال و روز خوبی نداشتم که پدرم با اصرار و سوال های مکرر بالاخره متوجه ماجرا شد و تصمیم گرفتیم شکایتمان را مطرح کنیم.»

 

با ثبت این شکایت رسیدگی به موضوع وارد مراحل قانونی شد و شناسایی و دستگیری متهمان آدم ربا در دستورکار کارآگاهان پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

  

تایید آزار وحشیانه

 

در اولین قدم از مراحل تحقیقات، شاکی با دستور بازپرس جنایی به پزشکی قانونی معرفی شد و کارشناسان آزار و اذیت او را موردبررسی قرار داده و بعد از انجام آزمایش‌ها این مورد را تایید کردند.

 

درهمین‌حال، ماموران به ردیابی ۴متهم پرداختند و با توجه به اطلاعات و نشانه‌هایی که پسر نوجوان از آن‌ها و موتورسیکلت‌هایشان داده بود، دو نفر از متهمان ردیابی و بازداشت شدند. اما ادعا کردند پسر نوجوان را نمی‌شناسند و او را آزار نداده‌اند.

  

انکار آزار پسرنوجوان

 

در جلسه تحقیق که در شعبه ۱۱ دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد، پسر نوجوان که همراه پدرش به دادگاه آمده بود، گفت: «دو متهم حاضر در دادگاه، همان کسانی هستند که بدون توجه به التماس‌هایم مرا آزار دادند. آن‌ها تهدیدم کردند اگر به کسی حرفی بزنم بار دیگر سراغم می‌آیند و این بار مرا می‌کشند. من این دو نفر را می‌شناسم و چهره آن‌ها دقیق در خاطر من نقش بسته است.»

 

اما دو متهم جرمشان را گردن نگرفتند و مدعی شدند دو  همدست فراریشان مرتکب جنایت سیاه شده‌اند و آنها بی‌گناه هستند و حالا هم نشانی از آن‌ها ندارند و نمی‌دانند به کجا فرار کرده‌اند.

 

یکی از متهمان که در ابتدا، منکر شناخت شاکی بود بالاخره لب باز کرد و گفت: «روز حادثه، من به همراه دوستم در باغی نشسته بودیم و استراحت می‌کردیم که دو نفر دیگر از دوستانمان به آنجا آمدند. آن‌ها این پسر نوجوان را همراه خود آورده بودند و متوجه شدم که او را مورد آزار و اذیت قرار دادند. اما در این ماجرا من و دوستم نقشی نداشته و فقط در باغ حضور داشتیم.»

 

متهم در ادامه گفت: «ما کارگر هستیم و فقط گاهی آن دو دوستمان را در همان باغ می‌دیدم. من هیچ اطلاعی از محل زندگی آن‌ها ندارم و حتی نمی‌دانم که کجا کار می‌کنند. چون باغی که در آن استراحت می‌کردیم، پاتوق افراد زیادی بود و ما درمورد همه آن‌ها اطلاعات نداشتیم.»

 

ادعاهای متهم در حالی بود که شاکی آن‌ها را کذب خوانده و می‌گفت: «متهمان با همدیگر صمیمی بوده و از نوع صحبتشان می‌شد فهمید که ارتباط آن‌ها عمیق است».

 

درهمین‌حال، متهم دیگر نیز گناه را گردن دوستان فراری خود انداخت و گفت: «روز حادثه ما در باغ نشسته بودیم که دوستانم این پسر نوجوان را همراه خود آوردند و اذیت و آزارش کردند اما من در این اتفاق نقشی نداشته و بی‌گناهم. آن‌ها بعد از آن روز متواری شدند و من هیچ اطلاعی راجع‌به محل سکونت آن‌ها ندارم.»

 

با تکمیل تحقیقات قرار است پرونده سیاه دو متهم افغان در دادگاه کیفری یک استان تهران رسیدگی شود. در حالی‌که پسر ۱۶ساله درخواست اعدام را مطرح کرده و گفته حاضر به گذشت نیست. به‌این‌ترتیب، با طی روال قانونی پرونده، درحالیکه تحقیقات برای شناسایی و دستگیری دو متهم فراری هم چنان ادامه دارد، ‌متهمان بازداشت‌شده به زودی پای میز محاکمه رفته و در برابر اتهام وارد شده از خود دفاع خواهند کرد.

 

کدخبر: ۵۵۷۳۶۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر